Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@02:14:53 GMT

تاکید ذوالنور بر استیضاح رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۳۸۰۱

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس ضمن برشمردن دلایل طرح استیضاح رئیس جمهور از سوی وی اظهار کرد: من به طرح این موضوع افتخار می‌کنم و تا آخر هم پای این کار می‌ایستم. عاقلانه بودن یا عاقلانه نبودن این موضوع را مردم قضاوت خواهند کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس ضمن توضیح درباره علل طرح کردن موضوع استیضاح رئیس جمهور از سوی وی و در پاسخ به اظهارات کواکبیان گفت: آقای مطهری قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس این حق را به نمایندگان مجلس داده است که رئیس جمهور را با ذکر دلایل استیضاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعدادی از همکاران نیز به این تشخیص رسیده‌اند که با توجه به وضعیت موجود که خود شما هم با آن روبرو هستید این موضوع را مطرح کنند. امروز ما هیچ پاسخی برای سفره خالی مردم، فساد، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری، قاچاق و سایر موارد این چنینی که دولت می‌تواند در رفع آن موثر باشد نداریم. مردم از ما پاسخ می‌خواهند و ما پاسخی نداریم. قانون به ما اجازه داده یا استیضاح کنیم یا سوال طرح کنیم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس خطاب به اظهارات کواکبیان گفت: جمله آقای کواکبیان این بود. بعضی از افراد گفته‌اند تعدادی از اصلاح طلبان موافق استیضاح رئیس جمهور هستند. هیچ اصلاح طلبی در استیضاح رئیس جمهور شرکت نمی‌کند و ما رشیدتر از آن هستیم که چنین کاری کنیم. این حرف ایشان یعنی کسانی که این کار را کرده‌اند غیر رشیدند و این توهین آمیز است.

ذوالنور اضافه کرد:‌ اینکه آیا کار ما عاقلانه است یا خیر را مردم قضاوت می‌کنند. قانون هم به ما این حق را داده است. مگر ایشان سخنگوی اصلاح طلب‌ها هستند؟ مگر خبر دارند چند نفر از اصلاح طلبان با من صحبت کرده‌اند و به من چه گفته‌اند؟ ایشان واقعا لوح محفوظ دارند و از تمام مطالب آگاه هستند که اینگونه صحبت می‌کنند؟

وی تصریح کرد: اشکالی ندارد ما می‌گوییم آنهایی که حمایت کرده‌اند و هنوز هم پای دولت هستند خدا خیرشان دهد کمک کنند. ما هم کمک می‌کنیم ولی باید پاسخگو باشند. من به عزیزان اصلاح طلب توهینی نکرده‌ام. هر کسی هم اختیار خودش را دارد. چرا آقای کواکبیان غیر مستقیم به ما توهین می‌کند و به صورت غیرمستقیم به اصلاح طلبی که اگر این کار را کرده باشد توهین می‌کند؟

ذوالنور در پایان تاکید کرد: من استیضاح رئیس جمهور را طرح کرده‌ام و به این کار خود افتخار می‌کنم. تا آخر هم پای آن ایستاده‌ام مردم باید قضاوت کنند که کار ما غلط است یا کار صحیحی است. باید به مردم پاسخگو باشیم چگونه فریاد مردم در خصوص مشکلات برسد. چگونه در قبال خانواده‌هایی که در حال متلاشی شدن هستند سکوت کنیم؟

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجتبی ذوالنور فراکسیون ولایی کواکبیان استیضاح رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات