Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم با اشاره به بهره‌گیری از توان دانشگاهیان گفت: انجمن‌های علمی با نگاهی آینده‌نگر برای توسعه علمی کشور به کمک وزارت علوم بیایند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  آیین اختتامیه ششمین همایش «پیشرفت و توسعه علمی کشور با گرایش رسالت انجمن‌های علمی کشور در تبیین مسائل راهبردی کشور» عصر دیروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در دانشگاه خاتم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این اختتامیه گفت: انجمن‌های علمی از افتخارات آموزش عالی کشور هستند و تمام اساتیدی که در این انجمن‌ها در حوزه‌های تخصصی علمی فعالیت می‌کنند، از گنجینه‌ها و ذخایر علمی کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری و همه اعضای هیات دولت همیشه مشوق استفاده از نظرات و توانایی‌های اساتید دانشگاهی به ویژه اعضای انجمن‌های علمی بوده اند، اظهار داشت: این رویکرد مثبت استفاده از توان دانشگاهیان در گذشته نیز مدنظر بوده، ولی در چند سال اخیر توسعه بیشتری یافته است.

وزیر علوم با تاکید بر ارتباط مستمر وزارت علوم با انجمن‌های علمی گفت: این ارتباط از قبل هم وجود داشته، ولی از سال گذشته گسترش بیشتری یافته و در این راستا بیش از ۷۰ کار گروه تخصصی برنامه ریزی شده تا بتوانیم از توان این انجمن‌ها در ارزیابی و برنامه ریزی‌های آموزش عالی کشور استفاده کنیم.

غلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اجرای الگوی نظام اسلامی پیشرفت گفت: اجرای این الگو بدون توجه به بخش علمی و نگاه کارشناسانه به این بخش و استفاده از توانایی‌های اساتید دانشگاهی و انجمن‌های علمی میسر نمی‌شود.

وی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی و توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری در خصوص توجه بیشتر به مقوله علم و فناوری و توسعه علمی گفت: تقاضای ما این است که انجمن‌های علمی با نگاهی آینده نگر در جهت توسعه علمی کشور به کمک وزارت علوم بیایند و در این راستا امیدواریم ما هم بتوانیم خدمات لازم را در جهت بهره گیری بیشتر از توان انجمن‌های علمی و رفع کاستی‌های آن‌ها انجام دهیم.

در پایان این همایش و با حضور معاون اول رئیس جمهورو وزیرعلوم، از انجمن‌های علمی برتر تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه علمی کشور چهل سالگی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد، به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند