Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:39:20 GMT

سجادپور: هرگز در دفاع از ایران فروگذار نخواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۵۵۶۰

سجادپور: هرگز در دفاع از ایران فروگذار نخواهیم کرد

تهران - ایرنا - «سعید سجادپور» معاون وزیر امورخارجه ایران سه شنبه شب گفت: موضع ما دفاعی است، اما هرگز در دفاع از کشور، انقلاب و خاکمان ذره ای عقب نخواهیم نشست.

به گزارش ایرنا، سجادپور این سخنان را در گفت و گو اختصاصی با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» بیان کرده است.
معاون وزیر امورخارجه ایران افزود: هیچ دورانی نبوده که موضعی خصمانه داشته باشیم، بلکه از منافع، انقلاب و خاکمان دفاع می کنیم و چهل سال گذشته این موضوع را ثابت کرده که ایران در دفاع از خود موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سجادپور افزود: اقدامات تروریستی منافع ما را هدف گرفته است که این موضوع هرگز بدون پاسخ نخواهد بود.
وی اضافه کرد: ایران یک کشور فعال و پخته است که تصمیمات آن برای آن که قابل اجرا باشد، با احتیاط و با درایت صورت می گیرد.
سجادپور اضافه کرد: ایران برای حفظ یکپارچی کشور و استقلالش تلاش می کند و تهران قادر است که از خود دفاع و حمایت کند، چرا که تنها کشوری در منطقه است که در هیچ ائتلاف نظامی عضویت ندارد و امنیت خود را از این و آن کشور به عاریت نگرفته است.
وی با بیان این که «توان کافی برای مقابله با تهدیدات را داریم و به امکانات دستگاه های امنیتی مان اطمینان کامل دارم»، افزود: بسیار خنده دار خواهد بود که ایران را تنها عامل مشکلات منطقه (خاورمیانه) بدانیم.
وی درخصوص نشست ضد ایرانی ورشو که روزهای 24 و 25 بهمن ماه گذشته در لهستان برگزار شد، هم گفت: هدف اصلی این نشست، به حاشیه راندن موضوع فلسطین است.
شبس**9363**1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت امورخارجه ايران روسيا اليوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات دو سند همکاری با رئیس اماراتی این کمیسیون امضا کرد.

به گزارش ایسنا، نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، در شهر ابوظبی آغاز کرد و طی آن دو سند همکاری توسط طرفین به امضا رسید.

سند تاسیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات و سند صورت‌جلسه اولین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و امارات، اسنادی است که در این نشست به امضای طرفین رسید.

مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

تسریع در انجام مذاکرات و نهایی کردن اسناد همکاری مبادله شده در حوزه های مختلف اقتصادی بین دو کشور، ایجاد کمیته اقتصادی و بازرگانی با مسئولیت وزارت صمت ایران و وزارت تجارت خارجی امارات، ایجاد و تعیین تیم مشترک کاری در زمینه همکاری‌های صنعتی و گازی و تشکیل کارگروه مشترک بانکی تحت نظارت بانک‌های مرکزی دو کشور و تشویق بانک‌های تجاری به برقراری وگسترش روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور از جمله مواردی است که در دستور کار این نشست قرار دارد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات کار خود را با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات در شهر ابوظبی آغاز کرد که آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده و این نشست پس از گذشت ۱۰ سال؛ به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار شده است.

در ابتدای این جلسه طرف اماراتی ضمن اعلام تمایل دولت امارات متحده عربی به توسعه روابط با ایران نکاتی درباره میزان حجم تجارت و مبادلات بین تهران و ابوظبی بیان کرد.

این در حالی است که مذاکراتی درباره توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدورهای ترانزیتی بین‌المللی به‌ویژه کریدور شمال - جنوب به‌منظور گسترش ترانزیت کالاهای اماراتی به سمت کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار طرفین قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران