Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرتی یک هزار و ۹۱ شهر کوچک کشور در پرداخت حقوق ماهیانه خود با مشکل مواجه هستند، گفت: بند پرداختی ۱۰ درصدی عوارض سوخت در سال جاری از منابع درآمدی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور حذف و مشکل در پرداخت حقوق برای شهرداری‌های کوچک را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «مهرداد نصرتی» در نهمین همایش و نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در تالار شهید آوینی با اشاره به میزبانی کیش از هشت دوره همایش شهر ایده آل، اظهار کرد: با توجه به ناملایمات اقتصادی در کشور قرار بر این بود که این همایش در سال جاری برگزار نشود اما با درایت شاهد برگزاری آن در شهر زیبای بندرعباس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این شیوه، روشی خواهد بود که از این پس مابقی شهرها که از جاذبه های گردشگری برخوردارند برای معرفی این جاذبه ها و استقبال از صنعت گردشگری میزبان همایش شهر ایده آل باشند.

 

نصرتی به تبیین اهداف برگزاری همایش شهر ایده آل پرداخت و عنوان کرد: در شرایطی که کشور با رکود اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مواجه است و صنعت ساختمان نیز با رکود در ساخت‌وساز مواجه شده است، یکی از صنایع جایگزین برای رسیدن به درآمد پایدار توسعه، صنعت گردشگری است.

 

وی با تاکید بر اینکه گردشگری شهری و ساحلی باید بیش‌از پیش در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گیرد، گفت: فضایی باید فراهم شود که با تغییر نگاه، گردشگری را پیش‌آهنگ تولید درآمد پایدار قرار دهیم.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور افزود: همایش امروز با هدف هم اندیشی جهت یافتن راهکار در راستای شکوفاسازی شهرها و روستاهای کشور در شرایطی کنونی حاکم بر اقتصاد کشور در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره به اینکه هم اینک هزار و 91 شهر کوچک کشور در پرداخت حقوق ماهیانه با مشکل روبرو هستند، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که خلاقیتی به خرج دهیم تا از این شرایط خاص تحریم ها با اقتدار و سربلندی عبور کنیم.

 

نصرتی افزود: باید بررسی کنیم که چگونه می‌توان از تجارب خوب یکدیگر در عرصه‌های ملی و بین‌المللی بهره ببریم تا بهترین خدمات را ارائه دهیم.

 

وی با بیان اینکه 27 هزار تجربه موفق و راه‌حل برای شتاب گیری مرحله توسعه در دستور کار قرار دارد، گفت: در همین راستا نیز شش کارگروه با عضویت شهرداران مشخص‌شده و دیگر هر موضوعی نیاز به ابلاغ یا تصویب باشد در این کارگروه‌ها مطرح و ارائه می‌شود.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با ذکر این نکته که نسخه واحدی برای مدیریت شهرداری ها وجود ندارد، تصریح کرد: شهرداری‌ها با توجه به نیاز و شرایط خود باید اداره شوند و در شرایط فعلی با تولید درآمد ناپایدار ضعیفی حتی در کلان‌شهرها مواجه هستیم.

 

وی به مطالبات شهرداری ها از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: اینکه با چه شرایطی ورود پیدا کنیم تا این مطالبات وصول شود را می توان از تجربه های بانک ها و دیگر دستگاه ها استفاده کرد.

 

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود به حذف بند پرداختی 10 درصدی عوارض سوخت از منابع درآمدی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور در سال جاری اشاره و تصریح کرد: این موضوع مشکلاتی در پرداخت حقوق برای شهرداری‌های کوچک را به وجود آورده بود که با پیگیری های انجام شده حداقل بخشی از سه هزار و 200 میلیارد تومان وصول و پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه این بند و ردیف در بودجه سال آینده دیده ‌شده است، گفت: پنج هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال جاری انتشار یافت که با مشکلاتی روبه‌رو بود که این مشکل در حال حاضر برطرف شده و در سال آینده به هشت هزار میلیارد تومان ارتقا می‌یابد.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور با بیان اینکه هزار میلیارد تومان برای هزینه در بخش محیط‌زیست به‌ویژه پسماند و زباله سوزها نیز در بودجه سال آینده اختصاص‌یافته است.

 

نصرتی از برگزاری آزمون استخدامی برای 50 هزار نفر از کارکنان قراردادی و شرکتی شهرداری و دهیاری ها به عنوان دغدغه جدی این سازمان برشمرد و افزود: پس از برگزاری جلسات مختلف نیز قول‌های خوبی گرفته شد و آئین‌نامه اصلاحی نیز نهایی و با تصویب آن تمامی دغدغه‌ها برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه هزار و 750 میلیارد تومان بودجه به عنوان سرمایه سرگردان در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به دنبال راهی برای جذب این سرمایه‌ها باشند که نیاز به اتحاد و برنامه‌ریزی و ایجاد افقی مناسب در شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان حادثه تروریستی اصفهان اردبیل انقلاب به روایت هنر آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل همایش شهر ایده آل بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در سفر به شهرستان دزفول از پایانه گل و گیاه این شهرستان بازدید کرد.

استاندار خوزستان در این بازدید با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صادراتی در خوزستان گفت: گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی به عنوان اولویت در دستور کار است.

وی با اشاره به طرح مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به پایانه یادشده گفت: تسهیلاتی برای کمک به احداث این پایانه تصویب شده است که چرایی پرداخت نشدن این تسهیلات دنبال می‌شود.

استاندار خوزستان در این بازدید ۲ تن از معاونان خود را مسئول پیگیری حل مشکل پرداخت تسهیلات مصوب و همچنین رفع مشکل زمین بخشی از این پایانه کرد.

به گزارش مهر، پایانه گل و گیاه دزفول به عنوان نخستین پایانه گل و گیاه در جنوب غرب کشور در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسید و کلنگ زنی شد که هم اکنون این طرح حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 6088683

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • گره گشایی از روند احداث زیرساخت‌های کشاورزی و صادراتی در خوزستان
  • مدیریت اجرایی استان زنجان خود را مدیون مردم می‌داند
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس