Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@12:30:54 GMT

سال آینده مطلقا کمبود دارو نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۶۳۵

سال آینده مطلقا کمبود دارو نخواهیم داشت

وزیر بهداشت درباره قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: افزایش قیمت داروها در سال آینده در حد افزایش سنواتی است و داروها بیش از 10 درصد افزایش قیمت نخواهند داشت.

دکتر سعید نمکی در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، با تاکید بر این که در سال آینده چیزی به نام کمبود داروهای اساسی مطلقا نخواهیم داشت، در این باره اظهار کرد: من هرگز نگفته‌ام در زمینه دارو سال آینده سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به همکارانم توصیه کرده‌ام که سال آینده کمربندها را باید محکم‌تر بندند و هزینه کردها منطبق با درآمدهای کمتر کشور باشد تا بتوانیم از این فشارهای اقتصادی خارج شویم.

وزیر بهداشت با اشاره به این که سال آینده مطلقا کمبود دارو نخواهیم داشت، گفت: اما توصیه من این است که هزینه‌ها مطابق با درآمدهای کشور باشد.

وی اضافه کرد: هیچ کس از من سیگنالی دریافت نکرده است که ممکن است سال آینده با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه شویم. البته ممکن است برخی از پزشکان داروهای خارجی را نسخه کنند که مشابه داخلی داشته و مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد. در مورد این نوع داروها که مشابه داخلی دارند، ما نیازی نمی‌بینیم که آنها را وارد کنیم. ما برای حمایت از تولید داخلی اجازه ورود دارو و تجهیزاتی که مشابه داخلی دارند را نمی‌دهیم و این به معنای کمبود دارو نیست.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا رقم فرار مالیاتی پزشکان شش هزار و 700 میلیارد تومان است، در این باره توضیح داد: این رقم درست نیست. مرکز پژوهش ها هم تاکید کرده است که این رقم درست نیست. البته درباره رقم فرار مالیاتی اطلاعی ندارم، ولی این واقعیت وجود دارد که در همه اقشار فرار مالیاتی مشاهده می‌شود و نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

وی درباره قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: افزایش قیمت داروها در سال آینده در حد افزایش سنواتی است و داروها بیش از 10 درصد افزایش قیمت نخواهند داشت.

نمکی همچنین در مورد تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده، خاطر نشان کرد: شورای عالی بیمه با یک تیم کارشناسی و حرفه‌ای تعرفه‌ها را بررسی کرده تا هم ارائه دهنده خدمات و هم گیرنده خدمات از تعرفه‌ها حداکثر رضایت را داشته باشند. هنوز تعرفه‌ها مشخص نشده است و البته بیش از حد تورمی که در بودجه آمده است، نمی‌توانیم تعرفه‌های دولتی را افزایش دهیم./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، همزمان با سفر رئیس جمهور به جنوب تهران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منطقه ۱۸ رفت و با برپایی میز خدمت در دیدار چهره به چهره، پای صحبت ساکنان این منطقه نشست.

دکتر عین اللهی در حاشیه این دیدار، کمبود برخی دارو‌ها، پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی و مسائل درمانی اتباع را از جمله مسائلی برشمرد که در این دیدار ساکنان منطقه ۱۸ تهران مطرح کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به موضوع کمبود برخی دارو‌های خاص گفت: در این منطقه داروخانه‌هایی را که داریم فعال هستند، اما نیاز داریم که تقویت شوند.

دکتر عین اللهی افزود: داروخانه‌هایی مانند ۱۳ آبان که در برخی مناطق وجود دارد باید در این منطقه هم تاسیس کنیم تا مردم بتوانند دارو‌های خاص را راحت‌تر تهیه کنند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: نمونه برخی دارو‌های خارجی را شرکت‌های دانش بنیان تولید کردند، اما برخی افراد همچنان اصرار دارند که از دارو‌های خارجی استفاده کنند که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد با این وجود اگر متخصصان تاکید کنند برخی دارو‌ها را باید وارد کنیم، حتما تامین می‌کنیم.

دکتر عین اللهی در ادامه گفت:بیمارستان یافت آباد مرکز درمانی این منطقه است که به صورت خیریه اداره می‌شود قرار است از این بیمارستان بازدید کنیم و کمبود‌هایی که دارد، شناسایی و به برطرف شدن این کمبود‌ها کمک کنیم.

وزیر بهداشت درباره برخی مسائلی که مردم درباره پوشش بیمه‌ای دندانپزشکی مطرح کردند هم گفت:در وزارت بهداشت بنا این است که شمار مراکز دولتی دندانپزشکی را زیاد کنیم و تا امروز ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی ایجاد کردیم، اما بیشتر شدن شمار این مراکز را در دستور کار داریم.

دکتر عین اللهی افزود:همچنین سعی داریم مراکز دولتی دندانپزشکی را دو یا سه شیفته کنیم تا از دندانپزشکان بیشتری استفاده کنیم و تنها راهی که می‌توان خدمات دندانپزشکی را افزایش دهیم، افزایش تعداد مراکز است.

وزیر بهداشت همچنین گفت: دنبال این هستیم که برخی قسمت‌های دولتی را برون سپاری کنیم و اگر افرادی آماده هستند، قرارداد همکاری ببندند، آماده هستیم امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم که با امکانات و تعرفه دولتی به مردم خدمت رسانی کنند.

دکتر عین اللهی همچنین گفت: یکسری مسائلی را که شهروندان منطقه ۱۸ مطرح کردند خارج از مسائل پزشکی و بهداشتی بود که به قسمت مربوطه منتقل می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • دیدار وزیر بهداشت با ساکنان منطقه ۱۸ تهران
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • اینفوگرافیک پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • مسکن مجاز در دوران بارداری