Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-26@18:54:40 GMT

عملکرد غبشهر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۸۳۶۶

عملکرد غبشهر تحت تاثیر افزایش نرخ ارز

شرکت صنعتی بهشهر طی سال مالی ۹۷، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته است و با این میزان از درآمد ۸۵ میلیارد تومان سود خالص ساخته است. سود خالص شرکت در سال مالی ۹۷ نسبت به سال مالی ۹۶، بیش از ۲۶درصد کاهش داشته است.

شرکت صنعتی بهشهر در زمینه تولید روغن نباتی و دانه‌های روغنی فعالیت دارد. روند درآمدی شرکت طی سال مالی ۹۷ مثبت ارزیابی می‍شود چراکه درآمد عملیاتی شرکت ۲۴درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است که بخشی از افزایش فروش مربوط به افزایش تعداد فروش و بخش اعظم از افزایش درآمد عملیاتی مربوط به افزایش نرخ فروش محصولات شرکت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از مواد اولیه شرکت از خارج تدمین می‌شود و بخشی از بازار فروش محصولات شرکت در کشورهای خارجی می‌باشد بنابراین تحریم و کند شدن روابط تجاری و کند شدن روند نقل و انتقال مالی می‌تواند بر عملکرد مالی شرکت اثر منفی داشته باشد.

مقایسه درآمد و هزینه شرکت نشان می‌دهد سود خالص شرکت برخلاف سود عملیاتی و سود خالص شرکت روند منفی داشته و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۶ درصد کاهش یافته است. دلیل عمده این موضوع افزایش هزینه های مالی و افزایش سایر هزینه‌های عملیاتی شرکت می‌باشد. تسهیلات دریافتی از بانک‌ها از ۱۴ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ رسیده است که شرکت برای تأمین نقدینگی به دریافت تسهیلات پرداخت که این موضوع موجب بالا رفتن هزینه مالی شرکت شده است و یکی از دلایل اصلی افزایش هزینه‌های غیرعملیاتی بالارفتن زیان ناشی از تسعیر دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی شرکت می‌باشد. بررسی خالص دارایی و بدهی شرکت نشان می‌دهد، شرکت صنعتی بهشهر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی ارزی دارد و این موضوع نشان می‌دهد این شرکت زیان زیادی را از ناحیه افزایش نرخ ارز متحمل شده است.

با اقتصاد/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000CWt برچسب ها: غبشهر ، دلار ، ارز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: دلار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی در شرق اروپا (جنگ اوکراین) و خاورمیانه (جنگ غزه) قرار داشته است. با این حال، دلایل اقتصادی نیز از جمله دیگر مواردی هستند که بر بهای طلای سیاه در بازار جهانی تاثیر می‌گذارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی به دلیل کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهان شاهد جهش یک و نیم درصدی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش، ۸۸ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با یک دلار و ۴۶ سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. 

کاهش تنش میان ایران و اسراییل پس از نگرانی‌ها پیرامون گسترش جنگ غزه به سایر مناطق در خاورمیانه و نیز نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت، در روز‌های گذشته باعث کاهش بهای طلای سیاه شده بود. 

برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا طی هفته گذشته شاهد افزایش بوده و پالایشگاه‌های ایالات متحده مصرف کمتری داشته اند که همین موضوع می‌تواند بازار انرژی را تحت تاثیر قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • مدیران پروازی ناکارآمد، باعث تحمل هزینه‌های سنگین مالی در بوشهر هستند
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی