Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور ارشد روس در واکنش به تلاش برخی از رسانه‌های غربی برای به چالش کشیدن همکاری‌های نظامی روسیه با سوریه تصریح کرد که حمله شوروی سابق به افغانستان با حضور قانونی روسیه در سوریه قابل مقایسه نیست. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اخیرا شماری از رسانه‌های غربی به بهانه سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان تلاش کردند تا همکاری‌های نظامی روسیه با سوریه را زیر سوال ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه‌های غربی حمله شوروی سابق به افغانستان را با حضور نظامی کنونی روسیه در خاک سوریه مقایسه کردند.

«نیکولای ریژکف» سناتور ارشد و نخست وزیر شوروی سابق اظهار داشت: تصمیم شوروی سابق برای اعزام نیرو به افغانستان و اشغال این کشور اشتباه بزرگی بود.

وی تاکید کرد که اعزام نیرو به افغانستان اشتباه فاجعه بار رهبران شوروی سابق بود و نباید اشغال افغانستان را با همکاری نظامی روسیه با سوریه مقایسه کرد.

سناتور ارشد روس تصریح کرد، کمیته مرکزی شوروی سابق بر این باور بود که شرایط توسعه سوسیالیزم در افغانستان فراهم است.

وی افزود: اما این رویا برای شوروی سابق بهای گزافی را به همراه داشت.

ریژکف اظهار داشت: برخی‌ها تلاش کردند تا اشغال افغانستان توسط شوروی را با وضعیت کنونی سوریه مقایسه کنند در حالی که اصلا قابل مقایسه نیست.

سناتور ارشد روس گفت که همکاری روسیه با دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم قانونی است و دلایل مشروع بسیاری دارد.

وی افزود: ماموریت روسیه در سوریه مبنای قانونی دارد و به درخواست رئیس جمهور نظام مشروع سوریه صورت گرفته است.

این در حالی است که حمله شوروی سابق به افغانستان هیچ مبنای قانونی نداشته و حتی نمایندگان شورای عالی شوروی سابق پس از خروج از افغانستان حمله به این کشور را از نظر اخلاقی محکوم کردند.

اشپیگل: آمریکا نیز به سرنوشت شوروی سابق در افغانستان دچار می‌شودجنگ ناتو ادامه جنگ شوروی سابق است/ پارلمان افغانستان منتخب 30 درصد مردم استپاکستان بیشترین نفع را از مبارزه افغان‌ها علیه شوروی سابق برده است

ارتش شوروی سابق در سال 1979 در حمایت از رژیم کمونیستی که با کودتا علیه دولت قانونی سردار داودخان روی کار آمده بود وارد افغانستان شدند.

بر اثر مقاومت مردم افغانستان در برابر حمله شوروی سابق میلیون‌ها غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند و زیرساخت‌های این کشور به کلی از بین رفتند.

بسیاری از کارشناسان حمله شوروی سابق به افغانستان را سرآغاز بدبختی و جنگ‌های بی پایان در این کشور می‌دانند که تا کنون ادامه دارد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • بازداشت بیش از یک هزار پناهجوی غیر قانونی در ترکیه
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود