Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی گفت: برخی‌ها دنبال این هستند که مثل گذشته به منافع خاص خودشان برسند و فدراسیون در چنگ عده‌ای خاص باشد.

سید عبدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در مورد نتایج تیم ملی آلپاین در مسابقات جهانی اظهار داشت: ما نسبت به مسابقات قهرمانی جهان که 2 سال پیش برگزار شد همین عملکرد را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسلالوم فاصله اسکی‌بازان ما با رقبا معقول‌تر بود و همه بضاعت اسکی ایران همین‌ها هستند.

وی ادامه داد: داشته‌های اسکی ایران مربوط به گذشته هستند و سن و سال اسکی‌بازان ایران بالا رفته و در طول سالیان گذشته فکری برای استعدادیابی نشده است. ساختار مسابقات جهانی به المپیک خیلی نزدیک است و اتفاق خاصی هم در این مسابقات نیفتاده است. تنها اتفاق منفی عدم همراهی دو اسکی‌باز ایران با تیم ملی بوده است. آنها در تمرینات نامنظم بودند و خودشان نخواستند همراه تیم ملی باشند. همه کارهای کیادربندسری برای اعزام انجام شده بود اما در نهایت بلیط‌هایش باطل شد. جزئیات این اتفاق را باید از مربی آنها بپرسید.

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به این که ورزش قهرمانی یک کار خاص است، تصریح کرد: ورزشکاری که به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کند نباید به دنبال مصاحبه کردن و بالا و پایین پریدن باشد. بلکه باید تنها روی ورزش حرفه‌ای خود تمرکز کند.

افتخاری در مورد این که گفته می‌شود غذای ملی‌پوشان اسکی در کنار زمین به آنها داده می‌شد، اظهار داشت: کسی که این حرف‌ها را زده کاره‌ای در تیم نیست و اردوهای تیم‌های ملی اسکی در نهایت کیفیت برگزار شد و اسناد و مربوط به آن موجود است. البته شاید ورزشکاری در کنار زمین ساندویجی خورده باشد اما این مسئله به ندرت اتفاق افتاده است.

رئیس فدراسیون اسکی درباره این که چرا چنین هجمه‌ای علیه وی به وجود آمده، گفت: ما همه کاری اعم از فراهم کردن تجهیزات و هزینه اردوها و اعزام‌ها را انجام داده ایم. فدراسیون یک کار پایه‌ای و اصولی را شروع کرده و برخی‌ها دنبال این هستند که مثل گذشته به منافع خاص خودشان برسند و فدراسیون در چنگ عده‌ای خاص باشد. در حال حاضر ما به همه استان‌ها خدمات می‌دهیم و به دنبال استعدادیابی در سنین پایه هستیم اما کسانی هستند که نمی‌توانند این اتفاقات را ببینند و می‌خواهند همه منافع فدراسیون برای آنها باشد. در حال حاضر ورزشکارسالاری در هیچ رشته‌ای نیست و در اسکی هم باید جمع شود. ما با اقتدار کار خودمان را دنبال می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی سرمربی تیم ملی که سال‌ها در این مسئولیت بوده و معلوم نیست دیپلم دارد یا نه را برکنار کردیم چنین هجمه‌هایی هم ایجاد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی تیم ملی آلپاین میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

عصرایران در یادداشتی نوشت: به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه‌ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می‌کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می‌شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

نویسنده: رضا غبیشاوی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • قیمت جانشین کلوپ معلوم شد!‏
  • واکنش پپ به بازگشت ستاره منفور بارسا: معلوم نیست
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • ماجرای مرگ دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه رفسنجان چه بود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • ماجرای قتل دانشجوی دانشگاه دندانپزشکی رفسنجان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان