Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به اذعان بسیاری از مسئولان و کارشناسان، «اقتصاد» اصلی ترین معضل کشور در طول 40 ساله اخیر پس از انقلاب اسلامی بوده است. این موضوع طبیعتا دارای علت های مختلفی است که یکی از آنها تحریم های ظالمانه ای است که آمریکا همواره پس از انقلاب علیه کشورمان اعمال کرده است، اما وجه دیگر این موضوع بر می گردد به اجرای سیاست های نادرست اقتصادی در دولت های مختلف و همچنین ناکارآمدی مدیران اقتصادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب امروز در جمع مردم آذربایجان شرقی به وجود مشکلات اقتصادی در کشور اشاره و تاکید کردند که «همه مشکلات کشور اعم از گرانی‌ها، کاهش ارزش ریال و مسائل تولید داخلی قابل حل است، اما نیازمند، صبر، تدبیر، اتحاد و جدیت مسئولان در حرکت است.» موضوعی که تاکنون هیچگاه در مواجهه با مشکلات اقتصادی شاهد چنین تدابیری از سوی مدیران اقتصاد کشور نبوده ایم و همواره ضرر آن را مردم دیده اند.

وجود مشکلات اقتصادی متعدد، کاهش ارزش پول ملی، گرانی روز به روز کالاها، مشکلات ناشی از تولید داخلی و بیکاری همواره در مقاطعی باعث شده که برخی کارشناسان و مسئولان به این فکر بیافتند که برای رفع این مشکلات از مشاور و کارشناسان خارجی بهره بگیریم، اما تجربه کشور در سایر حوزه ها نشان می دهد که اگر افراد متعهد، متخصص و دلسوز برای منافع ملی در این بخش بکار گرفته بشوند، می توان بر مشکلات غلبه کرد.

کشور ما در حوزه علم و فناوری، توان دفاعی و نظامی، ساخت نیازمندی های دفاعی، صنعت هسته ای، علوم پزشکی و دارویی، مساله ژنتیک و سلول های بنیادی، تولیدات فرهنگی و هنری و مسائلی از این دست در طول 40 ساله پس از انقلاب اسلامی با وجود تحریم های سنگین در برخی حوزه ها نظیر بخش نظامی توانسته است که به پیشرفت های چشم گیری دست پیدا کند و در منطقه و جهان حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

همین روز گذشته «محمد جواد ظریف» در کنفرانس امنیتی مونیخ چنان سخنانی بر زبان جاری کرد که بسیاری از کارشناسان سیاسی دنیا به تحسین او و مواضعش پرداختند و جمهوری اسلامی ایران را برنده جدال با آمریکا در یک کشور اروپایی خواندند. سخنان وزیر امور خارجه کشورمان باعث شد بسیاری از تحلیل گران آمریکا را منزوی شده بخوانند. دفاعی از منافع ملی که در نهایت به حراست از نظام در مقابل دشمنان انجامید.

ظریف در حوزه امنیت ملی و بحث هایی که برای مذاکره موشکی با ایران از سوی برخی کشورها از جمله فرانسوی ها دنبال شده است تاکید کرد که در برجام و قطعنامه 2231 هیچ مشکلی برای توان موشکی جمهوری اسلامی وجود ندارد و او «وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی» هیچ گاه برای خوشامد لودریان وزیر خارجه فرانسه امنیت ایران و مردمش را به خطر نخواهد انداخت. مساله ای که اشاره به مسائل مطرح شده پیرامون مذاکرات موشکی داشت و ظریف صراحتا آن را رد کرد.

نقطه طلایی سخنان او در این بخش جایی بود که گفت، «هیچ کشوری حتی یک هواپیمای جنگنده به ما نمی فروشد، پس ما اجازه نخواهیم داد از این طریق صدامی دیگر به ایران حمله کند.» سخنان ظریف ناظر به این بود که وقتی شما از جنگنده ها روز دنیا برخوردار نیستید، طبیعتا ناچار به ارتقاء توان موشکی کشور خود خواهید بود، اگر این ابزار هم از جمهوری اسلامی گرفته شود، آنگاه است که می توان گفت دشمن ما را در مقابل هرگونه اقدام نظامی آسیب پذیر و حتی خلع سلاح کرده است. هدفی که آنها از طریق مذاکرات موشکی به دنبالش هستند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره مباحث حقوق بشر که برخی در داخل آمریکا و جمعی از کشورهای اروپایی به دنبال آن هستند که از این ابزار علیه جمهوری اسلامی بهره ببرند هم پاسخ بسیار هوشمندانه ای داد و تاکید کرد که «پرونده قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد عربستانی ساکن ترکیه نشان داد که اروپایی ها چه نوع حقوق بشری مورد نظرشان است.» پس آنها نمی توانند از این حیث مدعی باشند و بخواهند در مورد ایران این بحث را در قالب یک نوع مذاکره مطرح کنند.

این سخنان نشان داد که اگر دفاع خوبی در مجامع و کنفرانس های بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد، در بدترین حالت می توان افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار داد. همین موضوع باعث شد که بسیاری از کارشناسان بر این عقیده باشند که سخنان روز گذشته وزیر امور خارجه ایران اقدام مقابلی در مقابل خواسته آمریکایی ها از کشورهای اروپایی برای خروج از برجام است، به صورتی که در سخنان او درخواست از اروپا برای ایستادگی مقابل زورگویی های فعلی آمریکا نهفته بود و تاکیدی بر این داشت که اگر امروز در مقابل این خواسته ها ایستاد، می توان در آینده از تکرار آن جلوگیری کرد.

اگر وزیران اقتصادی و چهره های تاثیرگذار در اقتصاد کشور همین دفاعی که ظریف از امنیت، توان دفاعی و موشکی، موضوع حقوق بشر و ... جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ کرد را بتوانند از ارزش پول ملی و دارایی های مردم بکنند، تحریم ها اینقدر تاثیرگذار نخواهد بود، بازار و اقتصاد کشور هم دچار چنین تلاطمی نخواهد شد. اما متاسفانه در شرایط بحران شاهد یک «بی عملی و بی برنامه گی محض» از سوی مسئولان و کارشناسان اقتصادی هستیم.

به نظر می رسد، تئوری ها، برنامه ها و اقدامات مسئولان اقتصادی کشور و بسیاری از کارشناسانی که در این حوزه اظهار نظر می کنند، صرفا برای شرایط عادی و طبیعی است و وقتی بحرانی بر اقتصاد کشور وارد می شود، عمده نگاه ها به تاثیرگذاری شوک ها و فشارهای خارجی به اقتصاد تا رسیدن به نقطه ای است که دوباره وضعیت عادی شود، برای همین هر 6-7 سال یکبار کشور با یک بحران اقتصادی مواجه می شود و به محض اینکه مردم می خواهند به یک ثبات جاری در زندگی برسند، باز فصل بحران شروع می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: چرایی بحران اقتصادی هر 6 7 سال ارزش پول ملی دارایی مردم دفاع مشکلات اقتصادی موشک امنیت کشور سخنرانی ظریف اجلاس امنیتی مونیخ کارشناسان مسئولان اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا به دنبال این بود که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کند، اما نتوانست و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد و با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

وی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و افزود: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در رأس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از ۴۵ سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بودند و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است؛ دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت: دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل ۸ سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند؛ امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747668

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • ببینید | موشک‌ ها و پهپادهای ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی امنیت و دفاع در عراق
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است