Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، دی ماه امسال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز فراخوانی با موضوع سلمان فارسی در بخش‌های مقاله نویسی، شعر و داستان کوتاه منتشر کرد. این کنگره با هدف تکریم شخصیت صحابی رسول خدا(ص) و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ برگزاری این کنگره 22 اسفند سال 97 اعلام شده بود که این زمان به چهارم اردیبهشت سال 98 تغییر یافت. پیرو آن مهلت ارسال اثر به این کنگره نیز تا 20 فروردین ماه تمدید شد.

براساس فراخوان اعلام شده، موضوعات در بخش مقاله‌نویسی شامل: رامهرمز، زادگاه سلمان فارسی، سلمان فارسی در قرآن و کلام معصومین، سلمان فارسی در نگاه مورخین و علمای شیعه و سنی، نقش سلمان در فتوحات و اعتلای جامعه اسلامی، ولایت‌مداری سلمان فارسی، سلمان فارسی قبل از اسلام و بررسی تفسیر و تحلیل حدیث نبوی «سلمان منا اهل‌البیت» است.

لازم به ذکر است، مقالات باید در یک چارچوب علمی شامل چکیده، کلیدواژه، مقدمه، متن اصلی و نتیجه گیری و منابع، تنظیم شده در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin 14 و به صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

در رشته شعر، آثار در دو بخش کلاسیک و سپید پذیرفته می‌شود. هر شاعر می‌تواند در هر بخش 3 اثر با موضوع سلمان فارسی ارسال کند. اشعار در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin 14 و به صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

در رشته داستان کوتاه نیز، داستان‌های کوتاه ارسالی حداکثر تا 1200 کلمه با موضوع زندگی نامه سلمان فارسی و رامهرمز در قالب یک حلقه CD با فونت Bnazanin 14 و به صورت پرینت شده به دبیرخانه کنگره ارسال شود.

آخرین مهلت ارسال آثار در همه بخش‌ها 15 اسفند سال 97 و تاریخ برگزاری کنگره 22 اسفند سال 97 است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه رامهرمز، میدان ارشاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز ارسال کنند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 43524085 و 43523091 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خوزستان معارف رامهرمز قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه سفر به پاکستان با بیان اینکه حوزه فرهنگی در تعاملات ایران و پاکستان نقش محوری و پیشینی دارد و در پاکستان مزیت مطلق حوزه دیپلماسی، فرهنگی است، اظهار کرد: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رای‌زنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی افزود: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کرد که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرایی را آغاز می‌کنند.

اسماعیلی گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضاهای دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

کد خبر 747672

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد / جزیبات
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دكتری سال 1403 تا هشتم اردیبهشت تمدید شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس