Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@18:20:07 GMT

کشاورزی گیلان با تغییر کاربری ها تهدید می شود

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۱۶۶۸

کشاورزی گیلان با تغییر کاربری ها تهدید می شود

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا علی درجانی در نشستی با خانواده بزرگ جهاد کشاورزی شهرستان شفت، خواستار متعهد بودن و وظیفه مند بودن کارشناسان این بخش در انجام وظایف خویش شد تا مشکلات و دغدغه های موجود برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه روحانیون و رهبران محلی نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دارند، خواستار حمایت این قشر پیرامون موضوع جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درجانی به مسائل مربوط به تولیدات گیاهی ، تولیدات دامی، آب و خاک خصوصا آب بندان ها اشاره کرد و هم گرایی سازمانی را از مهم ترین راهکارهای موفقیت دانست تا خدمات رسانی به مردم به لحاظ کمیت و کیفیت در سطح بالایی قرار گیرد.
جباری مدیر جهاد کشاورزی شفت نیز در این نشست با اشاره به وجود 14 هزار و 272 بهره بردار در این شهرستان و تولید سالانه بیش از 40 هزار تن برنج سفید گفت: شفت به سایر فعالیت های کشاورزی از قبیل نوغانداری، پرورش ماهی و ... نیز می پردازد و بیش از 95 تن پیله تر در سال جاری در این شهرستان برداشت شده است.
وی برگزاری جشنواره هایی همچون گلابگیری، جوکول، پنیر سیاهمزگی و شاه بلوط را که در شفت برگزار شده، جزو جشنواره های موفق عنوان کرد.
درجانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از این نشست، از مراکز جهاد کشاورزی دهستان های جیرده و چوبر نیز بازدید کرد.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 استان گیلان تغییر کاربری جهاد کشاورزی خانواده خدمات رسانی به مردم 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل بخشعلی اصغری اظهار کرد: متوسط عملکرد سیر به‌صورت تناژ در هر هکتار ۳۰ تن است که انتظار می‌رود بیش از ۳۰ هزار تن محصول سیر از مزار کشاورزی پارس‌آباد برداشت شود.
وی افزود: سطح زیر کشت پیش‌بینی‌شده ۹۰۰ هکتار بود که یک هزار ۲۰۰ هکتار کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: از کاشت تا برداشت محصول سیر تحت پایش و نظارت مدیریت جهاد کشاورزی است که با توصیه‌های فنی لازم اعم از تغذیه، واپایش عوامل گیاهی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد نظارت می‌شود.
وی تصریح کرد: تمام کودهای موردنیاز توسط جهاد کشاورزی به‌صورت یارانه‌دار در بین سیر کاران به قیمت دولتی توزیع می‌شود.
اصغری گفت: کاشت و داشت و برداشت به‌صورت ماشینی و نیمه ماشینی صورت می‌گیرد که مجوز و نامه صادراتی سیر توسط مدیریت جهاد کشاورزی داده می‌شود که صادرات بیشتر از طریق گمرک به کشورهای خارجی روسیه، آذربایجان و... به شهرستان‌های هم‌جوار چون گرگان و میادین تره‌بارهای شهرهای داخلی صادرمی شود .
وی اشاره‌ای به کشت دوم محصولات در شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: فعلاً برای کشت دوم از نظر مدیریت جهاد کشاورزی پارس‌آباد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که تصمیم قطعی هنوز گرفته نشده است.

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد