Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، تیم ملی ایران پس از جدایی کی‌روش روزهای بدون سرمربی بودن را طی می‌کند و هر روز یک نام اطراف نیمکت تیم ملی شنیده می‌شود. همچنین لیگ برتر ایران نیز به روزهای حساس خود رسیده و تیم‌های مدعی سخت به دنبال قهرمانی هستند. همین موضوعات باعث شد به سراغ یکی از پیشکسوتان فوتبال ایران برویم و با او به گفتگو بنشینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتگوی حشمت مهاجرانی را در ادامه می‌خوانید:

 

* اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم همه‌چیز بیهوده است

زمانی که می‌خواهید یک مربی جدید استخدام کنید باید کار را از نو شروع کنید. کی‌روش دو بار ما را به جام‌جهانی برد که این یک افتخار بزرگ برای فوتبال ما بود. حالا این مربی رفته و سرمربی نداریم. باید یک برنامه‌ریزی مدون و خوب را آماده کنیم تا بتوانیم در مسیر موفقیت گام برداریم. اگر برنامه نداشته باشیم هر صحبتی انجام بدهیم بیهوده است و به درد نمی‌خورد. باید بدانیم از آینده چه می‌خواهیم، باید بدانیم که برای فوتبال پایه چه فکری داریم. اگر این سلسله مراتب را رعایت کنیم می‌توانیم به آن شرایط خوب و نرمال برسیم.

 

* اگر نتوانیم حقوق سرمربی خارجی را پرداخت کنیم باید مربی ایرانی بیاوریم

وقتی فدراسیون فوتبال ایران بودجه کافی ندارد و نمی‌تواند حقوق مربیان را سر زمان تعیین شده پرداخت کند، چرا باز هم می‌خواهیم به سراغ مربی بزرگ خارجی برویم. ما هیچگاه بودجه خوبی برای استخدام مربی و بازیکنان بزرگ خارجی نداریم. کی‌روش و دستیارانش هیچوقت حقوق خود را سر وقت نگرفتند که این یک ضعف بزرگ برای فوتبال ماست. کشورهای عربی در غرب آسیا را می‌بینید که با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب توانستند نتایج خوبی را کسب کنند. ما این پول را نداریم اما در عوض سرمایه انسانی خوبی داریم. دو مدل مربی در سطح دنیا داریم؛ یکی مربی تمرین‌دهنده خوب داریم و یک مربی داریم که بتواند ارنج کند. اگر بتوانیم حقوق و امکانات خوب در اختیار مربی خارجی بگذاریم باید یک مربی بزرگ‌تر از کی‌روش بیاوریم اما اگر همان مباحث حاشیه‌ای و مالی گذشته باشد بهتر است با مربی ایرانی کار را ادامه بدهیم. هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم نباید شتاب‌زده عمل کنیم و باید از آن‌ تجارب گرانبهایی که در قرارداد آقای کی‌روش به دست آوردیم در قرارداد مربی جدید اعمال کنیم.

 

* قطعات فوتبال مثل زنجیر به هم متصل هستند

باید بحث آموزش را در فوتبال ایران جدی بگیریم باید بتوانیم آکادمی‌های خوبی به وجود بیاوریم از وجود تمرین‌دهنده‌های خوب بین المللی استفاده کنیم تا بتوانیم بازیکنان خوب پرورش بدهیم. نباید جوری باشد که فقط یک تعداد بازیکن بزرگسال در تیم ملی داشته باشیم و تمام بودجه‌ها در اختیار آن‌ها قرار بگیرد اما تیم المپیک، جوانان و نوجوانان ما هیچ برنامه‌ریزی را بالای سر خود نبینند. برنامه‌های فوتبال مثل زنجیر به یکدیگر متصل هستند و اگر بتوانیم تمام قطعات این زنجیر را درست به هم وصل کنیم می‌توانیم نتیجه بگیریم.

 

* می‌توانم مدیرفنی تیم ملی باشم

کسی با من صحبتی نکرد و خواسته‌ای اتفاق نیفتاد اما اگر صحبتی هم می‌شد من با نهایت احترامی که برای فدراسیون فوتبال ایران قائلم آن را رد می‌کردم زیرا شرایط جسمانی و سن و سال من اجازه نمی‌دهد که بخواهم سرمربی تیم ملی باشم. من می‌توانم به عنوان یک مدیرفنی روی کار مربی نظارت کنم. مانند کاری که در اروپا آن را انجام داده‌ام و با آن آشنا هستم. مربی‌های خوب و جوانی چه در ایبران و چه در اروپا وجود دارد که بتواند به تیم ملی ایران کمک کند.

 

* تیم‌های ایرانی درآمدزایی ندارند

لیگ ایران به علت برنامه‌های تیم ملی بسیار فشرده برگزار می‌شود و این به تیم‌ها فشار وارد کرده است. همانطور که در اول فصل حدس می‌زدیم چند تیم با سرمایه‌گذاری مناسب به دنبال قهرمانی هستند و چند تیم هم برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. این مورد یک جنگ نابرابر را به وجود آورده است. تیم‌های ما هیچ درآمدی از تبلیغات و پخش تلویزیونی ندارند. به همین خاطر همیشه در از نظر مالی در شرایط بدی به سر می‌برند. شما در اروپا شاهد این هستید که پول‌های زیادی از جانب تبلیغات و پخش تلویزیونی نصیب تیم‌ها می‌شود که آن‌ها می‌توانند مشکلات خود را حل کنند.

 

* تراکتورسازی می‌تواند لیگ را شگفت زده کند

رقابت بسیار سخت است و تیم‌های بالای جدول تلاش زیادی را برای قهرمانی انجام می‌دهند. پیش‌بینی بسیار سخت است اما قهرمانی را باید در آن چند تیم بالای جدول جستجو کنیم. البته یک تیم است که می‌تواند لیگ را شگفت‌زده کند و با توجه به منابع مالی بالایی که دارند می‌توانند چراغ خاموش حرکت کنند و به قهرمانی برسند. غیر از این تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان و پدیده هم می‌توانند به قهرمانی برسند. 

 

* استقلال به مهاجم احتیاج نداشت

استقلال به نظر من نیاز نداشت که این همه بازیکن فوروارد جذب کند. چرا که این تیم از نظر بازیسازی مشکل دارد و هافبک‌های آن نمی‌توانند بازیکنان را صاحب توپ کنند. نمی‌دانم این چه رسمی در فوتبال ایران است که هر مربی می‌خواهد بازیکن جذب کند اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد جذب بازیکن است. باید یک نفر باشد که به آن مهاجم توپ برساند. شما اول هافبک بازیساز را جذب کن و بعد برو به دنبال مهاجم باش.

 

* فوتبال یک ورزش خاص است

ورزش‌های دیگر و ورزشکاران رشته‌های غیر فوتبالی همواره محترم هستند و باید مرود تقدیر قرار  بگیرند. آن‌ها زحمت می‌کشند تا برای خانواده و کشور خود افتخار کسب کنند اما باید قبول کنیم که فوتبال یک ورزش خاص است و تبدیل به یک صنعت شده است. ما همیشه باید به همه‌ی ورزشکارها احترام بگذاریم اما باید قبول کنیم که ف.تبالیست‌ها بیشتر در معرض دید و توجه هستند و این مسئله نیست که بخواهیم آن را مخفی کنیم.

 

ایلنا

451

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فوروارد پیشکسوت فوتبال تیم ملی فوتبال ایران حشمت مهاجرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۲۴۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند

حمید مطهری در نشست خبری حاضر شد.

حمید مطهری پس از تساوی بدون گل تیم فوتبال تراکتور تبریز برابر استقلال در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر صحبت کرد.

حمید مطهری گفت:

فوتبال پویا و اکتیوی را شاهد بودیم. بازی سنگینی بود و پنج روز قبل هم بازی 120 دقیقه‌ای در جام حذفی داشتیم. بچه‌های من خیلی خوب بازی کردند، مخصوصاً در نیمه دوم که فوق‌العاده بود.

وی افزود:

چیزی که من را خوشحال می‌کند، این است که تیمم از نظر سازماندهی متحد بازی کرد. استقلال در بخش ایستگاهی و حمله تیم باکیفیتی است و توانستیم بازی را در این بخش کنترل کنیم. اگر خودباوری داشتیم می‌توانستیم برنده باشیم. به خاطر اتفاقات قبل بازیکنان هنوز به آن خود باوری نرسیده‌اند. استقلال هم تیم قابل احترامی است و برای‌شان آرزوی موفقیت دارم.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد اینکه تیمش در نیمه اول حرفی برای گفتن نداشت و بازیکنان در خط حمله تأثیرگذار نبودند، ولی تعویض‌هایش در نیمه دوم روند بازی را عوض کرد، گفت:

قبول دارم در نیمه اول مثل نیمه دوم خوب نبودیم، اما اگر آرایش تیمم را دیده باشید دو فوروارد در ترکیب گذاشته بودم و دوست داشتم به استقلال حمله کنیم، شاید کسی این کار را نمی‌کرد. سعی می‌کردیم استقلال را کنترل کنیم تا انرژی‌مان را برای نیمه دوم بگذاریم که متأسفانه نشد. با شما موافقم کیفیت نیمه دوم بهتر بود و با تعویض‌ها تیم جان بهتری گرفت.

مطهری در واکنش به اظهارات جواد نکونام سرمربی استقلال که اعتقاد داشت سه تیم بالای جدول از جمله تراکتور مهره‌های بیشتری به نسبت تیمش دارند، گفت:

به نظر نکونام احترام می‌گذارم.

وی در پاسخ به این سؤال که علت ناکامی تراکتور مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر چه چیزی بوده است، تصریح کرد:

من یک هفته است به تراکتور آمده‌ام و این بحث باید آسیب‌شناسی شود که چرا این اتفاق افتاده است. باید گروه کارشناسی بررسی کند و نمی‌توانم جواب قاطعی بدهم.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز راجع به اینکه آیا با گذاشتن ارسلان مطهری در ترکیب اصلی دنبال سورپرایز کردن استقلالی‌ها بود، یادآور شد:

بله، سورپرایزم بود اما اینکه فقط چون ارسلان در استقلال بوده است و بخواهم او را در ترکیب بگذارم، چنین چیزی نبوده است. حضور او در ترکیب تاکتیکی بود، به خصوص برای استفاده از ضربات ایستگاهی. در نیمه دوم، آرایش تیمی را عوض کردیم و شرایط‌مان بهتر شد. فوتبال همین است و باید حواس‌تان باشد. ارسلان با توجه به لیاقت خودش بازی کرد. برای یک هفته‌ای که آمده‌ام، نتیجه راضی‌کننده بود ولی انتظار من برد بود و اگر بازیکنان خودباوری داشتند می‌توانستیم ببریم.

مطهری درباره اینکه چه زمانی قرار است مسئولیت اصلی تراکتور را برعهده بگیرد، خاطرنشان کرد:

روز گذشته گفتم اگر درباره این موضوع صحبتی هست از مدیران باشگاه سوال بپرسید. تا روزی که هستم صادقانه کار می‌کنم. در این یک هفته کاری با کسی ندارم و دست هواداران را می‌بوسم.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود در صورت عدم حضور یحیی گل‌محمدی با تراکتور قطع همکاری می‌کند، گفت:

فعلاً کارم را انجام می‌دهم. تا زمانی که شأن و شخصیتم حفظ شود، کار تیم را جلو می‌برم. مهم این است تراکتور رو به جلو باشد. بازیکنان در یک هفته نشان دادند که رو به جلو حرکت می‌کنند. با حمید مطهری یا بدون او مهم نیست، مهم خوشحالی هواداران است.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در واکنش به حواشی به وجود آمده در مورد قرارداد 12 میلیاردی‌اش با تراکتور عنوان کرد:

این موضوع یکی از مسائل حاشیه‌ای است که درست می‌کنند.

مطهری در مورد مشکلات تراکتور در خط حمله در سال‌های اخیر تصریح کرد:

در بخش دفاعی با زمان کوتاهی می‌توانید تیم‌تان را ترمیم کنید، ولی در بخش حمله کار سختی است و باید زمان زیادی بگذارید. نمونه اروپایی‌اش گواردیولاست و هر جا می‌رود بالای دو، سه سال می‌ماند. ما برنامه داریم، ولی باید بهتر شویم. به صورت کلی باید بگویم در بخش دفاعی می‌توانید کار را انجام دهید، ولی در حمله کار زمان‌بر است.

وی درباره صحنه خطای مهرداد محمدی روی شجاع خلیل‌زاده خاطر نشان کرد:

به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم. همیشه سعی کرده‌ام درباره داوری صحبت نکنم، ولی خطا روی شجاع را دیدم و کارشناسان گفتند بازیکن حریف باید اخراج می‌شد. اگر بازیکن استقلال اخراج می‌شد شاید جریان بازی تغییر می‌کرد. شجاع هم پارگی لب دارد و هم ضربه محکمی به دندانش خورده و شش هفت بخیه زده است.

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز در مورد رویارویی تیمش با مس رفسنجان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی گفت:

قرعه را به فال نیک می‌گیرم. مس فوتبال خوبی بازی می‌کند و برای ما نیز راحت‌تر است تیمی فوتبال بازی کند. قبل از بازی با ذوب‌آهن گفتم مدعی جام حذفی هستیم. تراکتور از قدیم مدعی قهرمانی جام حذفی بوده است.

مطهری ادامه داد:

بازی‌ها هر چهار پنج روز یک بار برگزار می‌شود و من هر روز در بنیان دیزل هستم. هر روز وقت می‌گذاریم و بازیکنان تلاش می‌کنند تیم بهتر و با کیفیتی داشته باشند.

وی در مورد اضافه شدن مربی بدنساز سابق پرسپولیس به کادرفنی تراکتور گفت:

بله، آقای تشکری‌کیا اضافه شدند که مربی خوبی است.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • آتیلا حجازی: امیدوارم نام استقلال تغییر نکند/ بی‌درنگ پیشنهاد سرپرستی را قبول کردم
  • آفرین به مدیر بایرن، درسش را خوب یاد گرفت!
  • رالف رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد
  • رانگنیک پیشنهاد سرمربیگری بایرن مونیخ را رد کرد
  • رانگنیک به این دلیل پیشنهاد بایرن را رد کرد
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • این مربی می‌خواست جای جواد نکونام را در استقلال بگیرد!
  • حمید مطهری: بازیکنانم در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کردند