Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی در جلسه کارگروه صنعت فرش استان مطرح کرد: بی توجهی به این صنعت و ورود رقبای جدید باعث شد که در ۳۰-۴۰ سال اخیر این صنعت در استان ما دچار مشکل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه صنعت فرش استان بابیان اینکه کیفیت صنعت فرش استان نیازمند نظارت است گفت: فرش ساروق از استان مرکزی به‌عنوان برند جهانی ثبت‌شده و در اروپا کاملاً شناخته‌شده است و این کارگروه بایستی روی کیفیت تولید فرش نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری این کارگروه‌ها برای رفع مشکلات و موانع و محدودیت‌هاست و قبل از تشکیل آن باید کارشناسی‌های دقیقی انجام شود که بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

استاندار مرکزی با اشاره به سند راهبردی صنعت فرش دستباف استان افزود: شاخص این کارگروه باید سند راهبردی صنعت فرش باشد.

آقازاده با اشاره به اینکه صنعت فرش در کشور ما بسیار قدیمی است ادامه داد: استان ما درگذشته‌ای نه‌چندان دور سومین یا چهارمین استان در تولید فرش در کشور بوده است.

وی با تأسف از مشکلات صنعت فرش استان ادامه داد: بی‌توجهی به این صنعت و ورود رقبای جدید باعث شد که در ۳۰-۴۰ سال اخیر این صنعت در استان ما دچار مشکل شود.

استاندار مرکزی صنعت فرش را یکی از منابع سرشار ارزی و ریالی کشور دانست و اظهار کرد: باید همه توان خود را بگذاریم که این صنعت احیا شود.

وی با تأکید بر وجود ظرفیت‌های خوبی که در استان در حوزه تولید فرش وجود دارد گفت: باید کمیته‌ای برای نظارت بر سند راهبردی مشخص شود و بر اساس شاخص‌های این سند از ظرفیت‌ها استفاده کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

آقازاده نبود اطلاعات آماری کافی را از مشکلات حوزه فرش استان دانست و افزود: هرچند درزمینهٔ اعتبارات دست کارگروه بازنیست ولی با تکمیل اطلاعات درزمینهٔ بافندگان و مواد اولیه و ... و با اجرای سند می‌توانیم بسیاری از موانع را برطرف کنیم.

وی در توضیح مشکلات بیمه قالی‌بافان افزود: کارگروه باید بررسی‌های لازم را انجام دهد تا در صورت امکان سقف بیمه ۵ نفر را در کارگاه‌های قالی‌بافی برداریم.

آقازاده خاطرشان کرد: تولید فرش می‌تواند درآمد خوبی را ازنظر رشد اقتصادی برای کشور و برای خانوار روستایی و کمک به اقتصاد روستایی داشته باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشکل اینترنت در روستاها

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها گفت: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن نایبی عصر امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه یکی از پرتلاش‌ترین شوراها در دوره کنونی، شورای روستاها هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعضای شورا خداپسندانه فعالیت می‌کنند، یکی از چالش‌های شورای بخش مرکزی، مدیریت نامطلوب برخی مدیران است و این موضوع سبب اجحاف در حق شورا شده است.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در بخش مرکزی استان اصفهان آگاه هستیم، اما مصوباتی در شورا تصویب شد که تأثیر به‌سزایی در رفع مشکلات داشت، افزود: امیدوار هستیم مصوبات تعیین شده در شوراها پیگیری و اجرایی شود، سعی‌مان بر این است تا این مصوبات تا دهه فجر اجرایی شود تا شرمنده مردم نشویم.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی اصفهان در خصوص وجود مشکل اینترنت در بعضی از روستاها با بیان اینکه در بعضی از روستاها اینترنت وجود ندارد و دانش‌آموزان مجبور هستند برای شرکت در کلاس‌ها و امتحانات به یکی از کتابخانه‌های شهر مراجعه کنند، عنوان کرد: تلاش‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده است، اما به گفته برخی مسئولان مربوطه مانعی که بر سر راه است، تحریم کابل فیبر نوری در کشور است و باید برای این مشکل رسیدگی‌های لازم صورت بگیرد.

کد خبر 750169

دیگر خبرها

  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • تصاویر جدید از خسارت‌های آتش‌سوزی مهیب شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها