Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید نمکی امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع‌ خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد میزان تعرفه‌ها در سال ۹۸ اظهار کرد: تعرفه‌های سال ۹۸ را مقرر کردیم که در شورای عالی بیمه بررسی شود و تشکیلات آن را هم داریم مرور و بازنگری می‌کنیم تا افرادی که قرار است شرکت کنند.

وی افزود: حتی دبیر شورای عالی را هم داریم تغییر می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای جزء فنی و جزء حرفه‌ای را بازنگری کنند، تعرفه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که حداقل فشار را به مردم شریف‌مان بیاوریم و حداقل مزاحمت را در رابطه با افرادی که ارائه خدمت می‌کنند را هم ایجاد نکنیم. هم ارائه‌دهنده خدمت و هم دریافت‌کننده خدمت بتواند از این تعرفه حداکثر رضایت را داشته باشند.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد نشده که این تعرفه‌ها چند درصد باشد؟، گفت:‌ باید به شورای عالی بیاید که هنوز به این دلیل که جلسه تشکیل نشده میزانی تعیین نشده است. در شورای عالی نماینده مجموعه‌های بیمه‌گذار هستند و مجموعه‌های بیمه‌گر هستند که آنجا از حقوق هرطرف دفاع می‌‌کنند و دولت هم برای تعرفه دولتی و مجموعه‌ای که در اختیار دارد، باید بازنگری کند و آن وزنی که این تعرفه در منابع سال آتی دولت دارد را باید بررسی کنیم چراکه قانون بودجه سال ۹۸ دارد در مجلس تصویب می‌شود ما در حد تورمی که در بودجه دیدیم این را تعیین می‌کنیم و در بخش دولتی بیشتر از آن نمی‌توانیم ببینیم.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به این سوال که آیا انجام این روند طول نخواهد کشید و دیر نمی‌شود؟، تصریح کرد: داریم بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنیم با برنامه‌ریزی که کردیم به موقع آن را اعلام کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در پاسخ به این سوال که دیروز رقمی اعلام شد که ۶۷۰۰ میلیارد تومان پزشکان فرار مالیاتی دارند آیا اینچنین است؟ گفت:‌ این عدد درستی نیست و همکاران مجلس و مرکز پژوهش‌ها هم اعلام کرد که این صحیح نیست.

وی در پاسخ به این سوال که رقم صحیح این فرار مالیاتی چقدر است، عنوان کرد: بنده که رقم درست آن را نمی‌دانم اما در اینکه ما در همه قشرها ممکن است چیزی به نام فرار مالیاتی داشته باشیم وجود دارد و نمی‌شود انکار کرد ولی این رقمی هم که برای جامعه پزشکی گفتند قطعا رقم درستی نیست و امیدوارم که رقم درست‌تر آن را بتوانید پیدا کنید.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوالی مبنی بر افزایش قیمت دارو در داروخانه‌‌ها و اینکه برخی از این داروها تا چهاربرابر افزایش قیمت داشته است، گفت: قیمت دارو فقط قیمت افزایش سنواتی داشته است و اگر عزیزان جایی بیش از آن بین ۹ تا ۱۰ درصدی که میانگین افزایش قیمت دارو در سال ۹۷ بوده اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم جایی را پیدا کردند تقاضا می‌کنم بلافاصله یا به سازمان غذا و دارو و ما خبر دهند یا مستقیما به دفتر خود بنده اطلاع دهند که ما پیگیری می‌کنیم. هرکس هر دارویی که فراتر از میانگین بین ۹ تا ۱۰ درصد چه داخلی و چه خارجی اضافه نسبت به سال قبل به مردم بدهد قطعا متخلف است و ما این را نمی‌پذیریم.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت دارو در سال آینده گفت: برای سال آینده هم ما افزایش قیمت در سطح افزایش سنواتی در حدی که به صنعت می‌دهیم را داریم. داروهای وارداتی را ما سعی می‌کنیم به سمت تولید داخل ببریم و اگر قرار باشد وارداتی افزایش یابد قطعا زیر ۱۰ درصد خواهد بود و داروهای ساخت داخل آنچه که کمیسیون‌های ما نظر می‌دهند هست که آن هم معمولا همیشه زیر ۱۰ درصد است. سال آینده به هیچ عنوان کمبود دارو و تجهیزات نخواهیم داشت.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱

امتداد - بانک مرکزی بنابر ثبت سفارش‌ها و اعلام اولویت‌ها و نظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد که از رشد ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ برخوردار است. همچنین تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال ۱۴۰۱ حدود  ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از  ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( ۱۴۰۱ ) از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است. 

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور