Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شبکه ملی جوانان رضوی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در اجرای طرح «زیرسایه خورشید» حدود ۱۲ هزار جوان دخالت دارند، گفت: در این طرح ۷.۵ میلیون مخاطب مستقیم هستند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، میلاد شعیبی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌های شبکه جوانان رضوی در کل کشور، اظهار داشت: شبکه جوانان رضوی در استان‌ها فعالیت‌های ارزنده‌ای دارد که مهمترین آنها اجرای عملیات سراسری طرح «زیرسایه خورشید» در کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی شبکه جوانان رضوی را بزرگترین و پویاترین شبکه تشکلی کشور در حال فعالیت دانست و افزود: این شبکه در سال‌های گذشته به یک شبکه عملیات محور کشوری تبدیل شده است که این شبکه صد درصد مردمی مدیریت می‌شود.

دبیر شبکه ملی جوانان رضوی آستان قدس رضوی، خادمیاری را یکی از طرح‌های ویژه آستان قدس عنوان کرد و گفت: در سراسر آستان قدس بیش از 200 هزار نفر برای خدمت در حرم مطهر و استان‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در راستای حل معضلات اجتماعی مردم، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد که در قالب کانون‌های تخصصی و عمومی این موضوع ساماندهی شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین کانون‌های خادمیاری، کانون جوانان رضوی است ابراز داشت: برای تقویت تشکل‌های مردمی نیازهای مهارتی مدیریتی و تربیتی آموزش داده می‌شود که تاکنون بیش از 400 نفر از مدیران تشکل‌ها آموزش دیده‌اند و در سال 98 مدل‌های استانی را برای توانمندسازی استفاده می‌کنیم.

شعیبی با اشاره به اینکه شبکه جوانان رضوی آستان قدس بیش از 11 سال است که راه اندازی شده است، خاطر نشان داد: طرح «زیرسایه خورشید» بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است که در 2100 نقطه کشور این برنامه عملیاتی می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های آینده شبکه جوانان رضوی تمرکز بر تربیت معرفتی جوانان و نوجوانان است. 

نوجوانان چهارمحال و بختیاری در شبکه جوانان رضوی آستان قدس جذب می‌شوندیزد| جوانان رضوی و تشکل‌های مردمی سدی محکم در مقابل استکبار هستندرئیسی: تشکل جوانان رضوی هدفی آرمان‌گرایانه در خدمت به محرومان داردنشست هم اندیشی تشکل‌های شبکه جوانان رضوی در مشهد برگزار می‌شود

وی راه اندازی 100 هکتار فضای اردوگاهی مشهد و تبدیل کاخ بیلدر مشهد از دو سال قبل به باغ اردوگاهی امام رضا (ع) را نتیجه پیگیری‌های شبکه جوانان رضوی و توجه ویژه تولیت آستان قدس جهت اختصاص فضای اردوگاهی برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: عدد قابل توجهی از جوانان از این اردوگاه در طرقبه استفاده کرده‌اند، اردوگاه دانشجویی هم امسال مورد بهره برداری قرار گرفت و از 16 آذر تا به امروز 8 هزار دانشجو از این رادوگاه استفاده کرده‌اند.

دبیر شبکه ملی جوانان رضوی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این شبکه، مدل تشکیلاتی دارد که 3000 تشکل همکار و بیش از 400 تشکل مسئول در استان‌ها و شهرستان‌ها داریم ابراز داشت: تشکل مسئول در شهرستان‌ها تا آخر امسال به 1200 شهر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح «زیرسایه خورشید» حدود 12 هزار جوان دخالت دارند، خاطر نشان کرد: در این طرح 7.5 میلیون مخاطب مستقیم هستند و چیزی حدود 30 میلیون هم به صورت مجازی مخاطب برنامه‌های طرح ارزیابی شده است.

شعیبی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه شبکه جوانان رضوی غیر از زیر سایه خورشید، ادامه داد: در گذشته، تنها عملیات سراسری در آستان قدس فقط زیرسایه خورشید بود ولی در تخصص‌های مختلف قرار است در دوره جدید تولیت جدید آستان قدس رضوی پیگیری شود. 

وی ادامه داد: در زمینه پشتیبانی از اردوهای ویژه معرفتی طراحی  عملیات صورت گرفته، ضمن اینکه اعتکاف رضوی هم در استان‌ها بومی می‌شود. 

دبیر شبکه ملی جوانان رضوی آستان قدس رضوی از راه اندازی هیئت‌های دانش آموزی «نورا» برای دختران و «شمس الشموس» برای پسران خبر داد و گفت: در دو سال گذشته تلاش این بود که پس از موفقیت در نمونه خاص، در استان‌ها عملیات آغاز شود و برای استانی شدن برنامه ریزی کرده ایم تا تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی در استان‌ها پیگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته زیرساخت‌های محتوایی را آماده کرده‌ایم و از سال 98 عملیات‌های فرهنگی را در استان‌ها با استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در استان‌ها راه اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود
  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند