Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@03:00:04 GMT

سه خارجی استقلال نیامده دردسرساز شدند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۴۷۹

به گزارش ایلنا، تصور می‌شد بعد از باخت به تراکتورسازی، استقلالی‌ها با قوایی تازه گام به رقابت‌های لیگ برتر بگذارند و در ‌پی جبران آن شکست تلخ باشند اما حاشیه‌هایی که جرقه‌اش را بازیکنان بخصوص روزبه چشمی روشن کردند و بعد از آن اعتراض‌هایی که نسبت به محل زمین تمرین شکل گرفت‌- که درست هم بود -‌و پیامد آنها مصاحبه امیرحسین فتحی که در آن اختلاف‌های داخلی در استقلال را تایید کرد، نشان داد که ارتش آبی برای تیم شدن راه طول و درازی در پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال در شرایطی وارد نیم فصل دوم شده بود که بردهای پی در پی بازی‌های هفته‌های آخر نیم‌فصل اول و پیروزی جانانه مقابل پیکان از ادعای این تیم برای رسیدن به جام قهرمانی خبر می‌‌داد اما در عین حال همه انتظار می‌کشیدند تا نتیجه کار استقلال در بازی بزرگ مقابل تراکتورسازی را رویت کنند تا با قطعیت بگویند که این تیم وارد دایره مدعیان اصلی قهرمانی خواهد شد یا خیر؟‌

شکست استقلال در واقع استدلال اینکه تیم آقای شفر مدعی‌تر از نیم فصل اول وارد نیم‌فصل دوم شده را تا حدودی تحت‌الشعاع قرار داد اما باز هم انتظار بود که مجموعه استقلال به دلیل تجربیات گرانبهایی که دارد، خیلی زود خودش را جمع و جور کند و به صف مدعیان بازگردد که البته اتفاقات اخیر یقینا بازگشت آبی‌ها را به تاخیر خواهد انداخت.

بدون شک تیمی که می‌‌خواهد برای قهرمانی قدم بردارد باید یکسری فاکتورها را داشته باشد که استقلال نه تنها از داشتن آن فاکتورها بی‌بهره شده بلکه از داشتن امکانات اولیه که لازمه موفقیت هر تیمی محسوب می‌شود، محروم است!

آیا به راستی استقلالی که برای برگزاری تمرین‌های خود هر روز از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌رود و شهرگردی می‌کند، می‌تواند مدعی قهرمانی باشد؟ تیمی که با مشکلات مالی مواجه است و بازیکنانش ماه‌ها است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، آیا قابلیت رسیدن به جام قهرمانی را دارند؟

بی‌شک کسب موفقیت در چنین شرایطی سخت و دشوار خواهد بود و تیمی از پستی، بلندی‌های لیگ سربلند بیرون می‌آید که به موازات برخورداری از بازیکنان مستعد و با‌تجربه با حداقل مشکلات مالی مواجه باشد- یا نباشد -‌و دست‌کم زمین مشخصی برای تمرین کردن داشته باشد که در استقلال اینگونه نبوده است.

از ابتدای همین فصل بارها مساله فقدان زمین تمرین استقلال را آزار داد اما پیش‌بینی نمی‌شد که مدیران باشگاه با بی‌توجهی به این موضوع مهم، کار را به جایی برسانند که صدای بازیکنان درآید. هر چند که بازیکنان نیز نباید تحت هیچ شرایطی علیه باشگاه موضع بگیرند.

اتفاقات اخیر را باید یک خودزنی علنی ارزیابی کرد اما به هر حال باشگاه هم وظایفی در قبال مجموعه خود دارد که باید آنها را انجام دهد.

استقلال در نیم فصل دوم با جذب بازیکنانی همچون گونسالوس، آیاندا پاتوسی، منشا و امید نورافکن در ‌ظاهر نشان می‌داد که برای قهرمانی در لیگ برنامه‌های بسیاری دارد و می‌خواهد با هیبت یک تیم مدعی وارد آن شود اما زیر پوست این استقلال زیبا خرابی‌های بسیاری وجود دارد که بازیکنان این تیم به آن اشاره کرده‌اند و مادامی که این مشکلات برطرف نشود، نباید انتظار پیروزی استقلال در بازی‌های بزرگ را داشت و استقلال با همان نتایج حداقلی که در 4 فصل اخیر تکرار شده و هیچ‌گاه به یک مدعی درجه یک بدل نشده، پیش خواهد رفت؛ یعنی استقلال شاید باز هم با پیروزی‌هایش هواداران را خوشحال کند اما احتمالا این بردها مقابل مدعیان قهرمانی نخواهد بود!

برای باشگاه استقلال می‌شد نسخه‌های شفابخش بهتری را هم نوشت اما انگار تصمیم‌گیران این باشگاه تنها راه برای رسیدن به موفقیت را جذب پی در پی بازیکنان می‌دانستند، در حالی که پیش از جذب بازیکنان جدید نیز بارها کارشناسان به این نکته مهم اشاره کردند که استقلال حتی اگر بازیکنی را هم به خدمت نگیرد می‌تواند با همان بازیکنان نیم فصل اول و شاید خرید یک مهاجم طراز اول و گلزن به صف مدعیان قهرمانی بازگردد اما انگار آنها که در پس پرده برای استقلال سناریو می‌نویسند عمیقا بر این باور بودند که راز موفقیت، خرید بازیکنان جدید است. بازیکنانی که حالا حضورشان در استقلال به عاملی برای اعتراض دیگر بازیکنان بدل شده است. آری، همین بازیکنانی که استقلال تازه به خدمت گرفته، اسباب نارضایتی دیگر بازیکنان را فراهم کرده‌اند و اغلب بازیکنان اعتقاد دارند که باشگاه در این شرایط ضعیف مالی نباید سراغ چنین خریدهای پرهزینه‌ای می‌رفت. حتی اعتراض بازیکنان به نقطه‌ای رسیده که آنها علنا در صحبت‌های خود با مسوولان باشگاه گفته‌اند که اگر برای این بازیکنان بودجه هست، چرا برای آنها که ماه‌ها است حقوقی نگرفته‌اند، بودجه وجود ندارد؟‌! اعتراض بحقی که نشان‌دهنده انتخاب استراتژی نامناسب باشگاه برای نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر است و تحلیل‌های اشتباه تصمیم‌گیران این باشگاه از باید‌ها و نبایدها.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استقلال گادوین منشا شفر پاتوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند

دکتر شهرام خرازی ها کارشناس ارشد مدیریت رسانه افزود: گاهی والدین عکس‌هایی را که با سونوگرافی از جنین گرفته‌اند، در پیج اینستاگرام می‌گذارند و بعد هم که به دنیا می‌آید و نوزاد می‌شود، عکس‌های نوزادی را در آن پیج می‌گذارند.

وی ادامه داد: در این شرایط با یک کودک نسل آلفا مواجه هستیم که در پیج اینستاگرام که والدینش قبل از به دنیا آمدنش برایش ساخته‌اند، عکس‌های جنینی (سونوگرافی) منتشر شده و هنگامیکه از قالب جنین به نوزاد تبدیل می‌شود، عکس‌های نوزادی او را می‌گذارند و بعد این کودک در حین رشد و هنگامی که به سن عقل می‌رسد، متوجه می‌شود که پیجی دارد و تصاویری از او در پیج کودک وجود دارد. اینجا بحث حقوق فردی پیش می‌آید یعنی والدین به گونه‌ای یا یکی از آنها، حقوق مادی و معنوی کودک خود را مورد تجاوز قرار می‌دهند.

آلفایی‌ها تعامل با دیگران را از سن خیلی پایین از طریق فضای مجازی یاد می‌گیرند

رئیس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انسانی که به عنوان جنین شکل گرفته و از هیچ جا خبر ندارد و نمی‌داند پیجی برای او تشکیل شده است، ممکن است در آینده راضی به اطلاعاتی که در او در پیجی به نام خودش منتشر کرده‌اند نباشد. حریمی برای کودک بوده که اکنون والدین یا یکی از آنها، این حریم را شکسته و برخی اطلاعات تصویری، صوتی و سایر انواع اطلاعات را در فضای مجازی منتشر شده و در دسترس قرار گرفته است.

خرازی‌ها تصریح کرد: البته برعکس آن هم است یعنی ممکن است هنگامی که کودک بزرگتر شد و متوجه فضای مجازی شد، خیلی هم از این قضیه و اینکه پیش از به دنیا آمدنش، والدینش او را به جهانیان شناسانده‌اند، خوشحال شود.

وی ادامه داد: البته مسائل مربوط به نسل آلفا صرفا پیج اینستاگرام نیست، مسائل دیگری هم وجود دارد به طورمثال هنگامیکه مغز کودک کم کم رو به تکامل می‌رود و این مغز رشد مناسب خود را طی می‌کند، کودک ممکن است در مراحل مختلف از تکامل مغزی، تعامل کردن با دیگران از طریق فضای مجازی را خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شود، در سن خیلی پایین یاد بگیرد و نحوه تعامل او با دیگران تحت تاثیر قرار بگیرد.

نسل آلفا، کودکانی هستند که در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲ شمسی -به میلادی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴- متولد شده‌اند یعنی کودکانی که کمتر از ۱۵ سال دارند؛ این امر به آن معنا است که کودکانی که امروز متولد می‌شوند بخشی از نسل آلفا محسوب خواهند شد. این نسل به دلیل بزرگ شدن با فناوری‌های پیشرفته و رسانه‌های اجتماعی شناخته می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نکونام:می دانستیم غفلت کنیم ذوب آهن دردسرساز می‌شود/بازیکنان استقلال را با تیم رقیب قیاس کنید بعد نظر بدهید
  • بازیکنان استقلال شایسته قهرمانی هستند/ از آکادمی استقلال بی خبرم
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • آلفایی‌ها هنوز به دنیا نیامده، پیج اینستاگرام دارند
  • جشن بازیکنان رئال مادرید در رختکن پس از قهرمانی در لالیگا / فیلم
  • نامه‌ای که دردسرساز شده است؛ باشگاه استقلال به دنبال گرفتن امضا از بازیکنان در تعطیلات
  • شایعه عجیب در فضای مجازی پیرامون استقلال
  • فریبا: استقلال دو بازی خطرناک تا قهرمانی دارد
  • فریبا: استقلال تا پایان لیگ ۲ بازی خطرناک دیگر دارد