Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:05:20 GMT

افغانستان به 40 سال جنگ پایان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۵۴۳

اشرف غنی در دیدار فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا گفت: مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت و بحران ۴۰ ساله به‌صورت اساسی پایان می‌یابد و افغانستان به صلح باعزت و پایدار دست خواهد یافت.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان عصر امروز سه‌شنبه 30 دلو با «جوزف ووتل» فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس‌جمهور افغانستان در این دیدار گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نسبت به گذشته، توانمند شده‌اند و ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنها بهبود یافته است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داشت و بحران ۴۰ ساله به‌صورت اساسی پایان می‌یابد و افغانستان به صلح باعزت و پایدار دست خواهد یافت.

ووتل با اشاره به پایان ماموریت کاری خود از حضور ژنرال جدید آمریکایی خبر داد و گفت: جانشین من شخصی خواهد بود که با شرایط افغانستان آشنا باشد و به‌صورت استراتژیک با حکومت، نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان به کار خود ادامه خواهد داد.

در این دیدار هر دو طرف درباره روند صلح، تامین و تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و مبارزه مشترک با تروریسم، بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اشرف غنی جوزف ووتل تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • پایان کار تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • از مبارزه حق طلبانه فلسطین حمایت می کنیم
  • مبارزه ووشوکاران ۳۸ کشور در چین/ رقبای نمایندگان ایران مشخص شدند