Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی کشور گفت: آمار جراحی بینی و زیبایی زنان ایرانی و انجام اقداماتی مانند بوتاکس و فیلر در بین زنان کشور از خط قرمز گذشته است حتی در آرایشگاه ها هم این اعمال انجام می شود در حالی این نوع اقدامات پزشکی برای برخی افراد خطرناک است.

به گزارش ایرنا، حامد باطنی روز چهارشنبه در همایش بین المللی جراحان زیبایی در بیمارستان فاطمه زهرا (س) با اشاره به اینکه جراحی بینی و تزریق بوتاکس در صدر جراحی‌های زیبایی‌ قرار دارد، گفت: بیشترین مراجعات به جراحان پلاستیک و زیبایی را زنان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته مردان نیز به دلایل مختلفی گاهی مواقع کاندیدای جراحی‌های زیبایی هستند.

باطنی اضافه کرد: در حال حاضر هر چند آمار قطعی وجود ندارد ولی بر اساس برخی بررسی‌ها جراحی بینی در صدر جراحی‌های زیبایی‌های کشور است و همراه با آن تزریق بوتاکس و فیلر شایع‌ترین جراحی ها را در این زمینه به خود اختصاص می‌دهند.

باطنی با اشاره به اینکه برای انجام هر اقدام پزشکی باید از لحاظ جسمی مناسبت وجود داشته باشد، ‌گفت: حتی تزریق فیلر و بوتاکس نیز در این زمینه مستثنی نیست چرا که هیچ عملی برای همه انجام شدنی نیست و برخی از افراد که دارای بیماری‌هایی همچون بیماری ضعف سیستم عصبی و ضعف عضلانی هستند نباید بوتاکس برای آنها انجام شود.

* هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها
علی بیژنی، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز در این همایش با هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در این زمینه بازدارنده نیست و علاوه بر برخورد با افراد خاطی، ارتقاء آگاهی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: متأسفانه امروزه برخی از مردم که تمایل به انجام جراحی‌های زیبایی و پلاستیک دارند، از عوارض این جراحی ها آگاهی کامل ندارند. باید تحقیقات لازم را در این زمینه در مورد پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در دنیا افزایش یافته است،‌ گفت: ارتقاء آگاهی مردم برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه‌ای امری ضروری به شمار می‌رود.

بیژنی تأکید کرد: برای پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی‌های زیبایی، تنها با برخورد با افرادخاطی نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت و به این نکته باید توجه داشت که فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن لازم است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه توریسم‌درمانی افزود: متأسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب‌تر است. باید سیستم سازماندهی شده‌ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال‌بازی در این زمینه نباشیم.

وی به ارزآوری موضوع توریسم‌درمانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار مؤثری را به همراه خواهد داشت.

کنگره بین‌المللی جراحان پلاستیک تا سوم اسفند در بیمارستان حضرت فاطمه (س)برگزار می شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جراحی پلاستیک بوتاکس عمل زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده

رئیس دیوان عالی کشور گفت: پرونده‌های وارده به دیوان عالی کشور با موضوع خانواده در فروردین ماه بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که باید در این زمینه آسیب‌شناسی شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی با حضور حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد.

منتظری در این جلسه گفت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

آمار طلاق مددجویان کمیته امداد بسیار کمتر از آمار جامعه است

وی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

منتظری سپس با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی را به‌عهده دارد، اظهار کرد: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین ماه بیش از 800 فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

منتظری در پایان به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرائم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب‌شناسی پرونده‌های مطروحه اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟