Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بارها از رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره سرنوشت ۸۰۰ نظامی خارجی موجود در صفوف داعش در سوریه پس از تکمیل آزادسازی مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی پرسیده و اردوغان هم پیشنهاد داده آنها در مناطق مشخصی در سوریه باقی بمانند.

روزنامه مذکور این موضوع را در سایه فشارهای دولت ترامپ بر کشورهای غربی از جمله آلمان، فرانسه و انگلیس برای تحویل نظامیان داعشی جهت محاکمه در خاک کشورهایشان بررسی می‌کند؛ کاخ سفید این کشورها را تهدید کرده که در صورت عدم تحویل شهروندان داعشی خود آنها را آزاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرییت نوشت، منابع آگاه اعلام کردند، داعشی‌های خارجی در اختیار نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارند و نیروهای کرد در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تهدید می‌کنند که آنها را آزاد خواهند کرد.

به نوشته این روزنامه، دیدارهای میدانی ترکیه و آمریکا شامل صحبت درباره سرنوشت نظامیان داعشی نمی‌شود اما ترامپ دست‌کم در دو مکالمه تلفنی با اردوغان از او درباره عاقبت و سرانجام ۸۰۰ نظامی پرسیده است و پاسخ ترکیه که جالب توجه است این بوده که ارتش آزاد وابسته به مخالفان دولت سوریه تعدادی از نیروهای داعش را در مناطق مشخصی در زندان‌های سوریه بازداشت کرده‌اند و به طور خلاصه آنکارا به واشنگتن پیشنهاد داده که می‌توان داعشی‌ها را در اماکن مشخصی زندانی کرد.

حریت در ادامه نوشت، پاسخ ترکیه در یافتن راه حلی برای این مشکل روشن بود که آمریکا این اقدام را برای ممانعت از خروج خود از سوریه در پیش گرفته است. با وجود پیشنهاد ترکیه، ترامپ اروپایی‌ها را تهدید می‌کند که بدون توجه به پیشنهاد و راه حل ترکیه نظامیان خارجی از همان شیوه یگان‌های مدافع خلق کرد استفاده خواهند کرد.

این روزنامه ترکیه‌ای در پایان نوشت، طی روزهای آتی سرنوشت این مساله روشن خواهد شد.

ترامپ روز شنبه در توییتی از کشورهای اروپایی در راس آنها انگلیس، آلمان و فرانسه خواست شهروندان افراطی بازداشت شده خود در سوریه را پذیرفته و آنها را در خاک کشورهایشان محاکمه کنند.

انتهای پیام
 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما(از تعلیق روابط تجاری با رژیم صهیونیستی )فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن مستقل صنعتگران و بازرگانان ترکیه «موسیاد» ترکیه درباره توقف تجارت ترکیه با رژیم اسرائیل گفت: ما با هیچ کشوری در منطقه خود به دنبال خصومت و درگیری نیستیم و نمی‌خواهیم در جغرافیای خود شاهد درگیری، خون و اشک باشیم.

اردوغان ادامه داد: عواقب این اقدام را با هماهنگی و مشورت با دنیای تجاری خود دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: ما در اینجا فقط یک هدف داریم و آن اینکه دولت نتانیاهو را که با حمایت نظامی و دیپلماتیک غرب خارج از کنترل است، مجبور به آتش بس کنیم.

روز جمعه اردوغان اعلام کرد که ترکیه واردات و صادرات با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان روابط تجاری ترکیه ـ اسرائیل/ اردوغان در جنگ غزه به دنبال چیست؟
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • اردوغان سیاست ترکیه را «نرم» می‌کند
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه