Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:07:53 GMT

روستای ابوعقاب آبادان میزبان کتابخانه سیار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۷۵۶

روستای ابوعقاب آبادان میزبان کتابخانه سیار شد

آبادان - ایرنا - روستای ابوعقاب از توابع اروندکنار بخش منیوحی شهرستان آبادان روز سه شنبه میزبان کتابخانه سیار و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان بود.

به گزارش ایرنا تعدادی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان روز سه شنبه در روستای ابوعقاب بخش منیوحی حضور یافتند و برنامه ای تحت عنوان سفر کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق محروم و کم برخوردار در مدرسه ابتدایی شهید مفتح این روستا اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه سفر کتابخانه های سیار کودکان و نوجوانان خوزستان از بهمن ماه آغاز شد گفت: روستای ابوعقاب منیوحی آبادان چهارمین مرحله سفر کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به روستاهای کم برخودار بوده است.
بهرام یارزاده دهکردی افزود: در این مدت برنامه سفر کتابخانه های سیار به روستای چشمه چلبار از توابع شهرستان اندیکا، منطقه عشایر نفت سفید حدفاصل شهرستان شوشتر و هفتگل، روستای حیات آباد هارکله شهرستان لالی و امروز در روستای ابوعقاب در بخش منیوحی آبادان اجرایی شد.
وی اظهار داشت: در این سفر مربیان کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برنامه های نظیر ایستگاه نمایش فیلم، ایستگاه نقاشی و کاردستی، معرفی کتاب و قصه گویی، بازی و سرگرمی و سرودخوانی با هدف بهره مندی کودکان و نوجوانان روستایی کم برخوردار از امکانات و خدمات شهری کانون های پرورش فکری اجرا کردند.
یارزاده دهکردی گفت: علاوه بر این به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کودکان و نوجوانان روستایی و کتابخانه های مدارس این روستاها تعدادی کتاب اهدا شد.
وی ادامه داد: قرار است برنامه سفر کتابخانه های سیار کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان هر ماه در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار استان برگزار شود ولی در بهمن ماه امسال به خاطر سالگرد چهل سالگی انقلاب برنامه سفر کتابخانه های سیار هر هفته به یک روستا انجام شده است.
وی گفت: پیش بینی می شود سفر بعدی به یکی از روستاهای دشت آزادگان در فروردین سال 98 انجام شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان 65 مرکز ثابت و سیار، پستی و پایگاه فرهنگی و هنری دارد که کودکان 6 تا 17 ساله از فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده می کنند.
7100/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخانه هاي سيار آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است

استاندار زنجان گفت: کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _سه‌شنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: طی ۲ سال اخیر نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده و پیگیری مداوم امور در دستور کار مسئولان این دستگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج کتاب و کتابخانه منشأ خیر و به نفع مردم است، افزود: در کشور، پایگاه‌های فرهنگی بسیاری داریم، اما در این میان کتابخانه‌های عمومی وضعیت منحصر به فردی دارد، چون کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است و طیف مخاطبان گسترده‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه محل مناسبی برای آموزش امور شهری به کودکان و نوجوانان در حوزه‌هایی مانند آموزش تفکیک زباله و باید و نبایدهای حقوق شهروندی است، اضافه کرد: در استان نیروهای انسانی توانمندی در حوزه فرهنگ داریم و باید از این ظرفیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی بهره ببریم.

وی اشاره به برگزاری سلسله جلسات ادبیات و زندگی در کتابخانه‌های استان گفت: جلسات خوانش و شرح مثنوی، عطار و حافظ بسیار ارزشمند است و باید چنین برنامه‌های تداوم داشته باشد.

افشارچی ضمن تاکید بر استفاده از بستر رسانه‌های اجتماعی برای ترویج فعالیت‌های کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: مکان‌های پر رفت و آمد مانند فرودگاه، ایستگاه راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری محل مناسبی برای ترویج کتابخوانی است و می‌توان مکان‌های ویژه برای دریافت کتاب صوتی برای مسافران ایجاد کرد.

کد خبر 747280

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟