Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییرات بودجه شهرداری‌ها نسبت به سال قبل گفت: در سال آینده هم هزینه‌های جاری و هم هزینه عمرانی شهرداری‌ها بیشتر خواهد بود، با توجه به نوسان بالای قیمت‌ها در سال جاری، یقینا پروژه‌های عمرانی ما در سال آینده به مبلغ بیشتری نیازمندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی با بیان اینکه  بودجه اکثر شهر‌های کشور در سال آینده افزایش داشته‌اند، اظهار کرد: برخی از شهرداری‌ها و مراکز استان‌ها که احساس کردند نیازمند افزایش بودجه نیستند؛ بودجه خود را  افزایش ندادند، تلاش ما بر این بوده که افزایش بودجه شهرداری‌ها منطقی باشد به طوری‌که اگر شهری نیازمند توسعه حوزه‌های زیرساختی خود باشد،  بتواند با بودجه کافی آن‌را ایجاد کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی افزود: ما تلاش کردیم که در این راه رضایتمندی مردم را ایجاد کنیم، تا کنون تلاش بر این نبوده نارضایتی در مردم ایجاد کند و سرباری از هزینه‌ها را بر روی دوش مردم شاهد باشیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی با بیان اینکه مردم باید بدانند که به منتخبین خود اعتماد کنند، گفت: ما در شهر‌های خود شورا‌ها را به عنوان چکیده افکار هر شهر انتخاب کرده‌ایم، یقینا آن‌ها در جلساتی که داشتند و برنامه ریزی‌هایی که کرده‌اند، موضوعات هر شهری با توجه به بوم آن شهر و شرایط اقلیمی شهر خود مدنظر قرار داده و بودجه شهر خود را بین موضوعات مختلف تقسیم کرده‌اند.

جمالی نژاد درمورد کمک دولت به شهرداری‌ها برای تهیه ناوگان گفت: دولت در بحث تاکسیرانی بسیار خوب عمل کرده و حقیقا در بحث اتوبوسرانی با توجه به شرایط سخت اقتصاد فعلی، مسائل کمی کند پیش رفته، اما تلاش ما بر این است که شهرداری‌ها و دولت به قول‌های داده شده خود جامه عمل بپوشانند.

جمالی‌نژاد درباره اظهارات رهبری در گام دوم مبنی بر جوانگرایی، درباره اینکه چقدر می‌توان در بدنه وزارت کشور شاهد اعضای جوان باشیم، گفت: وزارت کشور پیشروترین وزارتخانه در عرصه جوان سازی بوده، ما تنها دستگاهی بودیم که با توجه به بحث قانون بازنشستگی هیچ گونه امتیاز خاصی برای کسی قائل نشدیم، در این موضوع وزیر کشور از این قانون جامه عمل پوشاندند و جایگزین افراد بازنشسته جوان‌هایی آمدند که خود من یکی از مصادیق همین موضوع هستم که در اینجا مشغول به کار شدم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در ادامه افزود: در استانداری‌ها تلاش بر این بود که از بدنه وزارت کشور و استانداری‌ها که به مسئله کاری آشنا هستند، افراد با سن کمتر انتخاب و کار را شروع کنند؛ ان شاءالله کم کم با یک شیب ملایم حضور جوانان را در وزارت کشور در آینده نزدیک بیشتر خواهیم دید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور روستایی بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، وارن بافت، سرمایه‌دار مشهور آمریکایی، اعلام کرد بر این باور است که دولت آمریکا برای تأمین کسری بودجه فزاینده این کشور به جای کاهش هزینه‌های خود به سمت افزایش مالیات‌ها می‌رود.

وی در نشست سالانه سهامداران مؤسسه سرمایه گذاری برکشر هاتاوی در اوماها گفت: من فکر می‌کنم که افزایش مالیات‌ها محتمل است.

بافت تاکید کرد که دولت آمریکا یک روزی تصمیم خواهد گرفت که دیگر نمی‌خواهد کسری بودجه انقدر افزایش یابد چراکه تبعات منفی جدی در پی خواهد داشت. از طرفی آنها ممکن است نخواهند هزینه‌های خود را هم کمتر کنند و در نتیجه تصمیم بگیرند که سهم بیشتری از چیزی که متعلق به ماست را از ما بگیرند و ما مجبوریم آن را بپردازیم.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده که نسبت کسری بودجه این کشور به تولید ناخالص داخلی از ۵.۵ درصد در سال مالی جاری به ۸.۵ درصد در سال ۲۰۵۴ خواهد رسید.

پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در صورتی که قانون کاهش مالیات‌ها در آمریکا، مصوب سال ۲۰۱۷، برای سال جدید هم اجرایی شود شاهد بدتر شدن اوضاع کسری بودجه در این کشور باشیم.

کد خبر 6097011 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • خدمات فرهنگی و عمرانی حوزه شهری خارگ افزایش یافت
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • تلاش خدمات شهری شهرداری اهواز برای جمع‌آوری آب‌های سطحی