Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@13:35:48 GMT

ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۳۵۱

ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران بابیان اینکه موضوع بدهی‌های شهرداری سابق چندین بار تاکنون مطرح‌شده گفت: موضوع بدهی تهران تاکنون چندین بار به‌صورت مکرر توسط مدیریت شهری کنونی و بخصوص اعضای شورای پنجم مطرح‌شده، این در حالی است که اتهامات عنوان‌شده بدون سند و مدرکی به مدیریت شهری دوران  گذشته زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هدف تکرار چندین‌باره اتهام زنی‌ها به مدیریت گذشته را می‌توان تأثیرگذاری بر افکار عمومی از راه تبلیغات سوء مدیریتی و منفی جلوه دادن خدمات  گذشتگان دربیش از یک دهه فعالیت بوده است.

چمران در ادامه با اشاره به ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در مدیریت شهری توضیح داد: هرچند اصلاح‌طلبان و برگزیدگان شهری آن‌ها در شورای شهر به دنبال تأثیرگذاری بر افکار عمومی و شایعه‌پراکنی هستند، اما آن‌ها تاکنون پاسخ شفاف و دقیقی به سؤالات مطرح‌شده نداده‌اند، یا اصلاً پاسخی ندارند! از آن‌ها می‌پرسیم چرا کاری در کلان‌شهر تهران با نیازهای هر روزه‌اش انجام نمی‌دهید، می‌گویند: پول‌نداریم؛ می‌پرسیم چرا پول‌ندارید؟ می‌گویند: شهرداری سابق بدهی دارد, می‌پرسیم به دلیل پرداخت بدهی شهرداری سابق کاری در شهر تهران صورت نمی‌دهید, می‌گویند: نه، سؤال می‌کنیم بودجه مصوبی که به اذعان خودتان درآمدش محقق شده را صرف چه‌کاری می‌کنید؟ سکوت می‌کنند!

چمران درباره چرایی تهمت پراکنی‌های شورای شهر گفت: بی‌شک موضوع مهمی که در پاسخ به اتهام زنی‌های شورای شهر باید برجسته شود خدمات‌دهی مدیریت شهرداری گذشته و عدم کارآمدی شورای شهر فعلی است، هرچند مردم روزانه شاهد خدمات و دستاوردهای مدیریت شهری پیشین هستند, پروژه‌هایی است که بخش زیادی از زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده و سهولت بیشتری را در تردد و سایر امور برای آن‌ها رقم‌ زده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران اظهار داشت: از سوی دیگر تأکید و پرسشگری از اعضای شورای شهر و مدیریت شهری درباره پروژه‌های نیمه‌کاره‌ای چون ادامه یادگار امام, خط 6 و 7 مترو و...باید عنوان شود تا زمانی که اعضای شورای شهر به‌جای فرافکنی وقت خود را صرف رسیدگی به خواست مردم و اتمام و تکمیل پروژه‌ها کنند.
چمران در خاتمه گفت: به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر تهران بودجه‌های پروژه‌هایی که سالهای آینده به مرحله اجرا درمی‌آید را جزء بدهی‌های مدیریت شهری گذشته قرار دهند که کاری غیراخلاقی است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها

به گزارش همشهری، این شهر هم‌اکنون از سامانه‌های روسطحی و زیرسطحی بسیاری برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله مشخصی دارد. در چنین شرایطی مدیریت شهری برای توسعه زیرساخت‌های ترددی شهر در ۲جبهه تلاش می‌کند. در اتوبوسرانی از یک سو با اتکا به تولید داخل، کار سفارش اتوبوس‌های نو را به مراحل اجرایی رسانده و از سوی دیگر با طرف خارجی قرارداد تامین اتوبوس‌های برقی جدیدی را منعقد کرده که می‌تواند آینده‌ای روشن برای تردد اتوبوسی شهر در پی داشته باشد.

در بخش مترو نیز قرارداد تامین واگن به مراحل اجرایی پیش‌پرداخت نزدیک شده و تعداد واگن نیز افزایش یافته است. به این ترتیب مدیریت شهری ششم وارد میدان شده تا حمل‌ونقل تهران را طی زمان مشخصی کاهش دهد. البته مخالفان داخلی و تحریم‌های خارجی هریک تلاش می‌کنند به‌نحوی مدیریت شهری را از ریل خارج کنند اما تیم شهرداری تهران همچنان در ۴جبهه در حال مقابله با مشکلات است.

کد خبر 848642 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها موتور و موتور سوار اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس حمل و نقل شهری مترو تهران

دیگر خبرها

  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • توهین جنجالی مجری تندرو صداوسیما به اصلاح طلبان و اصولگرایان /حسام الدین آشنا: بی ادب نباشید؛ چه برای سیدخندان و چه برای پاورقی
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است