Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:45:31 GMT

معادن آلاینده ملزم به پرداخت خسارت هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۲۶۷

معادن آلاینده ملزم به پرداخت خسارت هستند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: معادن آلاینده استان ملزم به پرداخت خسارت شامل یک درصد فروش هستند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: معادن آلاینده طبق قانون موظف هستند یک درصد فروش را به عنوان خسارت به دولت پرداخت کنند.
وی افزود: درآمد این خسارت ها در همان مناطقی که وجود دارد برای عمران و آبادانی شامل راهسازی، ساخت مراکز بهداشتی و درمانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هزینه می شود.
استاندار ایلام تاکید کرد: محیط زیست نیز نباید به معادنی که دارای آلایندگی هستند، مجوز دهد یعنی از اول باید از فعالیت معادن آلاینده جلوگیری شود.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: یکی دیگر از مهم ترین مصوبات شورای معادن استان، بررسی میزان تناژ کامیون های حامل مواد معدنی است که باید مجوز لازم را از اداره صنعت، معدن و تجارت داشته و پلیس راه موظف است از تردد رانندگان متخلف جلوگیری کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز در این نشست اظهار داشت: امسال هفت پروانه بهره برداری معدنی و 23 مورد مجوز برداشت مواد معدنی در استان صادر شده است.
یارالله نصیری افزود: همچنین در سال جاری تاکنون 2 میلیون و 450 هزار تن انواع ماده معدنی در استان برداشت شده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته است.
وی یادآور شد: امسال 65 معدن استان فعال بوده است که 12 نوع ماده معدنی از این معادن استخراج می شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام اضافه کرد: بیش از 625 نفر در بخش معدن و یک هزار و 200 نفر در بخش صنایع معدنی استان ایلام مشغول به کار هستند.
در این جلسه مصوباتی در زمینه پایان کار 2 معدن و تحویل آنها به منابع طبیعی و احیای اراضی طبیعی، وضعیت خسارت های معادن آلاینده و بررسی تردد کامیون های حامل مواد معدنی تصویب شد.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معادن ايلام استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر آب و فاضلاب منطقه دو یزد در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در پی ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی عوامل به سرعت در محل حاضر و کار مهار اب و آب کشیدن از ملک حدود ۲ ساعت طول کشید.


اسماعیلی افزود: کار مرمت ۱۶: ۳۰ دقیقه به پایان رسید و جریان آب برقرار شد.


وی ادامه داد: در این حادثه به یک واحد مسکونی آسیب کلی وارد شد با همکاری مسئولین و عوامل مربوطه عملیات اسکان موقت این خانواده انجام شد و دوباب مغازه آسیب دیدند.


اسماعیلی گفت: مقرر شد به محض برقراری ایمنی کار تخلیه جنس انجام شود و مغازه جدیدی اجاره و جنس‌ها به آنجا منتقل شود.
وی ادامه داد: کار تکمیل پرونده زیان دیده‌ها به بیمه پس از تعطیلی انجام می‌شود و خسارت به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت به خسارت دیدگان ترکیدگی لوله آب در خیابان مهدی
  • خسارت سیلاب به منازل مردم در شهرک شهید کشوری ایلام
  • خسارت سیلاب به مسیرهای ارتباطی روستایی در ایلام
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی