Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@16:33:08 GMT

هنوز دَبه به دَست به دنبال آب هستیم

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۵۰۱

هنوز دَبه به دَست به دنبال آب هستیم

خوزستان- ناصری نژاد گفت: از سال ۸۳ فریاد "العطش" شادگان برای رسیدن به گوش مسئولان بلند است اما هنوز ما به دنبال تانکر برای آبرسانی هستیم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با حضور دکتر اردکانیان وزیر نیرو، حجت الاسلام شیخ مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوزستان پر از افراد متخصصی است که سواد کلاسیک ندارند اما نفت و نیرو را خوب میشناسند، خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم خوزستان می‌دانند که به استان خوزستان توجه لازم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری نژاد با تاکید بر اینکه ۳۳ درصد آب های سطحی در استان خوزستان است اما نیروهای انسانی این استان در مسئولیت‌های کلان کشور سهمی ندارند، اظهار کرد: توقع داریم از نیروهای خوزستان در سطح وزارت خانه ها استفاده شود و شمسایی یکی از این نیروهاست.

وی افزود: مجمع‌نمایندگان‌خوزستان می‌دانند در مسائل مرتبط با آب و مشکلات انتقال آب و ریزگردها با سوءمدیریت مواجه هستیم و از دوره دهم مجلس نمایندگان خوزستان به مناسبت های مختلف مجبور به واکنش شدند اما باز هم مدیریتی انجام نشد.

نماینده مردم شادگان اضافه کرد: طرح غدیر با حضور معاون اول رئیس جمهور جهانگیری افتتاح شد اما شادگان از مهرماه تا امروز از این کانال استفاده نمی‌کند چون می گویند "ام الدبس" ریزش کرده و ما هنوز آب از کارون می‌گیریم.

او با تاکید بر اینکه مدیریت آب برای ما نگران کننده است رو به اردکانیان ادامه داد: مردم نگرانند سیلاب‌ها مقدمه‌ای برای انتقال آب باشد، ما به هیچ وجه زیر بار انتقال آب از سرشاخه‌های کارون نمی رویم و در این مورد قول قاطع از فرهاد ایزدجو می‌خواهیم.

ناصری نژاد در پاسخ به ادعای مبنی بر پر کردن تالاب ها هم توضیح داد:  تالاب ها را از رودخانه جراحی پر کرده اید و مدعی شد: ذهاب کشنده وارد تالاب می شود که ضرر آن بیشتر است،  آب ها تبدیل به سیلاب شده و مردم را نابود می‌کند چون رودخانه ها ساماندهی نشده اند، سیل بندها می‌شکند در حالیکه استفاده بهینه از آب و ساماندهی رودخانه و تالاب ها از وظایف سازمان آب و برق بوده است.

وی در اشاره به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هم اذعان کرد: طرح رهبری در ابتدا ۸۰۰ هزار هکتار بود و کار بیست سال پیش را به نام خود زده در حالیکه تبدیل به ۵۵۰ هزار هکتار آنهم در دو قسمت شد، طرح اول ۳۵۰ هکتار آن انجام و فاز دوم که اصل طرح بوده هنوز هم تعطیل مانده است.

او در پایان گفت: از سال ۸۳ فریاد "العطش" شادگان برای رسیدن به گوش مسئولان بلند است امسال هنوز ما به دنبال تانکر برای آبرسانی هستیم، تالاب شادگان نیز محل پساب و فاضلاب های صنعتی و شهری،  پر از اسید و پساب آفت کش  با ای. سی بالای ۶۰ شده که کل زمین‌ها را از بین می‌برد، به داد مردم خوزستان برسید که صبر آنها بیش از این نخواهد بود.

کارون مدیریت واحد می خواهد

علی عسگر ظاهری، نماینده مردم مسجدسلیمان با اشاره به این مهم که قدمت  سازمان آب و برق از وزارت نیرو بیشتر است، عنوان کرد: ۷ هزار و ۵۱۰ مگابایت یعنی ۷۰ درصد بیشتر از برق تولیدی کشور در خوزستان تامین می‌شود که اهمیت مدیریت توانمند را بیشتر نشان می دهد.

ظاهری با تأکید بر اینکه پشتیبانی منابع مالی مهم است اظهارکرد: کارون ۴ مدیریت دارد و برای اختیار و پاسخگویی نیازمند مدیریت واحد است.

مشکلات کرخه ناشی از ۴۰ سال بی آبی است

در ادامه قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان، مشکلات کرخه را ناشی از ۴۰ سال بی آب ماندن آن دانسته، اظهار کرد: بحث فاضلاب استان خوزستان نیز یک چالش مهم است و طرح‌های آن نیاز به اعتبار دارد و تخصیص اعتبار به شهرک های برقی ویژه روستایی نیز انجام نشده و باید انجام شود تا مشکل مردم در تابستان کاهش یابد.

حجت الاسلام حسن  زاده، امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه فرهاد ایزدجو علاوه بر تحصیلات دانشگاهی و اجرایی حمایت وزارت نیرو را نیز دارد، خاطرنشان کرد: ایزدجو می‌تواند از تجارب شمسایی نیز بهره‌مند شود.

حسن زاده گفت: بحث انتقال آب تبدیل به یک موضوع سیاسی اجتماعی شده این مسئله باید حل شود و ما باید به سمت مدیریت علمی برویم اگر یک قطره آب هم منتقل نشود باز نمی توانیم به صورت سنتی کشاورزی کنیم.

منت اعتباری که سالهاست سهم دیگران است، بر سر ماست

وی پیاده روی ۱۵ کیلومتری تا اولین واحد آموزشی در کنار چاه های نفت و گاز را تلخ خوانده و با اشاره به اینکه خوزستان از لحاظ تولید برق و انرژی و منابع آب، مهمترین استان در کشور است، گفت: سابق بر این پیشرفت و توسعه استان‌ها با درآمد کم ممکن بود در حال حاضر ما باید با هزینه بالا به آنچه استان‌های دیگر سالهاست رسیده اند دست پیدا کنیم بعد بر سر ما منت می‌گذارند که بیشترین بودجه را در اختیار استان قرار داده ایم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قدس آنلاین کمبود آب مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروز شناخت ماهیت واقعی انقلاب در جهان بسیار کم است گفت: برخی در داخل ایران به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) در انقلاب هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روحانیت یزد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که ما در فعالیت‌های خود داریم، مربوط به حوزه رسانه‌ای و انتشار ارزش‌های دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه ما مطالب، خاطرات، ارزش‌ها و مسائل بسیار زیادی داریم که می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی برای جوامع مختلف داشته باشد افزود: متاسفانه ما برای اینکه این ارزش‌ها و مطالب را به دنیا معرفی کنیم راهکاری نداریم و نتوانستیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که کلمات اهل بیت(ع) و منطق شیعه برای همه واضح باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: حتی امروز ما در ارتباط با انقلاب اسلامی هم آنگونه که باید و شاید برنامه‌ریزی برای معرفی انقلاب به مردم جهان نداریم و رسانه‌های خوبی برای اینکه بتوانیم انقلاب و ارز‌ش‌های آن را به جهان معرفی کنیم نداریم.

ناصری با بیان اینکه متاسفانه انقلاب را رسانه‌های صهیونیستی آن گونه‌ که می‌خواهند به جهانیان معرفی می‌کنند خاطرنشان کرد: این ضعف به حدی است که ما حتی در جهان اسلام هم نتوانستیم خودمان را معرفی کنیم به گونه‌ای که بسیاری از علمای اهل تسنن فکر می‌کنند در شیعه هیچ تفسیر و کتاب فقهی وجود ندارد.

امام جمعه یزد برنامه‌ریزی برای انتشار ارزش‌ها در بعد بین‌المللی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: همین الان در کشور خودمان هم خاطرات بسیاری از رزمندگان و علمای خودمان و حتی امام داریم که در ارتباط با آن حرف زده نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یک جریانی به دنبال فراموش شدن امام و سیره آن حضرت است گفت: ما حتی برنامه‌ای که بتوانیم به دانش‌آموزان و دانشجویان و دیگر افراد این ارزش‌ها، خاطرات و مطالب را منتقل کنیم را نداریم و این یک ضعف بسیار بزرگی است که ما در جامعه داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان اینکه در حدیثی از امام صادق(ع) داریم که ایشان فرمودند شما تنها حقایق ما را به مردم اعلام کنید، آنها به سمت ما می‌آیند عنوان کرد: ما در همین کار انتقال حقایق و ارزش‌ها به جوانان و عموم مردم داخل و خارج از کشور ضعف داریم و باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کنیم.

ناصری با بیان اینکه در مقابل این ضعف دشمن تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش‌های آن انجام می‌دهد اضافه کرد: یکی از اقداماتی که دشمن با تمام توان رسانه‌ای خود در حال انجام دادن آن است، ربط دادن معیشت به انقلاب است، به گونه‌ای که مردم به دلیل ناراضی بودن از گرانی‌، با انقلاب مشکل دارند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: این در حالی است که بحث ضعف و مشکل برخی مدیران و یا گران‌فروشی برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان با وجودی که ایراد بسیار بزرگی است اما با اصل انقلاب در تضاد است و نباید این دو با یکدیگر گره زده شوند.

وی به بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر مقدماتی و اقداماتی که برای اطلاع‌رسانی این عملیات انجام شد اشاره کرد و افزود: دنیا به خوبی این موضوع را فهمیده که هر کاری می‌خواهد انجام دهد را از ابتدای کار و آنطور که می‌خواهند اطلاع رسانی کنند تا مردم را به خود جلب کنند؛ حتی داعش هم برای جذب گسترده نیروهای خود از تبلیغات رسانه‌ای استفاده کرد و تعداد زیادی افراد را از سراسر نقاط جهان به خود جذب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: ما کتاب‌های بسیار زیادی داریم که در حوزه‌های مختلف منتشر شده و الان زمان آن است که برای جهانی شدن این کتاب‌ها و خاطرات برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.

ناصری به ظرفیت فضای مجازی و ضرورت استفاده از آن در تبلیغ دین و انقلاب اشاره کرد و گفت: باید ارزش‌های انقلاب را در فضای مجازی معرفی کنیم اما باید توجه داشت که فعالیت در هر عرصه‌ای باید متناسب با تکنیک‌های همان عرصه باشد به عنوان مثال در فضای مجازی باید با تولید محتواهای کوتاه و مختصر اقدام به انتشار مطالب و تولیدات هنری خود کرد تا بتواند تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز لازم است که اقشار مختلف بسیج یک دوره فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را بازخوانی کرده و نسبت به تولید محتوا از این مطالب متناسب با سلایق جوانان و نوجوانان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • ویسی دنبال قرارداد بلندمدت با فولاد در حال سقوط
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد