Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس بیمارستان فیروزگر گفت: در بیمارستانهای دولتی هزینه ها به خاطر عدم نظارت بیشتر از بخش خصوصی است.

 

 

به گزارش خبرتکار سلامت خبرگزاری شبستان: «فرهاد زمانی» در اولین نشست تخصصی واگذاری خدمات سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: بیمارستان فیروزگر 504 تخت فعال با ضریب اشتغال 100 درصدی دارد، و تا پایان این ماه کارانه پرسنل را به روز پرداخت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس بیمارستان فیروزگر افزود: بیمارستان فیروزگر از لحاظ بودجه بندی عملکرد بسیار مناسبی دارد و بیمارستان با هدف ارایه خدمات به مردم و واگذاری بیمارستان فیروزگر با فعال شدن از 200 نیرو هم اکنون به 1000 نیرو رسیده است. هزینه های دولت برای ارایه خدمات از سیستم خصوصی بیشتر است. تمام بخش های بیمارستان فیروزگر به روسای بخش ها واگذار شده است.

 

وی افزود: در این بیمارستان حدود 500 تخت اشغال دارد، هرچند در سطح کلان باید بتوانیم بیمارستان را خلوت کنیم و اگر مردم کمتر مریض شوند در سطح کلان به نفع مملکت است.

 

زمانی با بیان اینکه مریض بستری شده باید در حداقل زمان تعیین تکلیف شده و مرخص شود گفت: یک بیمار آپاندیس باید ظرف 3 روز مرخص شود و باید در بیمارستان های دولنی از بستری 10 روزه بیماران به میانگین بین المللی ۴/۲ برسیم که البته منوط به این است که رادیولوژی و سایر بخش ها هر روز فعال باشند.

 

رییس بیمارستان فیروزگر خاطر نشان کرد: 64 درصد پزشکان فیروزگر تمام وقت جغرافیایی هستند و به جز فیروزگر در جای دیگری خدمات نمی دهند. نیروی بی خود حتی بدون گرفتن حقوق نباید در مجموعه باشد و ما با 502 تخت فعال 850 نیرو داریم و نیروها در درآمد بیمارستان سهیم هستند و پرداخت ما مبتنی بر عملکرد است و خود نیروها با فعالیت اثربخش نمی گذارند نیروی جدید وارد بیمارستان شود. چرا که می دانند میزان دریافتی آنها کمتر خواهد شد.

 

وی افزود: رای کارکنان پرداخت مبتنی بر عملکرد داریم و کارانه نیروها به صورت ماهانه پرداخت می شود که باعث می شود، فرد به سیستم دلبستگی پیدا کند و نیروی انسانی ما با توجه به نوع واگذاری ها متفاوت است. داشتن آزمایشگاه و رادیولوژی می تواند بیمارستان را ورشکست کند ولی باید بتوانیم حداکثر بهره وری را از نیروها داشته باشیم و در 12 سال گذشته هیچ پول اضافه ای را بیشتر از تعرفه نگرفته ایم.

 

وی افزود: پاراکلینیک های قلب و ریه، نورولوژی، طب هسته ای، رادیوتراپی، تصویربرداری آزمایشگاه، طب فیزیکی و توانبخشی از واحدهای واگذار شده بیمارستان فیروزگر هستند.

 

 

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان استان بوشهر خبرگزاری شبستان اردبیل انقلاب به روایت هنر بیانیه گام دوم انقلاب حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان اصفهان بیمارستان فیروزگر زمانی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود

مرکز ملی مغز به عنوان یک مرکز پژوهشی، آموزشی، درمانی، توانبخشی، ترجمان دانش و تولید فناوری‌های نوین در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی مرتبط با مطالعات بالینی و پایه مغز و اعصاب و حوزه‌های مرتبط در دانشگاه‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعالیت خواهد داشت.

ماهیت اصلی مرکز ملی مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است. این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان چندتخصصی متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات آموزشی، پژوهشی و درمانی فیروزگر در تعامل خواهد بود.

مراحل اجرایی ایجاد مرکز ملی مغز هم اکنون با ۳۰ درصد پیشرفت عمرانی طرح و تشکیل هسته‌های تخصصی با حضور متخصصان بین‌رشته ای، تفاهم همکاری با شرکت‌های فعال درحوزه نوروتکنولوژی و مراکز علمی از جمله آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز و همکاری با انجمن جهانی آلزایمر و شروع اجرای پروژه پیشگیری از افت عملکرد‌های شناختی سالمندان در ایران دردست اقدام است.

همزمان با اجرای این برنامه، دو فراخوان در حوزه توسعه نوروتکنولوژی برگزار و کتاب کار «ذهن فعال» در سالمندی نیز انتشار یافته است و تلاش‌هایی نیز برای همکاری در برگزاری مدرسه علوم اعصاب اجتماعی، تدوین پروپوزال بانک داده جامع عصبی ایرانیان در مرحله ثبت، تاسیس آزمایشگاه فوتوبایوماجولیشن و درد نیز انجام شده است.

در راستای اجرای این طرح ملی شماری از پزشکان پژوهشگر جذب و همکاری با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی نیز انجام شده و ۲۰ پروژه تحقیقات کاربردی درحوزه‌های اولویت دار، فعالیت کمیته عصب روانپزشکی دستیاران روانپزشکی و تدوین برنامه کمیته دستیاری نورولوژی، راه‌اندازی پروژه نوراکس در قالب دوره‌های تربیت پژوهشگر و فناور و همچنین راه‌اندازی وب سایت و شبکه‌های اجتماعی مرکز از دیگر اقدامات در راستای ایجاد مرکز ملی مغز نیز صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی