Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:19:01 GMT

قاچاق دام تاثیر چندانی بر گرانی گوشت ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۴۴۹۰

قاچاق دام تاثیر چندانی بر گرانی گوشت ندارد

خرم آباد -ایرنا- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق دام تاثیر چندانی بر گرانی گوشت ندارد.

به گزارش ایرنا، سردار علی مؤیدی روز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران افزود: سهم قاچاق دام در گرانی گوشت شاید به درصد هم نرسد، دلیل گرانی گوشت باید از مسئولان و متولیان امر پرسیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: اینکه بخش کوچکی از دام از کشور خارج می‌شود را منکر نیستیم ولی تأثیری بر گرانی گوشت ندارد.
سردار مویدی اظهار داشت:اکنون قاچاق دام درسطح کشور وجود دارد اما خیلی قابل‌ توجه نیست و درحد تأثیر گذار بر گرانی گوشت نمی باشد.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: مؤلفه‌های متعددی در ایجاد گرانی گوشت وجود دارد که به آن مؤلفه‌ها در جای خودش باید بپردازیم.
وی افزود: با این مؤلفه کاملا برخورد شده و ضوابط خوبی تعریف‌ شده، دستورات خوبی رئیس‌ جمهور داده همچنین دستگاه‌های متولی و مسئولان مبارزه کننده به جد برخورد می‌کنند و نسبت به گذشته شیب قاچاق دام خیلی کم شده است.
وی با اشاره به اینکه دام‌های کشف‌ شده از طریق تعزیرات حکومتی در اختیار وزارت جهاد قرار می‌گیرند بیان کرد: نسبت به گذشته 20 تا 25 درصد افزایش کشف قاچاق در این زمینه داریم.
سردار مویدی ادامه داد: در این راستا لرستان جز استان‌هایی است که از نظر قاچاق دام مورد هدف قاچاقچیان است و به لحاظ نزدیکی به مرز غربی ایجاب می‌کند که دست‌اندرکاران هوشیاری و مراقبت بیشتری در این راستا داشته باشند.
مؤیدی یاد آور شد: لرستان به لحاظ عشایری بودن و دامپروری مورد هدف قاچاقچیان است و محموله‌هایی نیز کشف‌شده ولی اتفاقات خوبی رخ‌ داده و شاید استان لرستان جز استان‌هایی بود که خیلی زود به این موضوع توجه کرد و اقدامات قابل‌توجهی در مهار قاچاق داشته است.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:چون استان لرستان دام‌روری است، مردم و مسئولان باید مراقب باشند که قاچاقچیان و شبکه ها سرمایه مردم را به این راحتی از استان خارج نکنند، لرستان در کشف قاچاق و مقابله جز 2 یا 3 استان برتر کشور است.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قاچاق دام مويدي لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عباس زاده شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می رود و در همه عرصه های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره های مهم در استان مازندران به شمار می رود که قابلیت توسعه دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می کند، بیان کرد: مازندران از ظرفیت های بالقوه ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می شود.

عباس زاده با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان های همجوار مشارکت دارد، عنوان کرد: در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال های آینده با حمایت های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

کد خبر 6092500

دیگر خبرها

  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد