Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وبسایت شبکه «بی بی سی عربی» در گزارشی مفصل به توانمندی های زیر دریایی «فاتح» که در این هفته و با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست، پرداخت.

بنا بر این گزارش، این زیر دریایی توانایی های تاکتیکی بالایی دارد که در مراسم رونمایی از آن وزیر دفاع به ویژه گیهای برجسته آن اشاره کرد و گفته است که «فاتح» به سامانه شلیک و هدایت موشک‌های کروز زیر سطحی به سطح مجهز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخورداری از پرتابگر اژدر، سونار پیشرفته، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، جنگ الکترونیک و مخابرات امن یکپارچه از دیگر ویژگی‌های زیردریایی فاتح است.

بی بی سی در ادامه به نقل از رسانه های ایرانی می افزاید، این زیردریایی، توسط متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با همکاری نیروی دریایی ارتش و دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌ بنیان طراحی و ساخته شده است و در ساخت آن بیش از ۴۱۲ هزار قطعه استفاده شده است.

از دیگر ویژگی های این زیر دریایی وزن آن است که حدود ۵۲۷ تن است و نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران است؛ ضمن اینکه توانایی حرکت در عمق ۲۰۰ متر را به صورت عادی داشته و ژرفای قابل دستیابی برای آن نیز ۲۵۰ متر است.

همچنین از دیگر ویژگی های تاکتیکی این زیر دریایی که بی بی سی به آن اشاره می کند توان دریانوردی به مدت ۳۵ روز و دارا بودن چهار مقر پرتاب اژدرهای کالیبر ۵۳۳ میلی‌متری است و توانایی حمل هشت مین دریایی و دو اژدر رزرو را نیز دارا می باشد.

در این گزارش آمده است که ساخت این زیردریایی حاصل بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت کار و تلاش متخصصان صنایع دفاعی ایران با همکاری ۵۰۰ شبکه همکار شامل ۴۸ مرکز طراحی، ۱۲۰ مرکز صنعتی، ۸۰ شرکت دانش بنیان، ۵۷ مرکز دانشگاهی و ۱۹۵ مرکز پژوهشی است.

بی بی سی با بیان اینکه این زیر دریایی قابلیت اطلاعاتی و شناسایی اهداف دشمن را چه در زیر دریا و چه در محدوده سواحل دشمن بدون اینکه شناسایی شود نیز داراست افزود: ایران می تواند با استفاده از این زیر دریایی همچنین نیروهای ویژه خود را به نزدیک ترین نقطه هدف رسانده تا آنان ماموریت های محوله را به نحو احسن و با سرعت بیشتری انجام دهند.

در پایان گزارش بی بی سی با اعتراف به توان روز افزون نظامی و تاکتیکی ایران در ساحت تسلیحات و رسیدن به خود کفایی در بسیاری از قسمت های نظامی می فزاید: رونمایی ایران از زیر دریایی خود آن هم درست در روزهای اوج تنش با آمریکا که بیشتر بر سر مسائل منطقه ای است خود شامل پیام های سیاسی و نظامی متعددی است. ایران با بهره گیری از این زیر دریایی و باتوجه به توانایی های رزمی آن می تواند کنترل بیشتری را در آب های خلیج [فارس] در اختیار داشته و هرچه بیشتر کنترل خود بر تنگه هرمز را به جهانیان ثابت و نشان دهد.

 



 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فاتح دریانوردی بی بی سی عربی جنگ الکترونیک نیروی دریایی ارتش تسلیحات زیردریایی آمریکا نیروی دریایی تنگه هرمز خلیج فارس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

به گزارش خبرنگار مهر، در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، به‌نرخ ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله این ارز نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.‌

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به «نشانی» مراجعه کنید.

کد خبر 6097122 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • هت تریک کریستیانو رونالدو مقابل الوحده با گزارش عربی / فیلم
  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر