Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:06:57 GMT

مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۱۵۶

مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی صادر شد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از صدور مجوز تردد زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی در شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

شهریار حیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری های صورت گرفته از سوی وزارت کشور، امروز مجوز تردد زائران ایرانی از مرز رسمی خسروی به عتبات عالیات در شورای عالی امنیت ملی اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با ابلاغ این مجوز، اکنون زائران ایرانی در قالب کاروان از مرز رسمی خسروی می توانند عازم عتبات عالیات شوند.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: اکنون مرز رسمی خسروی در مقایسه با سایر مرزها، آماده ترین مرز با عراق برای تردد زائران است و تمام زیرساخت ها و امکانات و شرایط لازم در این مرز فراهم است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مرز خسروي تردد زائر قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه .فرزاد پناهنده افزود: اجرای طرح باک پُر باید بر اساس مصوبه دولت در تمام مرزها عملیاتی شود که این طرح نیز بر اساس این مصوبه و در راستای مصوبات شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به کامیون های ترانزیت ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تمامی کامیون های ترانزیت ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده ها در تمام جایگاه های استان کرمانشاه نیز فراهم است و کامیون ها می توانند به این جایگاه ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می شود.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد و مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود

. عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۱۶۲ جایگاه عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی دارد که ۱۲۵ جایگاه در استان فقط سوخت مایع توزیع می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود