Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@11:12:21 GMT

عفو ۲۵۰۰ زندانی در تهران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۱۲۳

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره توزیع گوشت اظهار کرد: اولین پرونده در این باره تشکیل و به شعبه ویژه ارجاع شد، افزود: در این پرونده چهار نفر از مرتبطین در ۳ دستگاه دولتی بازداشت شدند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی در حوزه قیمت گوشت در بازار وجود دارد، گفت: نباید گوشت دو نرخی در سطح بازار مشاهده شود؛ اینکه عده ای در دستگاههای دولتی برای منافع شخصی به این حوزه ورود پیدا کنند جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری دولت آبادی تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه‌های دولتی در بخشی که رانت وجود دارد و همچنین در رابطه با دو قیمتی شدن گوشت در بازار آزاد مدیریت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در رابطه با گوشت‌های احتکار شده در دو هفته گذشته باید بگویم حدود ۲۰۰ تن گوشت از مراکز توزیع و فروشگاه‌ها کشف شد.

دادستان تهران با اشاره به اینکه اعلام کردیم این گوشت‌ها مسترد نمی‌شوند بلکه فروخته خواهند شد؛ چرا که گوشت کالایی فاسدشدنی است و باید هرچه سریع‌تر توزیع شود، خاطرنشان کرد: اگر میزان گوشت زیاد باشد، پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

جعفری دولت آبادی درباره تعداد زندانیانی که در تهران مشمول عفو شدند، گفت: تا امروز ۲۵۰۰ نفر در تهران آزاد و ۱۰۰۰ نفر نیز مشمول تخفیف مجازات شدند.

دادستان تهران تاکید کرد: در این خصوص به سرپرستان دادسرا‌ها و دوایر نظارت بر زندان‌ها و دادستان‌های شهرستان‌ها یک هفته مهلت دادیم که در خصوص عفو زندانیان سریع‌تر کار کنند.

وی ادامه دارد: چند مشکل اساسی در حوزه توزیع گوشت همچنان وجود دارد؛ به همین دلیل تاکید کردیم اصناف هم در این خصوص وارد میدان شوند.

جعفری دولت آبادی با اشاره به اینکه برخی از چند قیمتی گوشت در بازار سوء استفاده کرده اند، تاکید کرد: باید قیمت گوشت دولتی و آزاد به هم نزدیک شود تا افرادی که به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند با گوشت چند قیمتی رو به رو نباشند.

وی افزود: ما برای کمک به بخش دولتی به میدان آمدیم و مسئولیت دستگاه‌های دولتی جدی است و انتظار می‌رود در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گوشت جرم جرم دادسرا دولت زندان گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • پرداخت بدهی دو زندانی توسط دانش‌آموزان مدرسه بیان رفیع
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است