Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یکی از مسئولین سازمان بنادر و دریانوردی ایران در گفتگو با «آناتولی» اعلام کرد هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی بندرچابهار این کشور وجود ندارد. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمدعلی حسن‌زاده، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت:"عمده سرمایه گذاری‌ها در بندرچابهار به‌صورت مشترک با شرکت‌های خارجی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ محدودیتی برای ورود سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی برای توسعه فاز ۲ این بندر وجود ندارد. "

وی درباره همایش «ظرفیت‌های بندرچابهار» که ۲۶ فوریه برگزار می‌شود نیز توضیح داد: "این روز به نام «چابهار» نامگذاری شده است. پتانسیل‌های چابهار را به کشور‌های همجوار، سیاستمدران، سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه حمل‌ونقل دریایی معرفی خواهیم کرد. از ۳۵ کشور، ازجمله رایزن اقتصادی و دبیر سفارت ترکیه برای شرکت در این همایش دعوت شده است.

تمرکز ما بر همکاری با بازرگانان، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و شرکت‌هایی است که در زنجیره تامین حمل‌ونقل دریایی فعالیت می‌کنند. به همین دلیل ۷۵ درصد این نمایشگاه به حضور و معرفی شرکت‌های خصوصی اختصاص داده شده است.»

وی با بیان اینکه تمرکز بندرچابهار تنها بر ترانزیت نیست و هر کشوری می‌تواند از ظرفیت صادرات و واردات آن استفاده کند، اظهار داشت:

«کشور‌های آسیای میانه می‌توانند از این بندر استفاده کنند. ما میزبانی کالا‌های آن‌ها را انجام می‌دهیم. بندرچابهار این ظرفیت را دارد که علاوه بر هندوستان و افغانستان به کشور‌های دیگر هم خدمات ارائه کند.»

حسن زاده همچنین درباره معافیت بنادر ایران از تحریم‌های آمریکا هم تصریح کرد: «هیچ بندری در ایران تحریم نیست. آمریکا معافیتی را برای هندوستان و افغانستان اعلام کرده است؛ بنابراین شرکت‌های خارجی می‌توانند به راحتی در این چابهار سرمایه‌گذاری کنند. از این رو، تخفیفات و تسهیلات ویژه‌ای برای تخلیه و بارگیری به صاحبان کالا می‌دهیم»

امسال هزار میلیارد تومان (حدود ۸۳ میلیون دلار ایالات متحده آمریکا) در بندر چابهار ایران سرمایه‌گذاری شده است. واردات و ترانزیت نفت از طریق این بندر نیز ۶۸ درصد افزایش یافته است. تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بنادر تسهیلات سرمایه گذاری تخلیه بارگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟

بخشی از گردش مالی حساب‌های شخصی بعضی افراد یارانه‌بگیر مربوط به تنخواه شرکت‌ها بوده که ضروری است این گردش مالی با حساب شرکت باشد تا افراد از فهرست مشمولان دریافت یارانه حذف نشوند.

به گزارش مهر، سال گذشته سرمایه دهک‌های مختلف دو بار مورد ارزیابی قرار گرفت و میزان درآمد خانوار رصد شد. با افزایش حجم سرمایه در نوبت‌های ارزیابی سطح درآمدی خانوار‌ها برخی از فهرست دریافت یارانه حذف می‌شوند.

بخشی از گردش مالی بعضی افراد مربوط به تنخواه شرکت‌های آن‌ها بوده که عموماً ماهانه مبلغی برای هزینه کرد ماهانه از سوی مدیریت به حساب شخصی این افراد واریز می‌شود. این امر حجم سرمایه و گردش مالی حساب شخصی افراد را افزایش داده و منجر به حذف آن‌ها از فهرست دهک‌های مشمول یارانه می‌شود؛ بنابراین لازم است این گردش مالی با حساب شرکت و حق برداشت تن خواه بگیران انجام شود.

امسال پیش از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوار‌ها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوار‌ها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آن‌ها اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد