Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:01:07 GMT

40 درصد بافت های فرسوده تهران نوسازی شده است

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۲۴۱۹۳

40 درصد بافت های فرسوده تهران نوسازی شده است

شهرری- ایرنا- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: از مجموع سه هزار و 268 هکتار بافت فرسوده تهران، تاکنون 40 درصد تخریب و نوسازی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی رویداد کارآفرینی (استارت آپ ویکند) بافت فرسوده در دانشگاه آزاد یادگار امام (ره) اظهار داشت: دولت با ارائه بسته های تشویقی، بسترهای لازم در حوزه نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نبود هماهنگی لازم بین دستگاه ها و نهادها را مشکل اصلی احیای بافت فرسوده در تهران بیان کرد و افزود: باید در این زمینه برنامه ریزی شود تا این مشکلات و نامه نگاری های زمانبر حذف شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران کمبود سرانه های خدماتی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز را از مهمترین مشکلات بافت های فرسوده دانست و گفت: ارتقای تاب آوری در بازآفرینی از مهمترین اهداف در حوزه نوسازی بافت های فرسوده به شمار می رود.
وی ادامه داد: توزیع عادلانه و منطقی درآمد شهری در مناطق دارای بافت فرسوده منجر به تسریع روند پروژه های محرک می شود و سرانه توسعه را در این مناطق افزایش می دهد.
سالاری با بیان اینکه بیشتر شهرهای کشور درگیر مشکلات بافت فرسوده اند، گفت: 2 هزار و 700 محله در 546 شهر کشور دارای بافت فرسوده هستند که از این تعداد، 600 محله نیز در بافت های تاریخی دارای ارزش میراث فرهنگی قرار دارند.
وی تصریح کرد: 19 میلیون نفر از جمعیت کشور در بافت های فرسوده زندگی می کنند، ضمن اینکه یکهزار و 100 محله در سکونتگاه‌های غیررسمی و یکهزار محله نیز در بافت ناکارآمد قرار دارند.
این عضو شورای تهران افزایش جمعیت شهری را از دیگر مشکلات کلانشهر تهران عنوان کرد و گفت: جمعیت شهری کشور در دهه 40 کمتر از 30 درصد بوده که این رقم در دهه 90 بالغ بر 70 درصد رسیده و بخش عمده جمعیت نیز در 13 کلانشهرها ساکن هستند.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر بافت فرسوده تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

دریافت 39 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6087031

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد