Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - پانزدهمين دوره توليد شکر خام در شرکت کشت و صنعت سلمان فارسي وابسته به شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي روز سه شنبه با برداشت و انتقال نخستين محصول نيشکر برداشتي شروع شد.

به گزارش ايرنا مديرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسي سه شنبه در جمع خبرنگاران
گفت: پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت در اواخر فروردين 1398 توليد شکر خام در اين شرکت به رقم 53 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گودرز مراد سلطاني با اشاره به اينکه تاخير در شروع عمليات برداشت نيشکر به دليل بارندگي هاي پياپي به تاخير افتاده بود افزود:به طور معمول برداشت و توليد نيشکر در اول آبان شروع و تا اواخر بهمن به پايان مي رسيد.
به گفته مديرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسي ، با برداشت حدود 500هزار تن نيشکر در هشت هزار و 200هکتار از زمين هاي زير کشت نيشکر در اين شرکت ، 53هزار تن شکر خام توليد مي شود که در مقايسه با چهاردهمين دوره برداشت و توليد شکر که حدود 83هزار تن بود ، حدود 40 درصد کاهش توليد شکر پيش بيني مي شود.
سلطاني دليل اصلي کاهش توليد شکر را خشکسالي و تخصيص نيافتن به موقع آب در ماه هاي گرم تير و مرداد که دوره نياز آبي گياه نيشکر است بيان کرد و افزود: در دوره خشکسالي 1397-1396 با وجود نبود مديريت درست آب ، ريشه گياه نيشکر آسيب نديد از اين رو اميدواريم در سال آبي جاري که سالي پرآب بوده توليد شکر در اين شرکت افزايش قابل توجهي داشته باشد.
به گفته وي شکر خام توليدي اين شرکت براي تبديل به شکر سفيد به شرکت هاي نيشکري حکيم فارابي و دعبل خزاعي ارسال مي شود.
** 2 هزار ميليارد ريال ارزش توليدات شرکت
مديرعامل شرکت کشت و صنعت نيشکر سلمان فارسي ارزش توليدات اين شرکت را در امسال با احتساب محصولات جانبي از قبيل باگاس و ملاس 2 هزار ميليارد ريال بيان کرد.
سلطاني با بيان اينکه بخشي از توليدات جانبي اين شرکت براي خوراک دام مورد استفاده قرار مي گيرد افزود:با همکاري بنياد برکت کار احداث کارخانه کاغذ در اين شرکت در حال انجام است که اميد است با رفع تحريم ها ، تجهيزات کارخانه توليد کاغذ از `ملاس` از خارج وارد شود.
** انجام مسئوليت هاي اجتماعي
وي با اشاره به انجام مسئوليت هاي اجتماعي اين شرکت گفت:در جريان سيلاب اخير ، بخشي از تجهيزات و ماشين آلات اين شرکت براي ترميم سيل بندهاي روستاهاي اطراف به کار گرفته شد و در 20 روز اخير سيل بندهاي آسيب ديده ترميم و خطر آبگرفتگي روستاها و زمين هاي کشاورزي آنان برطرف شد.
سلطاني ساخت مدرسه 12کلاسه با 2 هزار متر زيربنا در شادگان با 27ميليارد ريال و زيرپوشش بردن همه ايتام روستاهاي منطقه و کمک به برگزاري آيين هاي فرهنگي و مذهبي ، کمک به تامين آب مورد نياز کشاورزان بومي اطراف شرکت را از مسئوليت هاي اجتماعي اين شرکت بيان کرد.
وي به استفاده از ظرفيت هاي منطقه اي براي تامين نيازهاي اين شرکت که حدود يک هزارو700نفر در آن مشغول به کار هستند اشاره کرد و گفت: امسال از مجموع 500ميليارد ريال قراردادهاي منعقده ، 430ميليارد ريال آن با شرکت هاي فعال در شادگان و کارون قرارداد بسته شده است.
** بحران آب مهمترين چالش شرکت بود
مديرعامل شرکت کشت و صنعت سلمان فارسي در ادامه چالش آب و خشکسالي و تامين برخي از قطعات مورد نياز را که بايد از خارج تهيه شود مهمترين چالش اين شرکت بيان کرد و از صنعتگران داخلي خواست براي ساخت اين قطعات با استفاده از مهندسي معکوسي اين شرکت را در توليد پايدار محصول راهبردي شکر ياري کنند.
بنا به اين گزارش خبرنگاران رسانه هاي گروهي به همراه محمد جمشيدي مدير کارخانه کشت و صنعت سلمان فارسي از بخش هاي مختلف اين شرکت ديدن و از نزديک با فرآيند توليد شکر از نيشکر آشنا شدند.
شرکت کشت و صنعت نيشکر سلمان فارسي در 40کيلومتري جنوب اهواز در سال 1383 به بهره برداري رسيد.
بخشي از زمين هاي اين شرکت در حوزه شهرستان شادگان و بخشي نيز در حوزه شهرستان کارون است.
به گزارش ايرنا پارسال از مجموع نياز 2.1ميليون تني کشور به شکر ، کشور به توليد بي سابقه يک ميليون و 650هزار تن در داخل دست يافت که حدود نيمي از آن در واحدهاي نيشکري خوزستان توليد و بقيه توسط شرکت هايي که خوراک آنان از چغندر قند است توليد شد.
شرکت هاي هفت گانه نيشکر خوزستان(اميرکبير، امام خميني(ره)، دعبل خزاعي ، حکيم فارابي ، سلمان فارسي، ميرزاکوچک خان و دهخدا) و شرکت هاي نيشکر هفته تپه درشوش و کارون در شوشتر در توليد محصول شکر از نيشکر فعال هستند.
عمليات اجرايي طرح هاي هفت گانه نيشکري در خوزستان از اوايل سال 1370 با چشم انداز توليد سالانه 700هزار تن شکر شروع شد و در 1390 همه طرح هاي نيشکري به بهره برداري رسيدند.
درسال زراعي گذشته واحدهاي هفت گانه نيشکري خوزستان به رکورد توليد 639هزار تن شکر سفيد دست يافتند.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه

معاون استاندار خوزستان از توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه قدردانی کرد.
 
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در نشست ستاد مدیریت بحران، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به دلیل «کمک به جمع‌آوری و انتقال گندم کشاورزان منطقه به نقاط ایمن» قبل از شروع بارندگی‌ها قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، در پی هشدار هواشناسی مبنی‌بر بارش‌های سیل‌آسا و احتمال سیلابی شدن برخی مناطق خوزستان، شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود به یاری کشاورزان شتافت و گندم‌های برداشت شده از مزارع مناطق پیرامونی را جمع‌آوری و به مناطق ایمن انتقال داد.

این اقدام به‌موقع شرکت توسعه نیشکر که از وارد شدن خسارت سنگین به کشاورزان در بارندگی‌های احتمالی جلوگیری می‌کند، مورد تقدیر معاون امور عمرانی استانداری خوزستان قرار گرفت.

محمد خانچی معاون استاندار در این زمینه با خبرگزاری دولت مصاحبه کرده و ضمن قدردانی از این شرکت در کمک به کشاورزان، گفته است: «در سال جاری میزان کشت گندم در استان رقم بسیار خوبی بود که حسب دستور استاندار و با بسیج امکانات همه دستگاه‌ها موفق شدیم قبل از بارندگی‌ها بخش قابل ملاحظه‌ای از گندم‌های برداشت شده را به محل‌های سرپوشیده منتقل کنیم».

نیشکر در کنار مردم

اقدام شرکت توسعه نیشکر در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و در ادامه یاری‌رسانی‌های این مجموعه به مردم خوزستان در شرایط بحرانی صورت می‌گیرد. توسعه نیشکر در بارندگی‌های فروردین‌ماه امسال نیز با بسیج امکانات خود به یاری مردم شتافت.

در بارش‌های روزهای آغازین امسال، این شرکت با استقرار تیم‌های عملیاتی در مناطق مختلف اهواز و شهرستان کارون، اقدام به دفع آب‌های سطحی کرد. اخیراً نیز استاندار خوزستان از تلاش‌های شرکت توسعه در رفع مشکلات ناشی از آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها در بارش‌های اخیر قدردانی کرده است.

هشدار سطح زرد هواشناسی

اداره کل هواشناسی استان خوزستان اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه بارشی فعال و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز یکشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد صادر کرده است.

با توجه به این هشدار، از مردم استان تقاضا شده است که از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت لزوم، با رعایت نکات ایمنی، به مسافرت‌های ضروری بپردازند.

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه