Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، در این بند دولت مکلف شده به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۵۰ ریال اضافه دریافت و منابع حاصل از آن را به درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند.

این ماده مغایر اصل ۷۶ قانون برنامه بود که تصویب آن منوط به دو سوم نمایندگان بود که ۱۳۴ رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده به این بند رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که رای اخذ شده از مجلس به اندازه‌ی دو سوم نمایندگان حاضر نبود این ماده به تصویب نرسید سپس طبق آیین نامه حذف این ماده به رای مجلس گذاشته شد که با ۵۵ رای موافق، ۱۱۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در مجلس با حذف آن مخالفت شد لذا مطهری رئیس مجلس گفت که این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.

در جریان بررسی این ماده پیشنهادات مختلفی مطرح شد از جمله آنکه به ازای هر نخ سیگار مبلغ ۱۰۰ تومان دریافت شود که این پیشنهاد هم با مخالفت نمایندگان روبرو شد چون تاکید داشتند که نباید قیمت‌ها را افزایش داد .

حتی مصری عضو کمیسیون تلفیق هم با کنایه در پشت تریبون گفت کسی که پراید ۵۰ میلیون تومانی هم سوار می‌شود در زمان ناراحتی می‌خواهد سیگار بکشد.

یکی دیگر از پیشنهادات را محجوب مطرح کرد مبنی بر این که دریافت ۵  تومان به ازای هر نرخ سیگار برای سیگار وارداتی و تولید مشترک باشد که نماینگان با این موضوع هم مخالفت کردند کما این که در خلال مذاکرات مجلس مطهری اعلام کرد که ما تولید مشترک سیگار داریم .

مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز توضیح داد که اگر این میزان برای سیگار واردات دریافت شود برای کارگر داخلی ضرر خواهد داشت.

قرار است که درآمدهای حاصل از این بند در صورت تصویب مجلس  به صورت یک دوازدهم به سازمان بهزیستی و سازمان بسیج مستضعفین به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌ی طرح با اولویت پیشگیری و درمان معتادین متجاهر اختصاص یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بودجه 98 سيگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • مواد شیمیایی ماریجوانا 5 برابر سیگار
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود