Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@22:46:09 GMT

تکریم مادران و همسران ۲ شهید مدافع حرم در خرمشهر

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۳۵۶۴

تکریم مادران و همسران ۲ شهید مدافع حرم در خرمشهر

با حضور مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند، از مادران و همسران ۲ شهید مدافع حرم خرمشهر که از اعضای فعال کانون های مساجد این شهرستان بودند، تکریم به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرمشهر، «حمید بحرینی»، به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا در دیدار با همسر شهید مدافع حرم «علی منیعات» با اهدای لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید از مقام والای همسر این شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهید علی منیعات در تاریخ (20 اسفند) سال 1393 در درگیری با تروریست ‌های تکفیری داعش به اسطوره ‌ای بی‌ بدیل تبدیل و به شهادت رسید.

 

شهید «علی منیعات» از مجاهدان جوان و بسیجی خرمشهر بود که با شهادتش در درگیری با تروریست ‌های داعش و با نثار خون خود در دفاع از حریم آل‌ الله بار دیگر یاد و خاطره شهدای خوزستان در آزادسازی خرمشهر را زنده کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند، همچنین در دیدار با خانواده شهید «محمد رضا عسکری فرد» یار جدا ناشدنی مسجد جامع خرمشهر نسبت به مادر و همسر این شهید مدافع حرم، ادای احترام کرده و تکریم بعمل آوردند.

 

شهید مدافع حرم «محمدرضا عسکری فرد» متولد 24 آبان سال 1353 در خانواده‌ای مذهبی و اصیل خرمشهری دیده به جهان گشود. وی در سال 74 و پس از سال‌ها فعالیت در بسیج به سپاه پاسداران پیوست و لباس پاسداری بر تن کرد. وی با قرآن و مسجد جامع خرمشهر مأنوس بود.

 

وی پس از سال‌ها تلاش و کوشش در راه سبک‌بالی؛ برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) به خیل عظیم مدافعان حرم پیوست سرانجام در سحرگاه دوازدهمین روز از ماه محرم سال 94 در سوریه به پرواز ملکوتی شهادت لبیک گفت و به آرزوی دیرینه خود رسید.


در این دیدار رضا مردانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، شاهین خزلی و حیدر نصاری کارشناس کانون های فرهنگی و هنری مساجد خرمشهر و شاهرخ خواجه مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند حضور داشتند.

 

رضا مردانی نیز در این دیدار به نقش شهدای مدافع حرم پرداخت و امنیت امروز جامعه را مرهون جانفشانی این عزیزان دانست که با ایثار جان خود مردم ایران آسوده سر بر بالین می گذارند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر، با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا پای انقلاب ایستاده اند گفت: این بزرگواران با شجاعت، شهامت و استقامت جوانانی پرورش داده اند که امروز موجب افتخار جامعه هستند و این مرز و بوم به آنها می بالد.

 

پایان پیام/636

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر حضرت ام البنین سلام الله علیها حادثه تروریستی اصفهان سرلشگر باقری جشنواره مدهامتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»

بهزاد کیامهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نخستین دوره علمی آموزشی زیارتی ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب طرح «شمس» با هدف آموزش زوج‌های جوان به صورت خالق و کلیدی (ویژه مدیران کانون فرهنگی هنری مساجد) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «شمس» با آموزش زوج‌های جوان جهت کسب آرامش اعضای خانواده و جریان سازی در فعالیت اجتماعی پیش بینی شده است که سهمیه استان کردستان برای شرکت در آن ۲۰ زوج است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان، با بیان اینکه این طرح از تاریخ ۱۸ اردیبهشت در مشهد مقدس آغاز می‌شود، افزود: زیارت خاص همراه با اهدای هدیه متبرک و غذای حضرتی، ویژه برنامه‌های سیاحتی، دوره آموزش تخصصی ویژه زوجین همراه با ارائه گواهی و … از جمله برنامه‌های این طرح است.

کیامهر به شرایط شرکت کنندگان در دوره اشاره کرد و افزود: این دوره ویژه زوج‌های جوانی است که تاریخ عقد آنها بیش از پنج سال نباشد و یکی از زوجین حتماً مدیر کانون‌های مسجد باشد.

به گفت وی، این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با همکاری بنیاد خانواده و ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود و زوجین باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/sham اقدام کنند.

کد خبر 6098063

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • هم مادران و همسران ارزشمند و هم نقش آفرینی در اجتماع | منزوی‌ کردن زنان را به هیج‌وجه قبول نداریم | ویدئو
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • رویکرد تربیتی در برنامه‌های تابستانی کانون‌های مساجد اردبیل
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان