Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اقدام تعدادی از نمایندگان مجلس برای طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید بدانند در چه شرایطی چه مطلبی را بیان می‌کنند و چه رفتاری از خود بروز می‌دهند؛ امروز در شرایطی هستیم که مورد تحریم ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌ایم و در این شرایط نیازمند اتحاد و انسجام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری در شرایطی که رئیس مجلس در آستانه سفر به چین بود و الان با همراهی تعدادی از روسای کمیسیون‌های اقتصادی و وزرای اقتصادی دولت در این کشور حضور دارد ، همچنین  ما در مذاکره با اروپا هستیم و اجلاس سوچی با حضور روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه برگزار می‌شود و همچنین این که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب قرار داریم و مقام معظم رهبری نیز پیامی بسیار مهم صادر کردند، منطبق بر مصالح و منافع کشور و رهنمودهای رهبری نیست.

امیری با بیان اینکه تعداد امضاء کنندگان طرح استیضاح رئیس جمهوری بسیار کم است خاطرنشان کرد: هیچ تصمیم فراکسیونی در این باره وجود ندارد و تنها چند نماینده به اراده و تشیخص خود تصمیم طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری را اتخاذ کرده‌اند. همچنین مشاهده می‌کنیم که تعدادی از فراکسیون‌های مجلس در این باره اعلام موضع کردند و برخی از نمایندگان نیز که حتی منتقد دولت هستند در موضع‌گیری‌های خود اعلام کردند که طرح سوال از رئیس جمهور و استیضاح او در مجلس به مصلحت کشور نیست. با این حال من خیلی امیدوارم که دوستانی که طرح استیضاح را مطرح کردند به شرایط امروز کشور توجه نمایند و به نحوی عمل کنند که دشمن ناامید و داخلی‌ها امیدوار شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ارتباط  همزمانی طرح موضوع استیضاح رئیس جمهوری و آغاز رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم اظهار کرد: من نمی‌خواهم نیت کنم اما معتقدم که با وجود این که سوال استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است چگونگی و زمان استفاده کردن  از این حق نیز بسیار مهم است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره‌ی علت تاخیر در بررسی لایحه جامع انتخابات خاطر نشان کرد: این لایحه از سوی دولت با یک فوریت به مجلس تقدیم شد اما چون طرحی مشابه در مجلس توسط نمایندگان مطرح شده بود، قرار شد تا بررسی این دو طرح و لایحه توامان انجام شود.با توجه به این که در حال حاضر مجلس در فصل رسیدگی به بودجه قرار دارد، بر اساس آئین نامه داخلی مجلس رسیدگی به طرح‌ها و لوایح دیگر تابع تشریفاتی خاص است که ان‌شاء الله هیات رئیسه در فرصتی مناسب این لایحه را در دستور کار قرار خواهد داد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • تحقق شعار سال نیازمند استفاده از نیروهای دانش بنیان است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید