Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:08:27 GMT

همایش ملی میگوی ایران در بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۵۸۹

همایش ملی میگوی ایران در بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- چهارمین همایش ملی 'میگوی ایران' روز چهارشنبه درآیینی با حضور مسئولان کشوری و استانی و تولید کنندگان و آبزی پروران در بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور مستقر در بوشهرگفت: همایش ملی میگو با هدف تبادل نظر و تصمیم گیری در زمینه ذخیره و موضوع های کلی مربوط به صنعت میگو بویژه فرآوری و بازاریابی این گونه آبزی و سیاست گذاری برای تحقق چشم انداز توسعه ای این صنعت برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عقیل دشتیان نسب افزود: با توجه به فراخوان همایش 160 مقاله در 12 محور به دبیرخانه ارسال شد که براساس نظر دبیران تخصصی، داوران و اعضای کمیته علمی چهار مقاله برای ارائه سخنرانی کلیدی، 23 مقابله برای سخنرانی و 105 مقابله به صورت پوستری ارائه می شود.
وی بیان کرد: همچنین هفت موضوع مهم صنعتی میگو با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مراکز علمی -پژوهشی و دستگاه های اجرایی در میزگردهای تخصصی مورد بحث قرار می گیرد.
دشتیان نسب گفت: در این همایش آخرین دستاوردهای نظری، تجربی، فناوری و روش های نوین در همه زمینه های صنعت میگو در قالب هشت میزگرد تخصصی ژنتیک و اصلاح نژاد، مدیریت ذخایردریایی، مدیریت تغذیه، بهداشت و بیماری های تکثیرو پرورش، محیط زیست، بازاریابی و توسعه صادرات و کارآفرینی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
دشتیان نسب اضافه کرد: افزون براین در 2 کارگاه آموزشی با عنوان های 'طراحی و مدیریت استخرهای نرسری متناسب با صنعت پرورشی میگوی ایران' و 'اصول نمونه برداری پارامترهای اکولوژیک و بهداشتی از استخرهای پرورش میگو برپا می شود.
رئیس پژوهشکده تحقیقات میگوی کشور گفت: برنامه اجرایی رویداد کارآفرینی با عنوان 'ایده ها و استارتاپ های شیلاتی استان بوشهر' با همکاری پژوهشکده میگوی کشور، خوشه صنعتی فرآوری آبزیان بوشهر و پارک علم و فناوری خلیج فارس با هدف شناسایی و ایجاد بانک طرح ها و ایده های نوآورانه شیلاتی، تسهیل و توسعه کسب و کار خلاقانه، معرفی طرح ها و ایده های برتر به سرمایه گذران از آذرماه آغاز شد.
وی افزود: این رویداد در 6 محور اصلی کسب و کار، شیوه های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه های تامین مالی، صادرات و بازاریابی دیجیتال، ارزش افزوده، استفاده مجدد از آب، پسماند و ضایعات، شیوه های نوین صید، پرورش و فرآوری آبزیان، انرژی های تجدید پذیر و فناوری های سبز دردست اجراست.
دشتیان نسب گفت: ازبین 21 طرح و ایده استارتاپی 6 طرح و از این شمار نیز سه طرح برتر انتخاب و به جشنواره کشوری کارآفرینی معرفی می شوند.
همچنین برپایی جشن شکرگزاری برداشت میگو و تجلیل از فعالان صنعت میگوی پرورشی استان بوشهر از جمله دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.
6047/6043

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد همايش ميگو بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می‌تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود، اظهار کرد: تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

 اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات استان، نماینده دامپزشکی، مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان‌ آبزیان، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون آبزی پروری شیلات، رئیس گروه میگو شیلات، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رؤسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان شامگاه در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.

مسعود بارانی -مدیرکل شیلات- پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، تغییر ساختار مزارع پرورش میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، بیمه لاروهای تولیدی و مراکز تکثیر میگو از اهم برنامه‌های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی تاکید کرد: تامین مولد سالم و با کیفیت علاوه رشد شاخص‌های کیفی و کمی می‌تواند محصولاتی اقتصادی و بهبینه‌تری را نیز فراهم سازد.

بارانی همچنین، نمونه‌برداری از آب ورودی مزارع پرورش میگو با همکاری دامپزشکی، برگزاری نشست علمی در جهت تغییر ساختار مزارع پرورش میگو توسط اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان، طرح تیپ الگویی برای مزارع ۲۰ هکتاری و تغییر ساختارمزارع تکثیرو پرورش میگو با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و برگزاری جلسه با استانداری و سازمان جهاد کشاورزی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضران درجلسه به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • آغاز به کار همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی