Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:18:20 GMT

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۰۸۶۰

افزایش نظارت مهندسان بر ساخت و سازهای استان تهران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از آغاز بازرسی های متوقف شده در حوزه ساخت و ساز در راستای ارتقای کیفیت خبر داد و گفت:امسال میزان ارجاع کار توسط سازماان نظام مهندسی حدود ۱۳ میلیون مترمربع بوده که نسبت به سال ۱۸ درصد افزایش یافته است. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد طاهری در نشست خبری با اشاره به تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان در 23 سال پیش،اظهار کرد:  هدف از تشکیل این سازمان بهبود کیفیت خدمات مهدسی و به تبع آن بهبود کیفیت ساخت و سازها در کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: نظام مهندسی ساختمان استان تهران هم اکنون حدود 110 هزار نفر عضو یکی از بزرگ ترین تشکل های حرفه ای در راستای اجرای قانون گام های بسیار موثری را در جهت بهبود خدمات مهندسی از جمله طراحی و نظارت داشته است.

وی افزود: سازمان در سال 96 در بخش ارجاع نظارت 9400 کار در قالب 11 میلیون مترمربع داشته که در 11 ماه امسال به 11 هزار کار در قالب 13 میلیون مترمربع ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در بخش کنترل نقشه سازمان در سال 96 حدود 900 نقشه معماری، سازه  و... که امسال به بیش از 1000 پروژه افزایش یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: بدیهی است که با اهداف قانون گذار برای بهبود خدمات مهندسی فاصله داریم. البته تغییرات بسیاری خوبی در نقشه های فاز 2 ایجاد شده است.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که برقراری تعامل بین دستگاه های درگیر از جمله شهرداری کم و بیش در بخش کنترل و نظارت شاهد ارتقا عملکرد هستیم، اظهار کرد: یکی از اهداف هیئت مدیره دوره هشتم این است که در آینده نزدیک به اهداف تدوین شده در کنترل نقشه دست یابیم.

وی با یادآوری این که برداشت نادرست برخی مدیران شهری از رای  شماره 99 دیوان عدالت اداری  سازنده ذی صلاح را تحت الشعاع قرار داد، گفت: خوشبختانه با آغاز فعالیت هیئت دوره هشتم بازرسی های متوقف شده مجددا آغاز شده و تمام تلاش ما این است که با تعامل وزارت راه و شهرسازی،  شواری شهر و شهرداری شاهد این باشیم که تمام پروژه ها توسط سازنده های ذی صلاح اجرا شود.

وی با اشاره به تخلف مالی در هیئت مدیره دوره هفتم، افزود: بخش عمده ای از این مبلغ به سازمان بازگشته است و اجازه بدهید زمانیکه اعداد و ارقام به طور دقیق مشخص شود، اطلاع رسانی درباره آن اظهارنظر کنیم.

وی با تاکید بر این که شفاف سازی یکی از اولویت های هیئت مدیره دوره هشتم است، اظهار کرد: سامان نظام مهندسی در دهه اخیر بازرسی ها را در حوزه گودبرداری آغاز کرده که بر اساس اعلام آتش نشانی پس از ورود نظام مهندسی شاهد کاهش سوانح در این بخش بوده ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان این که مکاتبات متعددی درباره گودبرداری های پر خطر انجام داده است، افزود: شهرداری تهران تمام گودبرداری پر خطر تهران را شناسایی کرده و اقدامات مورد نیاز در این رابطه در حال انجام است.

طاهری بیان کرد: تمام حواشی که شاید باعث می شد سازمان نتواند تکالیف خود را به طور شایسته انجام ندهد با تعاملات هیئت مدیره دوره هشتم با دستگاه ها و ارگان های ذی ربط و مرتبط از بین رفته است. هیئت مدیره با محوریت شفاف سازی کار خود را غاز کرده که توزیع عادلانه کار یکی از اولویت های این برنامه است.

وی همچنین با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب،گفت: با توجه به این فرمایشات مهم و رهمنودهای رهبر معظم انقلاب، اولویت کاری  ما جوان گرایی است. در این راستا  سازمان تمام تلاش خود را انجام می دهد که از نیروهای جوان و متعهد به انقلاب استفاده کند.

کلاف سردرگم نظام مهندسی؛ رئیس شورای مرکزی تعیین تکلیف می‌شودسازمان نظام مهندسی ساختمان؛ از بلاتکلیفی تا پیشنهادهای عجیبنظام مهندسی درگیر منازعات شخصی است

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر

آفتاب‌‌نیوز :

جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۹ و ۳۴ دقیقه آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی به آدرس خیابان، ولی عصر (عج) به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد.

وی گفت: نیرو‌های آتش‌نشانی در مدت ۳ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

 ملکی تصریح کرد: آتش‌سوزی در طبقه منفی (انبار) در یک ساختمان ۵ طبقه بود که خوشبختانه نیرو‌های آتش‌نشانی اقدام به کنترل آتش در محدوده کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: آنچه اعلام شده که این آتش‌سوزی در هتل پارسیان بوده تکذیب می‌شود.

وی افزود: در ادامه محل ایمن‌سازی شد و هیچ اتفاقی برای مسافران در این ساختمان به وجود نیامده و همچنان در این ساختمان اقامتی خدمات در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟