Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@05:53:57 GMT

اسفند و تجلیل از هنرمندی آذری

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۲۸۵۹

اسفند و تجلیل از هنرمندی آذری

تهران - ایرنا - آئین نکوداشت «منوچهر آذری» بازیگر و گوینده طناز ایرانی شنبه چهارم اسفندماه جاری در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،آئین نکوداشت منوچهر آذری همراه با رونمایی از مستند «شادخوان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی نهمین قسمت از مجموعه مستندهای «پیشکسوتان دوبله و صدا» است که با محوریت 60 سال زندگی حرفه‌ای منوچهر آذری ساخته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش‌هایی از این مستند به خاطره بازی در ساختمان ارگ رادیو می‌گذرد، آذری از برنامه تلویزیونی «شبکه صفر» وارد برنامه‌های رادیویی شد و فعالیت خود را در رادیو ارگ شروع کرد.
در این مستند با همکاران قدیمی و خانواده این هنرمند گفت‌وگو شده است و یادی فرهنگ مهرپرور زوج هنری آذری و زنده یاد حسین عرفانی بازیگر و صدای ماندگار دوبله خواهد شد.
منوچهر آذری بازیگر و گوینده رادیو فعالیت هنری خود را با اجرای تئاتر در دبیرستان و شرکت در مسابقات استانی آغاز کرده و در همان زمان نیز با شادروان فرهنگ مهرپرور آشنا شد، او یک سال در گروه هنر ملی زیر نظر عباس جوانمرد ، بهرام بیضایی و نصرت کریمی آموزش تئاتر دید.
نخستین برنامه او حسن خیاط‌باشی در سال 1354 در تلویزیون بود.
پس از انقلاب او فعالیت‌های خود را ادامه داد و به ‌واسطه برنامه بسیار محبوب صبح جمعه با شما معروفیت و محبوبیت فراوانی به دست آورد.
فراهنگ **9210 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صداو سيما تجليل و رونمايي منوچهر آذري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر

در پی درگذشت مسعود اسکویی، پیشکسوت و صدای ماندگار رادیو و تلویزیون برنامه «چهل تیکه» و «مستند استودیو هشت» امشب به یاد صدای ماندگار رادیو از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، برنامه «چهل تیکه» با حضور زنده یاد مسعود اسکویی از گزارشگران پیشکسوت رادیو با بیش از نیم قرن تجربه در شبکه رادیویی ورزش امشب چهارشنبه،  ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم به روی آنتن می رود. تکرار این برنامه نیز روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت در ساعات ۱۰ صبح و ۱۶ بعدازظهر خواهد بود.

همچنین برنامه مستند «استودیو هشت» با معرفی ویژگی‌های شخصیتی پیشکسوتان نام‌آشنای رادیو از جمله مسعود اسکویی امشب ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه از شبکه نسیم به روی آنتن می رود.

در این مستند علاوه بر گفت و گو با این پیشکسوت عرصه گویندگی با دوستان، همکاران و خانواده این مرحوم نیز صحبت شده و روایتی کوتاه از سال‌ها تلاش و فعالیت این مرحوم اسکویی در عرصه رسانه رادیو است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • رقص آذری و هندی حامد آهنگی و آقای بازیگر!
  • (ویدیو) فیلم رقص آذری حامد آهنگی و بازیگر سرشناس ! / همه به وجد آمدند
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • رقص آذری حامد آهنگی در مقابل مردم به همراه بازیگر پیشکوست سینما (فیلم)
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت/ عکس