Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: پیش از پیروزی انقلاب در کشور تنها ۲۰ تشکل تخصصی در حوزه زنان و خانواده داشته ایم که اهم فعالیت آنها نیز در کلان شهرها از جمله تهران بوده است اما اکنون با اقدامات و تمهیدات صورت‌گرفته بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل ثبت شده شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «معصومه ابتکار» در برنامه افتتاحیه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزش تشکل های اجتماعی زنان و خانواده شهر تهران گفت: امیدواریم این نشست ها اثرات مفید برای جامعه و نهادهای مدنی داشته باشد و با توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد آنها بتوانند نقش بسیج اجتماعی را برای پیشبرد اهداف مهم توسعه انسانی داشته باشند و با توجه به همه ظرفیت هایی که در استان تهران وجود دارد بتوانیم دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: دولت دوازدهم از ابتدای مسولیت خود موضوع توجه به نهادهای مدنی و زنان را جزو راهبردهای اصلی خود قرار داد. ما شاهد تحولات بسیار خوبی در دولت یازدهم بودیم. دولت آقای روحانی اعتقاد داشت باید زمینه های حضور سازمان های مردم نهاد جهت مشارکت های اجتماعی فراهم شود.

 

ابتکار تاکید کرد: من همیشه به سازمان های مردم نهاد تاکید می کنم که در هر کدام از این عرصه ها چه کردیم و چه گام هایی را می توانیم به سوی آینده برداریم. اکنون ما وارد دهه پنجم پیروزی انقلاب اسلامی شدیم. یکی از شاخص های مهم در تحولات حوزه زنان طی چهل سال بحث تحولات سازمان های مردم نهاد است. قبل از انقلاب کمتر از 20 تشکل مربوط به زنان بود. در شهرستان ها هم نادر بود و بیشتر در کلان شهرها به ویژه تهران فعالیت می کردند ولی اکنون دو هزار و 700 تشکل ثبت شده در حوزه زنان و خانواده فعالیت می کنند و همچنین در حوزه محیط زیست نیز 900 تشکل ثبت شده فعال هستند.

 

وی اظهار کرد: یکی از طرح هایی که معاونت امور زنان با قدرت دنبال می کند ،طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی است که با همکاری بخش های مختلف در سطح کشور در حال انجام شدن است. نقشه راه تاب آوری که برای هر استان تنظیم شده است می تواند مسیری را برای مقابله با آسیب ها و ارتقای سطح تاب آوری اجتماعی باشد. سازمان های مردم نهاد می توانند از این ابزار در پیشبرد برنامه های خود به ویژه در حوزه های اجتماعی استفاده کنند.

 

ابتکار تصریح کرد: حضور سازمان های مردم نهاد در سیاست گذاری و تصمیم سازی در دولت برای ما از ابتدا مورد توجه بوده. در دوره دولت اصلاحات (خاتمی) مصوب شد که سازمان های مردم نهاد عضو کارگروه های شورای برنامه ریزی شوند که بسیار هم فعال بودند تا اینکه در دولت یازدهم مصوبه لغو شده، مجددا تکرار شد و اکنون سازمان های مردم نهاد در بسیاری از زمینه ها عضو کارگروه های شورای برنامه ریزی استان با حق رأی می باشند.

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین در تنظیم برنامه ششم توسعه به طور خاص سازمان های مردم نهاد نقش بسیار مهمی ایفا کردند. در شکل گیری بسیاری از برنامه ها مانند شاخص های تحولات جنسیتی یا تنظیم برنامه هایی که ما در معاونت دنبال می کنیم عموما حضور دارند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر هم لایحه سازمان های مردم نهاد در کمیسیون سیاسی دفاعی در حال پیگیری است و از نظرات سازمان های مردم نهاد هم در این زمینه استقبال می کنیم.

 

ابتکار ادامه داد: سازمان مردم نهاد می‌تواند با نگاه ریزبین و تخصصی کاستی ها و موانع موجود را رصد و مسائل  در این خصوص را جهت رفع بیان و آشکار کند  از راه های مبارزه با فساد، شفاف‌سازی و توان افزایی سمن ها بوده و مردم می‌توانند از این مجرا بر عملکرد دولت منتخب نظارت کنند.

 

 

ابتکار اظهار کرد: طی مکاتباتی که با شهرداران کلانشهرها صورت گرفته مقرر شده تا مناسبات  مربوط به برنامه عدالت جنسیتی مانند تخصیص ۳۰ درصد از کرسی های مدیریتی به زنان در دستور کار این دستگاه ها قرار بگیرد. 

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به فعالیت‌های تشکل های خیریه  یادآور شد: خیلی ها باید به سمت و سوی توان افزایی حرکت کرده و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند. چرا که در شرایط کنونی جنگ اقتصادی و روانی که با حربه تحریم‌های ظالمانه دنبال می‌شود سمن ها میتوانند با ورود به این چنین مناسباتی در حوزه اقتصاد نسبت به تامین معیشت اقشار ضعیف به شکل شرافتمندانه، منشا اثر باشند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل خبرگزاری شبستان استان بوشهر اصفهان حضرت ام البنین سلام الله علیها بیانیه گام دوم انقلاب شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل زنان و خانواده تشکل های مردم نهاد معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار ظهر چهارشنبه در جلسه هفته سلامت که در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن تشکر از مدافعین سلامت و تببین و روشنگری اقدامات انجام شده اظهار کرد: جمعیت به عنوان عاملی مؤثر در شکل‌دهی به قدرت کشورها به‌ویژه در ابعاد نظامی، سیاسی، بهداشتی و اقتصادی مطرح است به طوری که رشد جمعیت در یک جامعه و کشور به معنای قدرت بیشتر حاکمان به شمار می‌آید.

وی افزود: مقوله جمعیت یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی در هر کشور است که نیل به اهداف مهم ملی و نقش‌آفرینی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان امروز بدون توجه به این مؤلفه ممکن نیست.

امام جمعه مشگین شهر بحث بهداشت و دهان را یادآور شد و گفت: از اینکه مدافعان سلامت تلاش برای سلامت مردم می‌کنند مایه مباهات و مجاهدت به معنای واقعی است.

وی به احیای مجمع خیرین سلامت اشاره کرد و گفت: مجمع خیرین سلامت کشور به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، نقش ارزشمندی دارند.

حجت الاسلام باوقاربا اشاره به برنامه ریزی سفیران سلامت در خانواده اشاره کرد و افزود: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد روز به روز در حال افزایش است که با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی به ویژه خود مراقبتی فردی که تاکید بر جذب سفیران سلامت خانواده است.

کد خبر 6087756

دیگر خبرها

  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند