Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به افزایش 78 درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان از تردد 400هزار مسافر در مسیرهای بین المللی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛قاسم عسکری نسب،مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد 10 ماهه بنادر غرب هرمزگان اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای بهمن ماه،هفت میلیون و 366 هزار و 371 تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده که بندرلنگه با جابجایی بیش از یک میلیون تن، رشد 3 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع عملیات های بنادر غرب هرمزگان، پنج میلیون و 761 هزار و 262 تن مربوط به فرآورده های نفتی است، تصریح کرد:در سال جاری حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو بوده به 244 هزار و 309 تن رسیده که بیانگر رشد 78 درصدی در مقایسه با سال گذشته است.

عسکری نسب افزود: بندرلنگه به دلیل موقعیت استراتژیک جغرافیایی و داشتن کمترین فاصله دریایی با بنادر کانونی منطقه از جمله بنادر امارات متحده عربی، در زمره بنادر فعال ترانزیتی کشور محسوب می شودلذا این بندر با تخلیه 118 هزار و518 دستگاه خودرو ترانزیتی در ده ماهه سال جاری همچنان سکاندار ترانزیت به لحاظ تعداد و بالا بودن سرعت تخلیه در سطح بنادر کشور است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه  میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان را 763 هزار و 450 تن با ثبت رشد 7 درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.
عسکری نسب با بیان اینکه در ده ماه سال جاری، بیش از 63 هزار تن کالای غیر نفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در مقایسه با سال پیش از آن، 57 درصد کاهش داشته است، افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام به 234 هزار و 312 تن رسید که نشانگر رشد 15 درصدی است.

وی با اشاره به ورود 9 هزار و 412 فروند شناورهای به بنادر غرب هرمزگان تصریح کرد: از این میزان، 468 فروند شناور بالای هزار تن و هشت هزار و 944 فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و 185 TEU کانتینر پر در این بندر تخلیه و بارگیری شده که در این بخش، رشد 10 درصدی داشته است.

وی بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون، 403 هزار و 429 هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 18 درصد افزایش داشته است.
عسکری نسب خاطرنشان کرد بندرلنگه در بخش حمل و نقل مسافران دریایی در مسیرهای بین المللی(کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس) با ثبت ترابری 18 هزار و 848 مسافر توانست رشد 4 درصدی را به خود اختصاص دهد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات هرمزگان گفت: امسال مردم مومن هرمزگان بیش از بیست میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.
باسره افزود: زکات‌ها به صورت نقدی و غیر نقدی در ۹۱۰ پایگاه در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر جمع آوری شد.

بیشتر بخوانید؛ توزیع خرما بین خانواده‌های ایتام در هرمزگان
وی گفت: زکات جمع آوری شده در هرمزگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سوی کمیته امداد به حساب نیازمندان واقعی استان که از قبل شناسایی شده بودند، واریز شد.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان گفت: بیشترین فطریه جمع آوری شده در عید فطر امسال به شهرستان‌های پارسیان، بندرعباس و جزیره قشم اختصاص داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر