Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@01:56:41 GMT

رانت دپوی ۱۷ هزار تن گوشت به چه کسانی رسید؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۶۳۳۴

علی اکبر کریمی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه، امروز شاهد نا به سامانی، کمبود کالا و تورم افسار گسیخته اقلام و مایحتاج روزمره هستیم، گفت: یکی از دلایل این موضوع به اعتقاد بنده تضعیف ساختار تشکیلاتی دولتی در حوزه نظارت و کنترل بازار است. قبلا سازمان نظارت و بازرسی بازار را برای پوشش این موضوعات در بدنه دولت داشتیم اما امروز جایگاه ساختاری مشخصی برای این بحث نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، در ماده 6 قانون مبارزه و نظارت، وزارت صمت موظف به اجرای سامانه یکپارچه سازی نظارت بر فرایند تجارت شده بود که این کار کامل نشده است، گفت: همچنین قرار بود سامانه انبارها راه اندازی شود اگر این موارد به موضع انجام شده بود شاهد پایش هوشمند در بازار بودیم که این موضوع اتفاق نیافتاده است.

وی گفت: حوزه بازرگانیِ داخلی در سالهای اخیر تضعیف شده و افراد قوی در این منصب قرار نگرفته اند. به طور کلی برنامه روشنی برای تنظیم بازار و کنترل آن همچنین تامین نیازمندی‌های مردم را با روال علمی مشاهده نمی‌کنیم.

کریمی با بیان اینکه، نمی‌توانیم تولید گوشت را یک شبه به سامان کنیم و این موضوع چندین ماه زمان نیاز دارد، گفت: بر این اساس نبود برنامه مشخص در دولت منجر به ایجاد صفهای طولانی برای تهیه گوشت قرمز شده است.

کالای وارد شده با ارز یارانه ای با قیمت مصوبه به مردم نمیرسد

وی افزود، کالاهای وارد شده با ارز 4200 تومان با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسد، دولت مدعی است در سال جاری بیش از 14 میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی تخصیص داده است اما شاهده هستیم که بسیاری از اقشار از دسترسی به این کالا با قیمت مصوب، ناگریز هستند و باید در صفهای طولانی بایستند.

رانت 50 هزار میلیاردی واردات کالای اساسی شفاف شود

عضو کمیسیون اقتصادی، با بیان اینکه رانت واردات کالای اساسی بیش از 50 هزار میلیارد تومان است، گفت: متاسفانه این رانت گسترده در جایی توزیع می شود که استحقاق دریافت این رانت وجود ندارد چراکه مردم کالاها را گران می خرند.

وی ادامه داد، مردم برای تهیه گوشت قرمز مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه اند، به ادعای دولت در سال جاری واردات گوشت 20 درصد افزایش یافته است اما واقعا معلوم نیست ارز یارانه ای به چه کسانی پرداخت شده و نحوه توزیع به چه شکل بوده است.

ماجرای دپو هزاراتن گوشت وارداتی در انبارهای حت نظر سازمان بنادر شفاف شود

کریمی افزود، اخیرا اخباری از دپو گوشت در سردخانه ها و کانتینرهای یخچال دار و در نهایت انتقال آنها به رستورانها شنیده شده است. از طرف دیگر بحث دپو 17 هزار تن گوشت وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی و انبارهای بنادر مطرح شد. معلوم نیست چرا این گوشتها آنجا دپو شده و صاحبان کالا حاضرند هزینه انبارداری را بپردازند اما محموله های خود را ترخیص نکنند.

به گفته این نماینده مجلس، دولت واردات گوشت با ارز نیمایی را ازاد کرده است، به هر ترتیب این شائبه ایجاد شده است که واردکنندگان منتظر استفاده از این رانت بوده اند. بنابراین مسئولان باید به این وضوع ورود کرده و پشت پرده آن را برای مردم شفاف کنند.

وی افزود، امروز شاهد قاچاق دام زنده از مرزهای کشور هستیم از طرفی گزارشهای مردمی در این خصوص مطرح شده اما به نظر میرسد این موارد خیلی جدی گرفته نشده است. متاسفانه این موارد آینده تولید گوشت قرمز را تحت شعاع قرار می‌دهد.

کریمی گفت: در شرایطی که دام زنده از مرز قاچاق می شود مجبوریم با افتخار دام زنده سبک را با هزینه سنگین ارزی از طریق هوایی وارد کنیم. واقعا چه کسانی مسئول این نابه‌سامانی هستند این خسارتها در نهایت به مردم وارد میشود و انتظار ما این است که هرچه سریع تر تمهیدات لازم در این حوزه صورت گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده اعلام شد

بازار گوشت و دام تهران، شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ کشتار در جریان معاملات نسبت به روز پیش است.

قیمت مرغ کشتار امروز

به گزارش خبرآنلاین، براساس اعلام پایگاه خبری صنعت مرغداری و دامپروری، هر کیلو مرغ کشتار در بازار ثبات را نسبت به روز پیش در پیش گرفت و ۷۶،۴۹۳ تومان خرید و فروش شد.

قیمت مرغ زنده در بازار

بازار گوشت مرغ همچنین شاهد ثبات قیمت مرغ زنده نسبت به روز پیش است، هر کیلو مرغ زنده در بازار ۵۳،۵۷۱ تومان معامله شد.

قیمت گوشت قرمز منجمد امروز

هر کیلو گوشت منجمد گوساله هم خلاف روند روز‌های اخیر در بازار افزایش قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرد، ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری و فروخته شده است.

قیمت گوشت بوقلمون کشتار

در بازار گوشت طیور امروز هر کیلو بوقلمون کشتار در حالی معامله شده که نسبت به روز پیش افت قیمت را تجربه کرد و کیلویی ۹۲ هزار تومان معامله شد.

قیمت دام زنده و کشتار در بازار

هر کیلو دام در کشتارگاه امروز با ثبات قیمت را نسبت به روز گذشته تجربه کرده است و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین امروز قیمت دام زنده در بازار ثبات را در پیش گرفت و کیلویی ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت گوشت شترمرغ کشتار

امروز همچنین در بازار هر کیلو گوشت شترمرغ کشتار ۳۴۱ هزار تومان خرید و فروش شد که در مقایسه با روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است.

دیگر خبرها

  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟