Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:51:28 GMT

سند آمایش 25 استان به تصویب رسیده است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۴۲۲

سند آمایش 25 استان به تصویب رسیده است

ایلام- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از تصویب برنامه مطالعاتی( سند آمایش سرزمینی) 25 استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بابک دین پرست شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دهلران گفت: هر استانی که طالب توسعه واقعی است باید چند شرط را دنبال کند که یکی از مهمترین این شروط داشتن طرح آمایش سرزمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: رسیدن به تعادل و توازن توسعه تا زمانیکه این طرح در استان ها و سطح کشور اجرایی نشود ، امکانپذیر نیست و این یک اصل اجتناب ناپذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه تاکنون 25 استان کشور این برنامه مطالعاتی در آنها تصویب شده است.
دین پرست از عدم تصویب این طرح در 6 استان خبر داد و یادآور شد: ایلام هم یکی از این استان هاست اگرچه اذعان می شود این طرح در استان تصویب شده اما در جلسه روز پنجشنبه بررسی می شود ولی سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته آنرا تائید نکرد.
وی در خصوص ساماندهی بازار و کالاهای مورد نیاز مردم و اخلال افراد سودجو هم گفت: همه مسئولان و وزرای جهاد و صنعت، معدن و تجارت و استانداران اذعان دارند که از حیث تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار پایان سال توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: این دستورالعمل به استانداران ابلاغ شده ولی در یکی دو کالا که نوسانات و مشکلات دارند همه در تلاشیم زمینه دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز فراهم شود.
7175/6034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سند آمايش سرزميني دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • حسین انصاریان‌: نماز جماعت در کشور به خط پایان رسیده است
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است