Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:24:15 GMT

پنج هزار و 625 گردشگر خارجی به شوش سفر کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۷۸۷۵

پنج هزار و 625 گردشگر خارجی به شوش سفر کرد

دزفول - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش گفت: پنج هزار و 624 گردشگر خارجی ازابتدای امسال تاکنون از جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

رضا چنانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گردشگران خارجی در سفر به شوش از گنجینه های میراث فرهنگی، باغ موزه، آثار تاریخی، آپادانا، کاخ داریوش، شهر شاهی، شهر پانزدهم، قلعه شوش، معبد جهانی چغازنبیل و حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بیشترین گردشگران خارجی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان، ژاپن، چین، انگلستان، عراق، چک، اتریش و سوییس بودند.
چنانی با بیان اینکه با خنک شدن هوا سفر جهانگردان به شوش افزایش یافته است، افزود: پیش بینی می شود شمار جهانگردانی که تا پایان امسال به شوش سفر می کنند از 2 برابر بیشتر شود.
به گزارش ایرنا شهرستان شوش ظرفیت های بالایی از نظر تاریخی، مذهبی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد که می طلبد زیرساخت های تفریحی برای جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان ایجاد شوند.
شوش از معروف ترین شهرهای دنیای کهن است که زمانی پایتخت حکومت ایلام و پایتخت زمستانی پادشاهی هخامنشی بوده است.
شهر شوش در 100 کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.
7280/3022

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگران خارجي شوش آثار باستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۷۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان با اشاره به افزایش بازدید گردشگران از باغ فین گفت: ۵۵ هزار نفر در دو روز پنج‌شنبه و جمعه از مجموعه جهانی باغ فین بازدید کردند.

احمد دانائی‌نیا افزود: خانه تاریخی بروجردی با بیش از ۹ هزار نفر و محوطه باستانی سیلک با بیش از ۳ هزار نفر در رتبه‌های بعدی این آمار قرار دارند.

او گفت: جاذبه‌های تاریخی منطقه فرهنگی کاشان همه ساله با آغاز فصل بهار و موسم گل و گلاب در شهرستان کاشان در هم می‌آمیزد و به تناوب تا اواخر خردادماه در بیشتر نقاط شهرستان کاشان پذیرای خیل عزیمی از گردشگران می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • نجات ۱۰ گردشگر گرفتار در منطقه کوهستانی مُنگار
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد