Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس خزانه معین استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه حدود 250 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران و مشاوران خصوصی در سامانه مدیریت اطلاعات بدهی ها و مطالبات دولت (سماد) ثبت شده است.

محمدحسین سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از 43 میلیارد تومان یعنی 17 درصد بدهی ثبت شده، پرونده اوراق تسویه خزانه تکمیل و اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توجه به اینکه قانون، ایجاد هرگونه تعهد برای دولت بدون رعایت سقف اعتبارات مصوب و تخصیص اعتبارات ممنوع را ممنوع کرده است شاید دستگاه های اجرایی به ملاحظه برخورد دستگاه های نظارتی بخشی از بدهی به پیمانکاران و مشاوران را در سامانه سماد ثبت نکرده باشند.
معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر مبلغ 207 میلیارد تومان بدهی ثبت شده در دفاتر دستگاه های اجرایی باقی مانده است.
وی درباره نظارت ذیحسبان بر خرید دستگاه های اجرایی بیان کرد: تکلیف قانونی ذیحساب تطبیق اسناد و مدارک هزینه با مقررات مربوط است که این امر پس از انجام هزینه و ارجاع مستندات آن توسط مدیر دستگاه به ذیحساب صورت می گیرد و چنانچه قوانین و مقررات مربوط رعایت نشده باشد ذیحساب از پرداخت آن خودداری می کند و بدون اقدام به مدیریت دستگاه برگشت می دهد.

**حمایت از کالای ایرانی الزام قانونی است
سعیدی با تاکید بر اینکه یکی از الزامات قانونی، حمایت از کالای ایرانی است ادامه داد: در بند هشت سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و قانون استفاده حداکثری از توان تولیدی و خدماتی داخل دستگاهای اجرایی مکلف شده اند از خرید خارجی که مشابه داخلی دارند خودداری کنند و فهرست این کالا ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که بطور مستمر به روزرسانی و اعلام می شود.
وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع، یکی از مباحثی که سالیان گذشته در تمامی جلسات تخصصی ذیحسابان و مدیران مالی دستگاه های اجرایی استان و همچنین مکاتبه با آنها مطرح بوده حمایت از کالای داخلی و حتی حمایت از تولیدکنندگان بومی استان است.
رئیس خزانه معین استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پس از نامگذاری سال 97 با این عنوان، موضوع با تاکید بیشتری دنبال شده است افزود: از همین رو ذیحسابان ملزم شده اند با دقت نظر بیشتری در این زمینه نظارت کنند و حتی در کالاها و مصالح مصرفی صورت وضعیت پیمانکاران نیز بررسی و از رعایت موضوع مطمئن شوند.
9893*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد دارايي بدهي دولت كالاي ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق