Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از منابع صنعتی نوشت صادرات نفت‌خام ایران ژانویه سال جاری میلادی علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، فراتر از حد انتظار بوده و از آغاز ماه جاری میلادی (فوریه) نیز روندی ثابت داشته است.

برخی کارشناسان پیش بینی کرده بودند که پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا، سطح صادرات نفت خام ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش آمده است برخی از مشتریان نفت ایران میزان خرید خود را از این کشور پس از دریافت معافیت تحریمی از آمریکا، افزایش داده اند. مهلت آمریکا برای اعطای معافیت تحریمی به خریداران نفت ایران، ماه مه سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

این گزارش می‌افزاید از سوی دیگر ایران، یکی از اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، از کاهش سطح تولید نفت خام که کشور‌های عضو این سازمان ملزم به رعایت آن هستند، معاف شده است.

نگارنده مطلب همچنین تصریح می‌کند: افزایش صادرات نفتی جمهوری اسلامی ایران شاید باعث تلاش‌های مجدد آمریکا برای جلوگیری از این روند شود. اگرچه باید گفت با توجه به اینکه واشنگتن قصد دارد موجب کاهش صادرات نفتی ونزوئلا –یکی دیگر از دشمنان آمریکا شود– اقدام احتمالی آمریکا در این خصوص خطر افزایش بهای جهانی نفت خام را در پی خواهد داشت.

یک منبع از شرکتی که صادرات نفتی ایران را رصد می‌کند، همچنین اعلام کرد محموله‌های نفتی صادراتی ایران در ده روز نخست ماه فوریه نیز همانند ژانویه بیش از حد پیش‌بینی‌ها بوده است و روندی صعودی را طی می‌کند.

آمریکا پس از وضع دوباره تحریم‌های ایران که در پی خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی –برجام– صورت گرفت، برای هشت کشور از جمله چین، هند، ژاپن و کره جنوبی معافیت تحریمی صادر کرد.

در پایان گزارش رویترز نیز آمده است تهران اعلام کرده است علی رغم تلاش‌های واشنگتن برای به صفر رساندن سطح فروش نفت خام این کشور، به صادرات نفتی خود ادامه خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

171 / 156 صادرات نفت ایران آمریکا تحریم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صادرات نفت ایران آمریکا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد

خبرگزاری KCNA روز چهارشنبه گزارش داد که کره شمالی یک هیئت اقتصادی به ایران اعزام کرده است.

این هیئت روز سه‌شنبه پیونگ یانگ را ترک کرد.

رسانه‌های غربی این گمانه را مطرح کردند که این کشور قصد دارد روابط نظامی با تهران را توسعه دهد.

ادعا می‌شود که تهران و پیونگ یانگ مظنون به مبادله قطعات موشک‌های بالستیک و فناوری مربوطه در طول جنگ ۱۹۸۰-۱۹۸۸ بین ایران و عراق بوده‌اند.

یون جونگ هو، وزیر روابط اقتصادی خارجی، ریاست هیئت را بر عهده دارد.

واکنش کره شمالی به بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین 

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی اهمیت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را که در انتظار تایید نهایی است، کم اهمیت جلوه داد و تاکید کرد که این کمک‌ها هیچ کمکی به جز "کاهش موقت ترس زلنسکی" نخواهد داشت. 

وی با تاکید بر اینکه روسیه برای دفاع از حاکمیت و امنیت خود می‌جنگد، گفت: «لایحه کمک‌های نظامی اضافی آمریکا فقط یک امر توهم‌زا است.»

سنای آمریکا بسته کمکی ۹۵ میلیارد دلاری را که مدت‌ها در انتظار آن بود با هدف کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان پیشتر تصویب کرد و اکنون این لایحه تنها در انتظار امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر