Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تحليلگر ترک مسائل بين‌المللي گفت: شهادت نيروهاي مرزباني جمهوري اسلامي در حمله تروريستي جنوب شرق ايران، نتيجه کوتاهي و سياست منفعلانه دولت پاکستان در برخورد با گروه‌هاي تروريستي است.
به گزارش پارس‌تودي، "عباس کاراآغاچلي"، استاد دانشگاه گيرسون ترکيه در گفت وگو با راديو ترکي استانبولي برون‌مرزي صدا و سيما، با ابراز تاسف از شهادت شماري از مرزبانان ايراني در حمله تروريستي هفته گذشته در استان سيستان و بلوچستان تاکيد کرد، تروريست‌هايي که مرزبانان ايران را در منطقه هدف قرار مي‌دهند ساکن خارج از مرزهاي ايران به خصوص ايالت بلوچستان پاکستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس مسائل سياسي ترکيه افزود، پاکستان سالهاست که براي مقابله با تروريسم دربلوچستان از اتخاذ تدابير جدي امتناع مي‌کند، به همين علت اين منطقه به تجمع گروه‌هاي جدايي‌طلب و تکفيري ضد جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.
"کاراآغاچلي" تصريح کرد، برخي مقامات نظامي پاکستان که با سعوديها روابط بسيار نزديکي دارند زمينه را براي ادامه فعاليت گروه هاي تروريستي در منطقه فراهم مي کنند و هدف از اين توطئه تبديل ايران به سوريه و يمني ديگر است.
اين کارشناس ترک، عمليات تروريستي، آشوبگري و توطئه ضد کشورهاي اسلامي را در چارچوب برنامه هاي واشنگتن، لندن، تل آويو و رياض دانست و افزود، دراين ميان کشورهاي مرتجع منطقه همچون عربستان، امارات وبحرين بيشتر نقش مجري و تامين کننده مالي را در اين برنامه دارند.
چهارشنبه شب گذشته يک دستگاه اتوبوس حامل مرزبانان جمهوري اسلامي ايران در جاده خاش- زاهدان در استان سيستان و بلوچستان، جنوب شرق ايران هدف حمله انتحاري قرار گرفت.
در اين حمله انتحاري که با استفاده از يک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره در مجاورت اتوبوس حامل يکي از يگان‌هاي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي انجام شد، 27 نفر از حافظان مرزهاي ايران شهيد و 13 نفر نيز زخمي شدند.
گروهک تروريستي جيش الظلم که مورد حمايت عربستان و آمريکا است در بيانيه‌اي مسئوليت اين جنايت را بر عهده گرفت.139/120
کليدواژه ايران پاکستان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به عملیات خرابکارانه علیه تأسیسات انتقال گاز در زمستان پارسال گفت: تلاشگران صنعت گاز در دو بخش‌ عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه، عملکرد ارزشمندی داشتند و با اقدام جهادگونه به مقابله با این بحران و خنثی‌سازی پیامدهای آن پرداختند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامرضا جلالی امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت) در نخستین هم‌اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز که با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت و گاز برگزار شد، با تأکید بر این‌که صنعت گاز  و خدمات آن در کشور ما یک حوزه مهم است، گفت: دشمن از این موضوع آگاه است و راهبردهای ناامن‌سازی و تهدیدآفرینی در این حوزه را به اشکال متفاوتی دنبال می‌کند.

وی افزود: با توجه به این‌که گاز بخش بزرگی از سبد انرژی کشور را در بخش صنعت و نیروگاهی و مصارف خانگی و خدماتی و تجاری تأمین می‌کند، با این اوصاف طبیعی است که بخش‌های وابسته به این حامل انرژی نیز در گستره وسیعی از محصولات و خدمات جای خواهند گرفت؛ از این رو در مقیاس ملی، ارزش گاز حیاتی است و باید ۱۰۰ درصد مصون‌سازی شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: از آن‌جا که موضوع‌های مربوط به پدافند غیرعامل، امری حیاتی است و به‌طور عمده با امنیت کشور سر و کار دارد، برابر قانون مصوبه‌های سازمان پدافند غیرعامل، شأن قانونی و الزام‌آور دارد و در صورت احراز استنکاف از آن، جرم شده است.

جلالی با بیان این‌که آموزش سواد امنیت سایبری برای هر مدیری ضروری است، گفت: مدیران در هر سطحی باید نسبت به الزام‌های حیاتی امنیت سایبر در محیط تحت مدیریت خود آموزش ببیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اقدام خرابکارانه علیه تأسیسات انتقال گاز در زمستان پارسال اشاره و تصریح کرد: به واقع باید از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و تلاشگران صنعت گاز در بخش‌های انتقال و ستاد قدردانی کرد که به صورت جهادی به مقابله با این بحران و خنثی‌سازی پیامدهای آن پرداختند که در دو بخش‌ عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه قابل دسته‌بندی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران سال ۱۴۰۲ در جریان حادثه خرابکارانه که علیه تأسیسات خطوط گاز این شرکت انجام شد، در زمینه مدیریت پیامد حمله، عملیات رسانه‌ای و عملیات بازسازی، عملکرد ارزشمندی انجام داد که در صورت مستندسازی آن، می‌تواند به‌عنوان یک دانش ارزشمند برای مدیریت آیندت بحران‌ها استفاده شود.

جلالی در تشریح اقدام‌ها برای مدیریت پیامد حمله در دو بخش عملیات میدانی و رسانه‌ای، اظهار کرد: از سویی در حوزه میدانی، برنامه برگشت‌پذیری زیرساخت به خوبی انجام و بازسازی خطوط در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد و برای چند روستای اطراف که دچار قطع گاز شده‌ بودند، سوخت جایگزین کافی تأمین شد.

وی در پایان، گفت: در عرصه رسانه نیز  همکاران شرکت ملی گاز ایران مدیریت خوب و ارزشمندی داشتند، مدیریت تولید و انتشار خبر از تریبون رسمی شرکت و معرفی مدیر دیسپچینگ شرکت به‌عنوان سخنگوی رسمی شرکت ملی گاز ایران در این بحران سبب شد تا مدیریت پیامد حمله در حوزه رسانه نیز به نحو احسن انجام شود؛ باید توجه داشت که مدیریت صحیح پیامد، سبب خنثی‌سازی اصل حمله می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد آقای اقتصاد به سیاست های تعدیل اقتصادی
  • پنج فیلم هندی که دیدنشان را نباید از دست بدهید
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • حمله پیشکسوت منچستریونایتد به هالند: او بچه لوس و بداخلاقی است! / فیلم
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد