Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام ارشد امور اخلاقی سابق کاخ سفید گفت: دونالد ترامپ باید از ریاست جمهوری برکنار شود، چون وضعیت اصلا خوبی به لحاظ روحی ــ روانی ندارد. آفتاب‌‌نیوز : به نقل از ایندیپندنت، ریچارد پینتر  که سابقه خدمت به عنوان وکیل امور اخلاقی جرج دبلیو بوش در فاصله ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ را دارد به شبکه MSNBC ، گفت‌: اعلام وضعیت اضطرار ملی از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به بهانه مهاجرت غیر قانونی " به وضوح یک کار غیر قانونی" و محصول وضعیت روانی ترامپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پینتر خاطر نشان کرد: رییس جمهور اصلا به لحاظ روحی ــ روانی وضعیت خوبی ندارد. من فکر می‌کنم او به طرزی افراطی خودشیفته است و دیوارش یعنی چیزی که او می‌خواسته را برآورده نکرده‌اند و به همین خاطر واکنشی از فرط خشم نشان می‌دهد.
وی در ادامه‌ تصریح کرد: او(ترامپ) از کنترل خارج شده و جواب منفی از جانب کنگره را نخواهد پذیرفت. او قرار است این طور عمل کند و می‌خواهد بر این نحوه عمل پافشاری کرده و کشور را چند تکه کند. این مغایر با قانون اساسی و غیر قانونی است.
پینتر، گفت‌: او آسیب زیادی به حزب جمهوری خواه که بر سر این موضوع دو نیمه خواهد شد، وارد می‌کند و ما واقعا باید این را در ذهن داشته باشیم که علت این وضعیت مناسب نبودن وضعیت رییس جمهور است.
پینتر که معاون رییس گروه شهروندان حامی مسئولیت پذیری و اخلاقیات در واشنگتن است،باور داشتن ترامپ به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و ترجیح دادن او به مقامات اطلاعاتی را سند و مدرکی برای اثبات غیر منطقی رفتار کردن ترامپ دانست.
پینتر اضافه کرد: او قابلیت انجام این شغل را ندارد. واقعا لازم است که او بر طبق متمم "۲۵" قانون اساسی بر کنار شود، اما کابینه‌اش را با کسانی پر کرده است که نمی‌خواهند چنین متممی را اجرایی کنند و کنگره هم ظاهرا تمایلی به این که برای استیضاح ترامپ و بر کناری‌اش تلاش کند، ندارد.
روز دوشنبه یک ائتلاف از ۱۶ ایالت آمریکا تحت رهبری ایالت کالیفرنیا، از دولت ترامپ به خاطر وضعیت اضطراری که چند روز پیش اعلام کرد تا بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک را به دست بیاورد شکایت کردند.

ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ کاخ سفید برکناری ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری پیش رو طرحی را برای حل مسالمت آمیز اوکراین تدوین کرده است.

براساس گزارش دیلی تلگراف، رئیس جمهور سابق آمریکا تا زمان انتخابات طرح خود درباره اوکراین را علنی نخواهد کرد.

پیشتر ترامپ در پایان ماه آوریل در مصاحبه‌ای با تایم گفته بود که در صورت انتخاب شدن به اوکراین کمکی نخواهد کرد مگر اینکه اروپا وارد عمل شود. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفته بود: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت‌های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه گذشته بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت‌های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این در حالی است که وادیم اسکپتسکی معاون رئیس کل اطلاعات وزارت دفاع اوکراین از سقوط قریب الوقوع شهر راهبردی این کشور به دست روس‌ها خبر داد.

وی افزود: سقوط شهر راهبردی جاسوف یار به دست نیروهای ارتش روسیه حتمی است.

این مقام اوکراینی با اشاره به تنگایی که نیروهای این کشور در ارتفاعات شهر چاسوف یار با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از سقوط این شهر مشابه شهر آودیواکا در آینده نزدیک خبر داد.

وی به اهمیت راهبردی این شهر برای نیروهای اوکراینی اشاره کرد و گفت: تسلط روس‌ها بر این شهر راه برای تسلط آنها بر شهرهای بزرگ در دونتسک هموار خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این الکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اوکراین از اوضاع سخت نیروهای این کشور در خطوط نبرد خبر داده بود.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر ابتکار عمل را در جبهه‌ها در دست دارند.

طی روزهای گذشته روس‌ها بر بردیچی، بوگدانوفکا، نوومیخلوفکا، سیمینوفکا و پرفومایسکو مسلط شده‌اند.

کد خبر 6096075

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • ماجرای ترور رییس سابق فدراسیون کشتی ایران! / فیلم
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • مسئول سابق امنیتی: در رفح خبری از پیروزی کامل نخواهد بود
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ به من گفت در مورد رابطه با «خانم بازیگر» حرفی نزنم
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین