Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار جمعی از مدیران بانکی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: ملاک ارزشمندی انسان صرفاً بر اساس میزان پایبندی فرد به تقوا قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قران کریم افزود: رفع نیاز از کمبود‌های مردم از شدت و درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بامطالعه بیرونی جامعه و بر مبنای آیات قرآن کریم دو گونه انسان‌های پاک دست، شایسته و اهل مراعات حدود الهی و انسان‌های ناپاک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان بابیان آیه دیگری از کلام‌الله مجید ابراز کرد: واژگان خبیث و طیب در قران کریم ناظر بر انسان و اعمال وی است، باوجوداینکه همواره انسان‌های طیب و پاک در سطح جامعه بشریت وجود داشته، اما همواره غلبه و اکثریت با انسان‌های خبیث بوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تأکید کرد: حقیقت بیرونی دنیای بین‌الملل این است که اکثر کشور‌های دنیا در مسر پایمال کردن حقوق انسان‌ها گام برمی‌دارند، امروز کشوری، چون آمریکا خون انسان‌های بی‌گناه را به‌راحتی به زمین می‌ریزد و فریادی نیز از کسی بر‌نمی‌آید، این قبیل از جنایت‌های وحشیانه نشان از عمق خباثت و پلیدی این دولت‌ها دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کرد: این‌که دو کشور به‌صورت همزمان و متقابل با یکدیگر جنگ و نبرد داشته باشند بااینکه کشوری به‌تن‌هایی مورد هجمه و حمله قرار بگیرد و شهروندان بی‌گناه آن کشته شوند فرق دارد، کشته شدن انسان‌های بی‌گناه براثر خباثت و پلیدی دولت‌های جنایتکار درد بزرگی است.

وی بابیان اینکه ملاک ارزشمندی انسان به رعایت تقوای الهی است ابراز کرد: ملاک تقوای الهی برای تمام طبقات و اقشار مردم قابل‌تعمیم بوده و ازاین‌رو شامل و مختص یک گروه خاص نیست.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اخذ دیرکرد و جریمه در شرایط رکود حاکم بر بازار و اقتصاد کشور توسط بانک‌ها امری کاملاً مضموم و اشتباهی است، شرایط سخت اقتصادی امروز سبب شده تا مردم و بازاریان نتوانند به تعهد خود در قبال بانک‌ها در سررسید تعیین‌شده عمل کنند. انتظاری که نظام اسلامی از سیستم بانکداری دارد این است که خدمت‌گزار و کمک‌کار مردم باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد:در شرایط سخت اقتصادی و معیشتی حاکم بر کشور بانک‌ها سود و نرخ بهره خود را کاهش دهند، متأسفانه امروز وضعیت کشور به نحوی شده که قیمت‌ها به‌صورت لحظه‌ای بالاتر می‌رود، قیمت یک کالا در شب تا فردای آن چند برابر افزایش پیدا می‌کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله علوی گرگانی مسئولان گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه

آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در نماز جمعه امروز ساری با بیان اینکه حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود، گفت: باید در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصادی باید وعده صادق صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانشان در باتلاق بزرگ غزه در حال دست و پا زدن هستند، افزود: امروز مظلومان جهان یقه زورگویان را گرفته و می‌گویند زمان بزن و در رو تمام شده است.

آیت الله محمدی لایینی گفت: امروز جوانان کشور‌های غربی برای حقیقت طلبی به خیابان‌ها آمده اند چرا که دیگر تحمل زورگویی و ستمگری علیه مظلومان را ندارند.
نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، افزود: تبیین معارف، احکام و اخلاق دینی و تربیت هزاران شاگرد از برکات این امام بزرگوار است.

او خواستار رفع مشکلات قشر ماما‌ها در جامعه از سوی مسئولان شد و گفت: سقط جنین از جمله معضلاتی هست که باید نظارت بیشتری روی این موضوع انجام گیرد.
نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار حضور حداکثری مردم در مرحله دوم انتخابات شد و افزود: حضور با شکوه مردم انتخابات خاری بر چشم دشمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • تا رسیدن مترو به حرم شاهچراغ از مسئولان مطالبه خواهم کرد
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • شهید مطهری نیم قرن در راه اعتلای فکری جامعه اسلامی قلم زد
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد