Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:18:22 GMT

بازنمایی زن‌ها در سینمای ۲۰۱۸ بدتر شده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۱۸۶۶۳

بازنمایی زن‌ها در سینمای ۲۰۱۸ بدتر شده است

یک مطالعه فاش کرده است که تنها در ۳۵درصد از فیلم‌ها بیش از ۱۰ شخصیت زن دیالوگی دارند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،  ایندیپندنت در گزارشی از وضعیت بازنمایی زن‌ها در سینمای 2018 گفته است. در این گزارش آمده هرچند زنان پروتاگونیست در فیلم‌ها برجسته‌تر شده است؛ اما بازنمایی شخصیت‌های زن در کل بدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مطالعه با عنوان «این یک جهان سلولیدی مردانه است» که روز یکشنبه توسط مرکز مطالعات زنان در تلویزیون و فیلم در دانشگاه سن‌دیگو منتشر شده است، شخصیت‌های مرد سهم بیشتری نسبت به سال گذشته به دست آورده‌اند. تنها 35درصد فیلم‌ها بیش از 10 شخصیت زن با دیالوگ دارد؛ اما 82 درصد فیلم‌ها حداقل 10 شخصیت مرد دیالوگ‌گو دارد.

پروتوگانیست‌های زن در سال 2018 در آثاری چون آسیایی‌های پولدار دیوانه، بازگشت ماری پاپینز و ستاره‌ای متولد می‌شود، شخصیت‌پردازی قوی‌تری داشته‌اند.

اگر نگاهی به فیلم‌های پرفروش سال داشته باشیم، درصد فیلم‌هایی که پروتوگانیست زن دارند 31 درصد افزایش یافته است. سال گذشته این رشد برابر با 24 درصد بوده است. رکورد 2018 درواقع رکورد 29 درصدی سال 2016 را شکسته است.

اما با وجود شمول مسئله پروتوگانیست‌های زن، جالب است نگاهی به شخصیت‌های اصلی داشته باشیم که نشانه دیگری از وضعیت صنعت سینما به طور کلی نشان می‌دهد. مطالعه مذکور اعلام کرده است پروتوگانیست «شخصیت‌هایی هستند که از منظر آنان داستان روایت می‌شود.»

شخصیت اصلی کسانی هستند که «در بیشترین صحنه‌های فیلم حضور دارند و ابزاری برای روایت داستان هستند.» به عبارتی شخصیت‌هایی که واضح‌تر، فعال‌تر و برجسته‌تر هستند. زنان تنها 36 درصد شخصیت‌های اصلی فیلم‌های 2018 را بازنمایی کرده‌اند. تنها یک درصد نسبت به سال 2017 این رکورد افزایش یافته است.

درصد شخصیت‌های زن سیاه‌پوست از 16 درصد سال 2017 به 21 درصا افزایش یافته است. بازنمایی بازیگران لاتین چهار درصد کاهش یافته است، سه درصت کمتر از هفت درصد به دست آمده در سال 2017.

درمورد شخصیت‌های آسیایی، بازنمایی این زن‌ها 10درصد افزایش یافته است. این رقم در سال 2017 تنها هفت درصد بوده است. اما مطالعه به این مسئله اشاره داشته که ریشه این درصد اساساً از یک فیلم نشئت می‌گیرد که همه بازیگرانش آسیایی بوده‌اند.

اگر آسیایی‌های پولدار دیوانه را به حساب نیاوریم، نسبت شخصیت‌های آسیایی زن به هشت درصد افت می‌کند.

انتهای پیام/

 

R1369/P/S4,34/CT10 واژه های کاربردی مرتبط هالیوود سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود سینما هالیوود سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • فاجعه سیل بلوچستان/ وضع از سیل قبلی بدتر است/ ببینید چطور مردم خودشان به داد همدیگر رسیدند (فیلم)
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی است
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم