Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:45:53 GMT

روند ایجاد دانشگاه در کشور نیازمند بازنگری است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۲۹۸۲

روند ایجاد دانشگاه در کشور نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شتاب رشد علمی در کشور و راه‌کارهایی برای این شتاب و حفظ آن در آینده اظهار داشت: مشکلاتی که برای رشد علمی داریم یکی دوتا نیست بلکه باید تجزیه تحلیل کرد، علت‌ها را پیدا کرد و بعد دنبال راه‌کار بود؛ اینگونه نیست که هر کسی یک راه‌کاری ارائه دهد و بعد بگوید آن را دنبال کنید، این راه‌حل نیست چراکه اگر راه‌حل ساده بود همه به راحتی آن را ارائه می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: واقعیت این است که ساختار و نوع آموزشی و توانمندی‌هایی که دانشگاه بوجود می‌آورد، جای سوال دارد؛ در هیچ جای دنیا به ویژه در کشورهای توسعه یافته به اندازه ایران دانشگاه درست نشده است اما برون‌داد دانشگاه‌های آنها با دانشگاه‌های ایران بسیار متفاوت است؛ در کشور حدود ۲۷۰۰ دانشگاه داریم، آمریکا به این اندازه دانشگاه ندارد که ما داریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید پرسید که آیا دانشگاه‌های کشور توان ساختن آن نیروهایی که بتوانند در بیرون از دانشگاه سرپا بایستند را دارند؟ تمام فارغ‌التحصیلان به دنبال این هستند که دولت در جایی به آنها یک پست و سمتی بدهد. چه آموزش‌هایی دادیم که فراگیر ما نمی‌تواند مشکل خودش را حل کند؟ فراگیر به جامعه آمد باید بتواند مشکل جامعه را حل کند، درحالی که نتواند مشکل خود را حل کند، چطور می‌تواند مشکل جامعه را حل کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه چه دانشگاهی، چطوری و بر اساس چه مبنایی باید بسازیم، کاری است که یک بازنگری جدید نیاز دارد وگرنه با احداث و نصب تابلو دانشگاه و مرکز تحقیقات در هر جایی، نه دانشگاه درست می‌شود، نه تحقیقات و نه سرعت علم پیش می‌آید.

کد خبر 4546914

منبع: مهر

کلیدواژه: روسای دانشگاههای کشور مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا خاکساری رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که در این دانشگاه برگزار شد این رویداد را اتفاقی مبارک و پیونددهنده علم و صنعت دانست و اظهار کرد: در سند تحول و تعالی دانشگاه به موضوع حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه و لزوم ارتباط این دو رکن مهم در عرصه عمل توجه شده است.

وی با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های فناورانه و تمرکز بر ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و پیوند صنعت و دانشگاه و مسیری برای ایجاد اشتغال است و در همین راستا همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان را در عمل دنبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان گفت: با ورود دانشگاه به صنعت از یک‌سو می‌توان در حل مسئله مثمر ثمر بود و از سوی دیگر با ورود دانشجو به‌عنوان کارورز، موضوع کسب مهارت را شاهد خواهیم بود.

خاکساری از تحقق کارورزی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و بیان کرد: در این طرح دانشجو در عرصه عمل و حضور در واحد‌های صنعتی به کسب تجربه آموزش و یادگیری می‌پردازد که می‌تواند راهی برای شناخت مسیر شغلی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تلقی شود.

وی مطرح کرد: طرح پویش در راستای تقویت توانمندی دانشجویان در ارتباط با صنعت و بازار کار راه‌اندازی شده است. این طرح منجر به پرورش دانشجویان ماهر خواهد شد که همزمان با تحصیل در دانشگاه، مهارت‌های لازم را از طریق اشتغال در نهاد‌های مختلف کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد همدان اضافه کرد: در طرح پویش، دانشگاه امکان اشتغال همزمان دانشجو با تحصیل را فراهم کرده تا تجربه خوبی را در محیط کاری کسب کنند و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار شوند.

خاکساری با بیان اینکه در این طرح دانشجو هیچ هزینه‌ای را بابت این واحد نمی‌پردازد تا بی‌دغدغه زمینه مهارت‌آموزی محقق شود از اجرای طرح پایش و بررسی مشکلات به‌ویژه در حوزه کشاورزی و حل آن توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم